Toyota promite reducerea consumului cu 20% pentru noua generaţie de motoare şi sisteme hibride
Toyota va introduce anul viitor un motor pe benzină cu 4 cilindri de 2.5 litri, un nou sistem hribrid şi cutii de viteze automate cu 8 şi 10 trepte care vor permite o reducere cu până la 20% a consumului de carburant.
Toyota şi-a propus un obiectiv ambiţios ca până în 2050 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 90%, considerând că la vremea respectivă va comercializa doar maşini hibride şi electrice.
Ca parte a acestui plan, constructorul japonez pregăteşte pentru anul viitor o serie de lansări care vizează întregul tren de rulare al unei maşini. Primul pe listă este un motor de 2.5 litri cu 4 cilindri şi injecţie directă, primul din noua familie Dynamic Force Engines, care va avea o putere mai mare prin scăderea pierderilor de energie determinate de fricţiunea internă. Datorită eficienţei sporite, noua unitate de propulsie va avea un consum cu circa 20% mai mic.
De asemenea, Toyota va lansa şi noul sistem de propulsie hibrid Multistage Toyota Hybrid System II, mai mic, mai uşor şi mai compact decât actuala versiune. Potrivit japonezilor, principala noutate este că generatorul va fi capabil să furnizeze putere către roti atunci când maşina rulează în mod integral electric, ceea ce înseamnă o îmbunătăţire a acceleraţiei cu circa 10%.
Pe lângă aceste noutăţi, Toyota pregăteşte şi o nouă generaţie de cutii de viteze automate cu 8 trepte (Direct Shift-8AT) şi 10 trepte (Direct Shift-10AT), ultima dintre ele fiind dezvoltată în special pentru maşini premium cu tracţiune spate, astfel că probabil va fi implementată şi pe viitorul Lexus LS, programat să apară în 2019.
Următorii 5 ani vor fi însă la fel de plini pentru japonezi, care intenţionează să aibă o gamă complet nouă formată din 9 motoare, 4 cutii de viteze şi 6 sisteme hibride. Astfel, până în 2021, Toyota şi-a propus ca aceste noutăţi se fie prezente pe 60% dintre maşinile comercializate în Europa, SUA, şi China.
Via Motor1
-
top, miercuri, 07.12.2016 21:17
@japan4ever , daca toyota nu renunta la cvt la cine te-ai duce??
-
Japan, miercuri, 07.12.2016 21:48
@japan4ever cvt-ul ala ii ajuta la consumuri reduse
-
Jsjs, joi, 08.12.2016 00:21
Hshshshs
-
Petrolhead, joi, 08.12.2016 00:41
@Japan CVT-ul nu ii ajuta la consumuri reduse.Este adevarat ca nu este cea mai buna solutie,mai ales pentru puristi,dar in cazul unui hybrid,CVT-ul transmite mai eficient puterea de la motorul/motoarele electrice la roti. Ceea ce au uitat baietii de la Automarket sa precizeze este faptul ca noul motor de 2.5 litri are un randament termodinamic de 40%,respectiv 41% in cazul in care este "ajutat" de un sistem de propulsie hybrid.Asta il face cel mai eficient motor de pana acum.Nemtii reusesc cu greu sa atinga aceste cifre cu un motor turbo-diesel si stim cu totii ca un motor diesel are in general un randament cu 2,3 procente mai ridicat comparativ cu un motor pe benzina,in cazul unui turbo-diesel,cifrele ajungand chiar mai sus.Motorul de 2.5 litri este unul pe benzina si aspirat natural.Japonezii ajung usor,usor sa isi respecte promisiunea(Mazda),aceea de a face motoare Otto cu eficienta si cuplul motor al unui diesel,nemtii...ne "incanta" cu al lor TDI,care merge pe acelasi principiu de functionare de 15 ani incoace,dar cu mai multe turbine,cu softuri mincinoase si cu inventii care nu ne ajuta la nimic(vezi gurile de ventilatie de la noul Porsche Panamera care sunt controlate electronic cu ajutorul display-ului central sau noile faruri Mercedes care proiecteaza semne de circulatie pe asfalt). Astept sa vina baietii destepti de pe acest website sa ma contrazica si sa incerce sa ma convinga ca nemtii au inventat roata. PS. Nu arunc cu noroi in masinile nemtesti,nu ridic in slavi masinile japoneze,nu am mai postat aici decat 2-3 comentarii,deci da,nu sunt unul din baietii aia cu care va certati voi zilnic.
