Toyota rămâne cel mai valoros brand auto: japonezii au devansat Mercedes și BMW. Ferrari intră în premieră în top
Toyota are o valoare de piață de 50 de miliarde de dolari și este cea mai valoroasă companie auto din lume, depășind constructorii premium germani Mercedes și BMW.
Compania de marketing Interbrand realizează în fiecare an un amplu studu despre valoarea de piață a celor mai mari companii din lume.
În segmentul auto, Toyota a rămas și în acest an cel mai important brand, cu o valoare estimată la 50.3 miliarde de dolari, în scădere cu 6% comparativ cu anul trecut. În schimb, Mercedes-Benz s-a apropiat amenințător de constructorul japonez după o creștere de 10% și ocupă locul 2 în clasament cu o valoare de piață de 47.2 miliarde de dolari.
De altfel, Toyota și Mercedes sunt singurele branduri auto care și-au făcut loc într-un top 10 global dominat de giganții IT americani Apple, Google și Microsoft. La o distanță ceva mai mare de cei doi se află BMW, care a stagnat la 41.5 miliarde de dolari pe poziția a treia.
În mod surprinator, clasamentul este completat de japonezii de la Honda (22.6 miliarde), Ford (13.6 miliarde) și Hyundai (13.2 miliarde), în timp ce Audi este doar pe locul 7 cu o valoare de piață de 12 miliarde de dolari.
Singurul constructor nou din top este Ferrari, care ocupă locul 14 cu o valoare de piață de 4.88 de miliarde de dolari, mai mare decât cea a producătorului de mașini electrice Tesla, care s-a oprit la borna de 4 miliarde.
În total, în top 100 global și-au făcut apariția 15 branduri auto, care au o valoare de piață cumulată de 261 de miliarde de dolari.
Via Interbrand
Nimic de spus mai mult... PS: Dragi redactori, sunt curios, cati din voi va-ti luat medical astazi?