Tratament special din partea Brabus: 600 CP și 800 Nm pentru Mercedes-AMG GLC 63 S
Brabus a pregătit un pachet de performanță pentru Mercedes-AMG GLC 63 S. În urma modificărilor, SUV-ul constructorului german accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h.
Casa de tuning Brabus a pregătit un pachet de performanță și un kit de exterior pentru Mercedes-AMG GLC 63 S. În versiunea de bază, motorul V8 biturbo oferă 510 cai putere și 700 Nm. Dar tunerul german propune și mai multe resurse.
Prin instalarea pachetului PowerXtra B40 600, unitatea pe benzină dezvoltă 600 de cai putere la 5.800 rpm și 800 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Conform oficialilor Brabus, în urma acestor modificări, SUV-ul de performanță accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde, cu 0.2 secunde mai bine comparativ cu versiunea de serie.
Totodată, tunerul spune că viteza maximă a fost limitată electronic la 300 km/h. Brabus propune pentru SUV-ul german o evacuare specială care integrează un mod prietenos cu vecinii (Coming Home), dar și setări speciale pentru suspensie. Mulțumită acestui modul de comandă, garda la sol a fost micșorată cu până la 30 de mm.
La nivel exterior, tunerul german a pregătit o serie de accesorii din fibră de carbon și jante cu design special. Dimensiunea acestora variază de la 19 la 22 de inch și pot fi comandate cu pneuri produse de Continental, Pirelli sau Yokohama. La interior, clienții pot alege pachetele speciale Brabus care includ elemente îmbrăcate în piele sau Alcantara și accesorii din aluminiu. Atât pachetul de performanță, cât și modificările oferite la nivel exterior pot fi comandate și pe versiunea AMG GLC 63 S Coupe.
Expresivitate zero…Opinie subiectivă, desigur. Stau și mă minunez și tot tălâmb rămân (fără nicio ironie “de efect”) : pe cine ar ajuta concret demarajul comparabil cu al unui supercar? Vreun echipaj de poliție cu misiuni speciale, vreun serviciu de ambulanță, vreo forță de intervenție rapidă ISU? A, stați așa: această capodoperă a cifrelor brute este destinată, ȋn particular, “talentaților” care “știe să face bani”. Ei, nu vă repeziți cu replica – băieții “dăștăpți” nu cunoaște frontiere (nu-i niciun dezacord :P). Cu alte cuvinte, nu sunt predestinați musai spațiului mioritic. Dar pe ai noștri ȋi putem localiza, mai nou, chiar și la manifestații “anticorupție”; i-au apucat așa, deodată, efuziunile tipice civismului, după ce coboară din bolizii “inegalabili” ai Triadei și halesc, pe nerăsuflate, o șaorma “cu de toate”. Apropo, ce “giuvaiere”pe patru roți țin astăzi capul de afiș “pe Dorobanți” ? Răspunsul exact se premiază; nu cu Brabus, ci cu Bezelus :) Un banc auto. Doi prieteni se ȋntâlnesc pe stradă și unul ȋl ȋntreabă pe celălalt: “Care a fost cel mai frumos cadou pe care l-ai primit de ziua ta?”. “Vezi acel superb Mercedes albastru din parcare?”. “Wow, norocosule, nu-mi vine să cred!”. “Am primit o șapcă de aceeași culoare”. PS. Oricât aș disprețui SUV-urile, parcă n-aș mai simți la fel când vine vorba de ceva sublim: Lincoln Navigator din generația a treia (dar până la “refresh”-ul din 2015, care, de fapt, l-a pocit). Chiar ieri am trecut pe lângă un asemenea exemplar, pe E85. Mergea “americănește”, suav, pe banda dreaptă. L-am admirat, totuși, ȋn retrovizoare. Dar l-am recunoscut dinainte, de la sute de metri ȋn spate. Atenție, am mai “lansat la apă” o asemenea previziune: tot mai multe “americane” ne vor măguli ochii ȋn anii următori, chiar aici, ȋn rromanika. Mă ȋndoiesc că le vor stârni vreun interes lui alde coca & piți, dar nu m-aș supăra dacă le-ar ȋncerca…Ca să se convingă că nu numai ghermancele pot fi numite mașini.