Tranzacția dintre GM și Peugeot-Citroen pentru Opel trezește autoritățile: germanii și britanicii, îngrijorați de soarta uzinelor
Germania și Marea Britanie sunt îngrijorate că un posibil transfer al mărcii Opel de la General Motors la Peugeot-Citroen ar putea conduce la închiderea uzinelor din aceste țări.
Presa internațională a dezvăluit marți că Grupul PSA Peugeot-Citroen este în negocieri avansate pentru achiziționarea mărcii germane Opel de la General Motors.
Informația a fost ulterior confirmată de PSA și a stârnit îngrijorare în Germania și Marea Britanie, țări în care lucrează cea mai mare parte a angajaților Opel.
Cele două state se tem că achiziționarea Opel de către PSA ar putea conduce la restructurări de personal sau chiar la inchiderea unor uzine. În prezent, Opel are 3 fabrici în Germania cu 28.000 de angajați, două uzine în Marea Britanie cu 4.500 de angajați, dar și alte unități de produtie în Austria, Ungaria, Polonia și Spania.
Pentru a calma spiritele, Mary Barra, CEO-ul GM, a vizitat miercuri uzina Opel din Ruesselsheim, în timp ce Carlos Tavares, CEO-ul PSA, planifică deja o serie de întâlniri cu oficialii germani, posibil inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.
În plus, autoritățile britanice au inițiat deja discuții cu oficialii General Motors pe acest subiect. Până în prezent, oficialii germani s-au limitat să afirme că analizează cu atenție posibila tranzacție dintre cei doi constructori. "Discutăm la toate nivelurile. Guvernul german a discutat intens problema Opel la întâlnirea cabinetului de astăzi", a precizat Andrea Nahles, ministrul Muncii din Germania.
Conform primelor informații venite din surse interne PSA, achiziția ar include "înghițirea" mărcii Opel în grupul francez, rezultatul fiind un constructor care adună circa 16% din piața europeană. Cu această cotă de piață, PSA ar deveni al doilea grup auto european ca volum de vânzări, depășind Renault și stabilindu-se în spatele Grupului Volkswagen.
Via Automotive News
Daca statul german analizeaza cu mare atentie ce s-ar intampla cu Opel in cazul in care va fi cumparat de PSA, fiindu-i teama de inchiderea unor fabrici si concedieri, atunci sa cumpere statul german pe Opel de la GM si sa aiba el, statu, grija ca Opel sa-si revina fara fabrici inchise sau concedieri. A, e cam complicat. Nasol.