Toyota va prezenta în toamnă noua generație Mirai: modelul electric alimentat cu hidrogen va fi disponibil pe piață din 2021

Publicat vineri, 03.07.2020 15:20 de Daniel Popescu, Foto: Toyota

Toyota va prezenta în octombrie sau noiembrie noua generație a modelului electric alimentat cu hidrogen Mirai, care va fi comercializată începând de anul viitor, mai întâi în Japonia.

În luna octombrie a anului trecut, Toyota a publicat o serie de imagini cu o versiune de pre-serie a noii generații Mirai, fără să ofere însă prea multe informații.

Publicația japoneză Best Car Web susține însă că producătorul nipon va dezvălui versiunea de serie în octombrie sau noiembrie, înainte ca modelul să fie disponibil pe piața locală în prima parte a anului viitor. Nu este clar dacă lansarea internațională va avea loc simultan cu cea de pe piața japoneză sau mai târziu.

Cel mai probabil, versiunea de serie va fi foarte asemănătoare cu cea a variantei de pre-serie, care a ieșit în evidență prin liniile de design mai simple și mai moderne comparativ cu cele ale generației actuale, în timp ce echiparea standard include jante de 20 inch.

De asemenea, șoferii au la dispoziție la interior un ecran poziționat central cu diagonala de 12.3 inch, un sistem audio JBL cu 14 boxe și 5 locuri, în condițiile în care actuala generație oferă doar 4 scaune.

Din punct de vedere tehnic, noua generație este dezvoltată pe noua platformă TNGA și adoptă tracțiune spate, o modificare majoră comparativ cu tracțiunea față a actualei generații.

Pentru moment nu există însă nicio informație despre puterea sistemului de propulsie și nici despre autonomie. Totuși, japonezii menționează că autonomia va fi cu circa 30% mai mare decât cea a generatei actuale, care oferă 500 de kilometri între două alimentări. Astfel, ne putem aștepta ca noua generație să aibă o autonomie de circa 650 de kilometri.

Via Carscoops

  • ACE - Craiova, vineri, 03.07.2020 16:19

    TOYOTA a vandut pana acum maximum 7.000 unitati din prima generatie de masini alimentate cu hidrogen. Nici ceilalti producatori auto nu au vandut pana acum decat, cel mult, cateva sute de unitati: MERCEDES BENZ, BMW, HYUNDAI etc...

  • PMC, vineri, 03.07.2020 17:24

    Nu-s io asa prieten cu asiaticii, dar pe astia de la Toyota ii admir pentru ca nu se lasa si merg inainte cu modelul Mirai. Bravo lor, in continuare cred si spun ca asta e viitorul, nu bateriile de laptop si masinutzele teleghidate. Si na... acum chiar daca ii enervez pe unii, de cele mai multe ori se dovedeste ca am dreptate. :) Pana apare ceva gadget de-asta cu hidrogen, Diesel o sa ramana intotdeauna deasupra tuturor! :)

  • eu, vineri, 03.07.2020 18:17

    macar asta nou arata bine fata de prima generatie, despre care daca imi aduc aminte iar nu dorm la noapte :)

  • mirceadinamo, vineri, 03.07.2020 18:40

    Degeaba incearca toyota cu design si hidrogen ,nu-i ajuta la nimic , ramane tot masina ca toate celelalte.

  • Edikkk, vineri, 03.07.2020 20:08

    Hidrogenul îl produc din gaz metan şi abur (apă încălzită cu... arderea de gaz metan) Şi un Seat pe CNG direct este mult mai verde decât MINCIUNA Mirai Dar CNG găseşti multe staţii în Spania şi mai ales Italia, dar hidrogen.....

  • PMC, vineri, 03.07.2020 23:35

    @Edikk: si curentul electric din ce-l produc? Te pomenesti ca cu morishti de vant si cu panouri solare! :)))) Si cine lucreaza la minele de cobalt? Cumva minori? :) Minciuna si ipocrizia electrica te lasa rece? Te deranjeaza orice alternativa reala cu sanse reale de a reusi sa inlocuiasca la un moment dat supa de dinozaur? Seeerios? :))

  • Edikkk, sâmbătă, 04.07.2020 13:51

    Dle PMC matematică, fizică, chimie aţi făcut la şcoală La vreo mică ceva olimpiadă aţi participat? Un diesel, un benzinar, un GPL, un CNG va fi mereu 100% POLUANT ! Cum spuneam 95% din producţia de hidrogen este din GAZ METAN (HIDROCARBURĂ !) şi ABUR (apă încălzită cu.... HIDROCARBURI) !!! Deci nu numai că acel hidrogen este obţinut 100% din HIDROCARBURI = POLUANTE 100% dar culmea pe KWH produs ca mişcare sau pe KM dacă vreţi se poate în extremis calcula, este mult mai poluantă ca o maşină direct pe gaz metan compresat (CNG) O maşină BEV sau PHEV (evident doar rularea electrică) foloseşte curent, da, dar care în România este produs - 26% hidro - 20% nuclear - 13.9% eolian şi aşa mai departe http://www.sistemulenergetic.ro/statistics/show_graph/2020/1/1/0/0/2020/7/4/23/59 Asta în 2020 România Deci oricum mult peste 50% este ENERGIE VERDE Dar sunt alte ţări cu 100% energie electrică verde: Norvegia Sau care în anumite zile sau săptămâni sau luni au fost 100% VERDE: precum UK (3-4 zile), Germania, Danemarca

  • Edikkk, sâmbătă, 04.07.2020 13:54

    Până în 2030-2050 UK ţinteşte să fie 100% VERDE în producţia energiei electrice Se pare că vor ajunge uşor la 90-95% verde chiar până în 2030 OK?

  • McCrysT, duminică, 05.07.2020 23:48

    Toyota, Honda merg înainte pe soluția cu hidrogen pentru că ei privesc situația pe termen lung. Nu că brandurile europene ar avea "ochelari de cal" și nu văd decât într-o direcție... dar, goana după profit in timp cât mai scurt, îi face să arunce pe piață soluții încă nematurizate. Constructorii europeni aleg varianta simplă pentru ei, doar din motivul de a scădea media emisiilor și să evite astfel amenzile. Variantă mai ușor de implementat de către constructori, dar cu multe dezavantaje pentru clienți. Pentru cei care zic că hidrogenul nu este verde, se știu ei care: https://ec.europa.eu/romania/news/20200703_redresare_verde_ro https://ziare.com/mediu/energie-regenerabila/gigantii-din-energie-au-cerut-comisiei-europene-o-strategie-pentru-trecerea-de-la-carbune-la-hidrogen-1612591 https://financialintelligence.ro/iulian-iancu-hidrogenul-poate-sta-la-baza-unei-noi-revolutii-tehnologice-si-digitale-avem-nevoie-de-un-plan-de-actiune-la-nivel-national-si-legislatie-specifica/ Etc, etc...

  • PMC, luni, 06.07.2020 10:10

    @McCrysT: producatorii europeni sunt nevoiti sa adopte solutia "facila" de moment din 2 motive. 1. pret. 2. in primult rand din cauza institutiei comunistoide numite UE. Din pacate, si nu-mi place sa spun asta, n-am nicio satisfactie, dar UE devine pur si simplu o carte pierzatoare in ce priveste dezvoltarea economica a Europei si a bunastarii fiecarui cetatean UE. Problema e ca efectele masurilor indivizilor rupti de realitate de la UE se vad incet, in timp, si vor fi extrem de greu de reparat cu fiecare an care trece.