Toyota RAV4 primeşte o nouă versiune şi o echipare îmbunătăţită

Publicat vineri, 25.10.2013 11:07 de Bogdan Mirică

Toyota a lansat o versiune nouă pentru modelul RAV4. Este vorba despre unitatea de 2.0 litri diesel, alăturată tracţiunii integrale inteligente. Nu lipsesc nici noutăţile pentru interior.

Toyota extinde gama europeană a actualului RAV4. Suv-ul japonez beneficiază acum de o nouă versiune accesibilă, care presupune alăturarea deja cunoscutului motor D-4D de 2.0 litri, tracţiunii integrale Toyota Integrated Dynamic Drive System AWD.

Unitatea livrează 124 de cai putere şi 310 Nm pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1600 şi 2400 de rotaţii. Motorul este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, care transmite resursele tracţiunii integrale. Aceasta din urmă împarte cuplul diferit întreToyota RAV4 ă punţi: în condiţii normale 100% din acesta merge către axa faţă, iar în condiţii dificile variaţia poate ajunge la 50% pentru ambele axe.

Configuraţia gândită de japonezi garantează un consum mediu de 4.9 litri/100 de kilometri şi emisii de 136 g/km.

Pe lângă noua versiune, Toyota RAV4 primeşte şi o nouă culoare de exterior, Dark Brown Metallic, dar şi un set de jante de 18 inch cu 10 spiţe. Interiorul este disponibil acum în patru nuanţe pentru tapiţerie (negru, gri, bej şi Teracotta), care se alătură celor deja existente.

Şi în lista echipamentelor disponibile au loc îmbunătăţiri. crossover-ul primeşte cea mai nouă versiune a sistemului multimedia Toyota Touch 2, cu un ecran de 6 inch, rezoluţie mai bună şi funcţie Drag and Click. Nu lipsesc accesul fără cheie, portbagajul acţionat electric, sistemul de sunet JBL cu 8 canale şi 9 difuzoare de 440 Watt.

În lista dotărilor de siguranţă şi -a făcut loc şi sistemul Rear Cross Traffic Alert (RCTA), care atenţionează şoferul asupra vehiculelor care se apropie atunci când execută manevre în marşarier.

  • ovidiu, vineri, 25.10.2013 14:19

    Cu 124 CP si 310 Nm pe o plaja atat de ingusta de turatii, dinamica nu va impresiona pe nimeni. Valori de 1.6 diesel din zilele noastre, nicidecum de 2.0.

  • CatalinRaven, vineri, 25.10.2013 14:37

    Cu tenta de 1.4 diesel defapt. Volvo S60 Drive-E 2.0 diesel 181 CP, consum 3.8% si 99 gr/km. Bravo Toyota...ai reusit un mare regres

  • lache, vineri, 25.10.2013 14:57

    Cifre jenante de cuplu si putere pentru un SUV cu asa traditie...

  • vianu, vineri, 25.10.2013 15:36

    Interesanta alaturarea dieselului toyota cu cel al lui volvo. Inteleg ca japonezul poate juca in liga premium? Anyway...2.0L e imens....taxele ne mananca

  • @ vianu, vineri, 25.10.2013 15:47

    La categoria diesel japonezul va putea juca in liga premium incepand din 2015 cand va debuta noul Avensis cu motorizari diesel BMW .

  • @@vianu, vineri, 25.10.2013 15:56

    Mai degraba zis incepand din 2014 cand Toyota va implementa motorizarile fuel cell ( pe hidrogen ) , iar din 2015 BMW le vor cersii si pe acelea salivand.

  • addeco, vineri, 25.10.2013 16:01

    Totusi din cate observ din fotografiile anexate, modelul prezentat este echipat cu o cutie de viteze automata, nicidecum manuala.

  • @ vianu, vineri, 25.10.2013 16:15

    Zau ? Daca erau viabile aceste tehnologii cei de la BMW care au astfel de masini in teste de peste 10 ani ( au fost oferite pentru a fi conduse si multor VIP-uri ca Albert de Monaco ) le propuneau in serie . Toyota propune astfel de masini pentru plusul de imagine, banii vin de la masini ca Toyota Corolla produse in tari din lumea a treia ca Africa de Sud . Parteneriatul dintre Toyota si BMW este intre doi parteneri egali, din punct de vedere financiar BMW este la nivelul lui Toyota, desi Toyota vinde de peste 6 ori mai multe masini ca BMW .

  • AndreiRN, vineri, 25.10.2013 18:35

    Multi citesc dar nu toti inteleg. Stoarcerea a cat mai multi cp dintr-un motor duce la o viata scurta sau foarte scurta de exploatare. Sunt motoare din care se stoarce 3000 cp dar functioneaza 30 de minute dar si motoare din care se scot 50 - 100 de cp dar care trec usor peste 1 milion de km de exploatare. Toyota face masini serioase care ofera valoare clientului.

  • @@vianu, vineri, 25.10.2013 19:34

    Nici bine nu ma intorc caci tot peste lemnele tale de habarnist dau. Albert 2 de Monaco a fost condus intr-un LS Landaulet nici decum,, cu BMW. Esti panarama de om am ras pe cinste.

  • Scorpionul.negru, vineri, 25.10.2013 23:36

    @AndreiRN Ai dreptatea oarecum....de asta imi e mie teama ce se va intampla cu motoarele noi de la BMW.

  • @ vianu, sâmbătă, 26.10.2013 00:52

    Se intampla in 2008 : http://www.automarket.ro/stiri/printul-albert-de-monaco-a-primit-un-bmw-hydrogen-7-10640.html

  • cristian, sâmbătă, 26.10.2013 13:42

    Toyota va elimina pana in anul 2020 toate motoarele diesel urmand sa ramana doar cele benzina-hibrid sau plug-in.Oricum sunt lideri mondiali in tehnologia hibrida,la fel ca si in motoarele cu cele mai reduse emisii.Sa nu uitam de fiabilitatea si calitatea Toyota.De 2 saptamani am un Rav 4,2.2.d de 150 c.p.si pot spune doar atat:excelenta,consum redus de 5,8 l,tinuta de drum impecabila.Anterior am avut 2 Verso care nu mi-au creat nicio problema.

  • Misha, luni, 28.10.2013 11:04

    Land Rover Defender scoate tot cam atati cai dintr-un motor de 2.5.l si pana acum nu s-a plans nimeni. Land Cruiser are motor de 3 l si 170 cp adica tot cam atatia cai cat au motoarele dopate care s-au dat de exemplu mai sus si iar nu s-a plans nimeni. Masinile care fac off road competitional au motoare mari, dar cu puteri ce ar putea parea penibile conform filosofiilor exprimate mai sus. Chiar nu putem sa intelegem ca sunt oameni care vor si altceva de la o masina decat sute de cai si 6 secunde pana la 100 km/h?! Se pare ca nu! In concluzie.... Andrei RN si-a inceput zisa cu un mare adevar!