Toyota suspendă producția din China până pe 16 februarie: 12 uzine închise din cauza coronavirus
Toyota a anunțat că producția sa din China va fi suspendată până pe 16 februarie, din cauza extinderii epidemiei de coronavirus. Cele 12 uzine Toyota își vor relua activitatea pe 17 februarie.
Producătorii auto sunt tot mai îngrijorați că situația din China le va afecta performanțele pentru întregul an.
Pe fondul epidemiei de coronavirus, companiile își suspendă activitatea și speră ca situația să revină la normal cât mai curând.
Toyota și-a închis temporar producția din China până pe 16 februarie, astfel că 12 uzine ale sale vor fi închise. Producția ar urma să fie reluată pe 17 februarie.
Coronavirus afectează și activitatea producătorilor în afara Chinei. Grupul Fiat-Chrysler a anunțat că una dintre fabricile sale din Europa ar putea să se închidă pentru 2-4 săptămâni, dacă furnizorii din China nu se întorc la treabă.
Via Reuters
-
Tatraurs, vineri, 07.02.2020 12:10
Stranuta chinezeste cu bolta pe europeni japonezii de la Toyota. In Europa au 6 fabrici de capacitate mica care in realitate sunt doar 4 ca una e la rusi iar alta la turci.
-
Gigi, vineri, 07.02.2020 13:25
Sunt 12 cu tot cu fabricile de componente.
-
dan_grc, vineri, 07.02.2020 14:28
Asa este, nici sud coreenii n-au umplut Europa de fabrici, dar unii se inchina la ei, gen " banii mei sa se duca in Coreea si Japonia, pentru ca e mai bine ". Daca ne uitam la investitorii de la noi, predomina olandezii, francezii, germanii, italienii, putin americanii, iar asiaticii sunt prezenti cu magazine si depozite en gros, adica chinezii, japonezii si sud coreenii lipsesc cu desavarsire, stiu, europenii profita de noi, suntem sclavi, ne dau firimituri, dar asiaticii zero, nu se intoarce nimic la noi.
-
Green_Alex, vineri, 07.02.2020 15:21
Japonezii au ales sa investeasca in UK (vezi Honda si Nissan), care acum nu mai e parte din UE. Pentru viitor aplicam legea lui Ohm: Om trai si Om vedea. Desi sunt de acord cu ce scrie @Dan_grc in coltul mintii mele (pentru ca are colturi) prefer totusi o masina facuta in japonia de una (de la acelasi producator) facuta in europa...fie ea si de vest.
-
inexorabil, sâmbătă, 08.02.2020 01:39
Să traduc mărturisirea/asigurarea (admirabil de sinceră, deci prompt “taxată” de mine) Verzuiului? Cu riscurile (a se citi: etichetările) de rigoare, mă încumet: “Oricât de orbit de feeria consumerist-imagistică a raiului occidental aş fi, realizez şi eu că s-a erodat până la moloz faimosul său piedestal care susţinea nu mai puţin faimoasa calitate totală, v-o amintiţi bine: cea cu care ciuma roşie never can handle”. Totuşi, Verzuiul a luat o măsură de precauţie: a subliniat referirea la producătorul/ii japonez/i din Europa de Vest, de teamă să nu fie “prea direct” indicând producătorii locali din Vest/Centru... În final, volens nolens, vom ajunge (de fapt, vom fi obligaţi în mod obiectiv) să ne dispensăm de orice tendinţă de calificare a ciumei – roşie, portocalie, galben-albastră – şi o vom da la pace: ciuma universal-înţepenit-monocolor-cenuşie :)
-
zarnesteanu, sâmbătă, 08.02.2020 03:53
@dan_grc, m-ai uns la inima. Go BMW :)
-
@ inexorabil, sâmbătă, 08.02.2020 09:26
O curiozitate; comentariile sunt scrise în spirit de glumă sau sunt ceva serios?
-
Bleah, sâmbătă, 08.02.2020 09:42
@zarnesteanu, m-ai dezamăgit crunt cu admirația ta grețoasă față de beemveu!
