Toyota si reforma hibrida
Odata porniti pe drumul motoarelor hibride, japonezii de la Toyota planuiesc o adevarata revolutie pana in primii ani ai deceniului viitor.
Toyota pregateste o revizuire completa a gamei de motoare pe benzina oferita pentru modelele sale. Aceasta revolutie va avea loc pana in anul 2010.
Cele mai asteptate debuturi sunt cele ale noului motor de 1.8 litri si cel al transmisiei CVT. Motorul despre care vorbim dispune de pistoane construite dintr-un aliaj foarte usor si dezvolta performante excelente avand in vedere marimea sa, cu un cuplu ridicat dublat de emisiile poluante reduse si de consumul adus la valori scazute.
In aceeasi linie de reducere a emisiilor, Toyota a anuntat faptul ca va dubla numarul modelelor hibride de pe piata pana in primii ani ai deceniului viitor si ca va continua cercetarile privind dezvoltarea si crearea unor modele hibride alimentate din surse exterioare. Celelalte proiecte de acest tip includ un “plan al bioetanolului”, cu modele flex-fuel produse anul viitor in Brazilia capabile sa ruleze alimentate in intregime cu etanol. In plus, absolut toate modelele constructorului nipon vor fi in curand in masura sa ruleze cu motoare care utilizeaza un amestec de benzina (90%) si bioetanol (10%).
Aceste informatii vin pe fondul lansarii noii generatii a modelului Estima in Japonia. Modelul, un monovolum cu sapte locuri, este oferit impreuna cu un sistem de tractiune integrala si cu motoare separate pentru fiecare roata, sistem intalnit si la seria Lexus GS.