-
zarnesteanu, sâmbătă, 08.02.2020 22:44
@bleah, admiratia mea este pentru tot ce este european sau american. Intai ai mei si pe urma ai altora. Mie imi place Mercedes, dar asta nu inseamna ca nu pot sa vad punctele bune la un BMW sau Audi (de ex). In afara cumpararii unei case, masina este a doua mare investitie pe care o facem majoritatea dintre noi. Cred ca foarte putini realizeaza cat de important este unde se duc banii nostri. Surplusul pe care il fac producatorii auto il baga in cercetare/dezvoltare si la generatia urmatoare scot un produs si mai bun decat cel actual. Cu putin noroc pot sa ingroape concurenta. Si nu cred ca vrei vreodata sa afli ce inseamna sa ajungi sa lucrezi pentru un chinez, japonez sau indian. Cine a avut de-a face cu ei poate sa aiba o idee. Ca si cum ai lucra pentru un tigan sau pentru un maniac pentru care viata ta e ceva disposable. In ADN-ul lor e ura pentru albi pe care ii vad automat superiori, fosti colonisti si stapani de sclavi. Orice rasa de pe pamant isi doreste sa fie alb, sa se marite/insoare cu un alb, daca se poate blond cu ochi albastri. Or fi nemtii cum sunt, sau englezii sau francezii, dar de secole, impartim cam aceleasi valori, aceleasi religii si aceleasi obiceiuri. Ca Romania a fost (si este) la confluenta a trei imperii cu culturi diferite, poate fi in avantajul nostru sau spre nenorocirea noastra. Depinde de circumstante si de dibacia celui/celor care au factorul de decizie. In absolut fiecare cultura auto exista perle si exista rebuturi. Eu m-am nascut in Europa si traiesc in America de Nord. Cu un minim de research pot sa gasesc cel putin 2-3 variante europene sau americane pentru o masina care sa se potriveasca strict criteriilor mele, personale. Si nu cred ca in ziua de azi mai exista o diferenta atat de mare intre calitatea japo si americana de exemplu. Orice producator isi are rebuturile lui, fie de design, fie functionale, fie tehnice. Deci nu vad de unde atata ridicare in slavi a unora si punerea la pamant a altora. Destul ca le cumpar telefoane si televizoare. Acum am un Samsung Note 5 din 2015. Data viitoare cel mai probabil o sa imi iau un Apple, nu pentru ca sunt snob, ci pentru ca vreau un produs bun pe care sa-l tin macar 4-5 ani, daca nu chiar mai mult. La bucatarie am absolut totul Kitchen Aid. E o firma americana chiar daca un pic mai scumpa, dar e locala si calitatea e peste media pietei. La fel si BBQ (gratarul). Si multe altele. Pentru mine ca e BMW sau Mercedes, e mai putin relevant. Important este ca toti banii pe piesele de schimb sau la dealer sa mearga la firma mama, care in mod indirect are alte fabrici in Romania sau America de Nord. In felul asta ne sustinem economia locala, chiar si cu cativa centi, dar dolarii intregi nu merg in asia. Cu timpul mi-am dat seama ca eu sunt doar un fir de praf in universul asta. Dar sunt un fir de praf care are o directie clara, luata constient. Oricat m-as agita si m-as ambala, eu n-o sa schimb cursul istoriei sau al evenimentelor. Mi-am dat seama ca si asiaticii au punctele lor foarte slabe, cu toata laudele si osanalele de pe internet. Sunt la fel de vulnerabili ca oricare altii. Dar Altcineva dicteaza cursul evenimentelor si al istoriei. Iar eu as face bine sa-mi vad doar lungul nasului si de calitatea vietii mele. Iar deciziile altora e bine sa le lasi sa fie ale lor. Asa cum si eu fac greseli si iau decizii proaste, e dreptul celorlalti sa faca ceea ce cred ei de cuviinta, cu consecintele de rigoare. Pe termen scurt sau lung. Iar faptul ca am zis Go BMW nu schimba cu nimic din ceea ce sunt, sau voi fi :):):) Sa fii "dezamagit crunt" de la doua cuvinte e cam mult. Cu atat mai mult cu cat nu ma cunosti. Si daca m-ai cunoaste in viata reala cine stie, poate ai fi si mai dezamagit. Have a nice week end :)
-
Bleah, duminică, 09.02.2020 11:01
@zarnesteanu, observ că ai fost foarte afectat de comentariul meu. Nu știam că ești așa de sensibil. Cred că ai și plâns puțin...! Sunt convins că ai dreptate și că toți cei care își cumpără Mercedes sau BMW o fac având în cap ideea sprijinirii economiei europene. Nici nu-mi pot imagina și nici nu pot accepta vreun alt motiv pentru achiziția unui astfel de automobil.
-
dan_grc, duminică, 09.02.2020 12:45
@ zarne Ai depus un efort mult prea mare pentru a raspunde unuia care nu merita.
-
zarnesteanu, duminică, 09.02.2020 13:32
@dan_grc, intotdeauna merita sa incerci. Intr-o zi, cu putin noroc, neuronul ala poate sa fete si niste legaturi se pot forma. Deocamdata ... bezna.
-
Bleah!!, duminică, 09.02.2020 13:33
@dan_grc. Tipic pentru admiratorii beemveului: „noi suntem cei mai tari și cei mai șmecheri, să moară dușmanii mei că este proști și nu este la nivelul nostru”.
-
@Bleah, duminică, 09.02.2020 14:29
Singurul care are complexe cu " dusmanii " esti tu, admiratorii de Bmw nu incearca sa convinga pe nimeni, doar se apara atunci cand frustratii nu mai au argumente, ci doar arunca cu noroi.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Cu ocazia asta am aflat că Toyota are 12 fabrici auto în China. La o socoteală rapidă, cred că sunt peste 100 în total (ale tuturor producătorilor). Chiar așa, știe cineva câte fabrici auto sunt în China?