-
Petrolhead, joi, 08.12.2016 08:10
@Japan CVT-ul nu ii ajuta la consumuri reduse.Este adevarat ca nu este cea mai buna solutie,mai ales pentru puristi,dar in cazul unui hybrid,CVT-ul transmite mai eficient puterea de la motorul/motoarele electrice la roti. Ceea ce au uitat baietii de la Automarket sa precizeze este faptul ca noul motor de 2.5 litri are un randament termodinamic de 40%,respectiv 41% in cazul in care este "ajutat" de un sistem de propulsie hybrid.Asta il face cel mai eficient motor de pana acum.Nemtii reusesc cu greu sa atinga aceste cifre cu un motor turbo-diesel si stim cu totii ca un motor diesel are in general un randament cu 2,3 procente mai ridicat comparativ cu un motor pe benzina,in cazul unui turbo-diesel,cifrele ajungand chiar mai sus.Motorul de 2.5 litri este unul pe benzina si aspirat natural.Japonezii ajung usor,usor sa isi respecte promisiunea(Mazda),aceea de a face motoare Otto cu eficienta si cuplul motor al unui diesel,nemtii...ne "incanta" cu al lor TDI,care merge pe acelasi principiu de functionare de 15 ani incoace,dar cu mai multe turbine,cu softuri mincinoase si cu inventii care nu ne ajuta la nimic(vezi gurile de ventilatie de la noul Porsche Panamera care sunt controlate electronic cu ajutorul display-ului central sau noile faruri Mercedes care proiecteaza semne de circulatie pe asfalt). Astept sa vina baietii destepti de pe acest website sa ma contrazica si sa incerce sa ma convinga ca nemtii au inventat roata. PS. Nu arunc cu noroi in masinile nemtesti,nu ridic in slavi masinile japoneze,nu am mai postat aici decat 2-3 comentarii,deci da,nu sunt unul din baietii aia cu care va certati voi zilnic.
-
LR, joi, 08.12.2016 09:08
Japan, CVT-ul ăla ajută și la niște senzații de toată jena. În plus, nu e disponibil decât împreună cu motoare slabe.
-
Andrei, joi, 08.12.2016 09:36
Toyota Corolla noua 1.6CVT 132CP consum mediu 9%. CVT e una dintre cele mai slabe cutii. Consum nejustificat, turare excesiva, demaraj ioc. Cat priveste hibridele, acolo CVT-ul este si mai prost cu un zgomot de-a dreptul jenant. Loc e de imbunatatit, au nevoie de cutii de viteze performante. Iar consumul hibridelor e unul fantezist care nu se regaseste in realitate, un diesel e mult mai eficient, dar e drept ca polueaza mai mult. In general motoarele Toyota sunt cuplate la cutii de viteze cu trepte lungi care incearca sa reduca consumul, dar asta se regaseste in performante modeste.
-
Petrolhead, joi, 08.12.2016 11:35
@LR GS450h are motor slab?Cu CVT-ul ala ajunge de la 0 la 200 in 17 secunde.Cam atata ii ia si lui BMW m550d,care are 3 litri diesel,3 turbine,381 de cai si cuplu motor urias.Iti da senzatii de toata jena?Ai mers vreodata cu un GS450h?Acceleratia este atat de liniara si te tine in scaun pana la 200,o masina din clasa Executive Sedan,cu aproape 0 intentii sportive,spre deosebire de M550d. @Andrei Audi A3 1.2 TFSI.Consum declarat 5% mixt,in realitate 8-8,5%.Daca avea si CVT...
-
@Madalescu, joi, 08.12.2016 15:27
Ataca iar. Stiu insa cine e! Il cheama Catrinescu si a lucrat pe la ABN Amro/RBS acum 8-9 ani! Era dus cu pluta rau baiatul! P.S. E de loc din Sinaia.
-
vianu, joi, 08.12.2016 16:22
@Andrei Prius, consum mediu real 4,7% in utilizare normala spre dinamica (ata cat se poate). Am mai scris asta si alta data. Ori esti nou si crezi ca in anul 2016 spre 2017 mai poti prosti ori esti vechi cu memoria scurta. nici nu stiu de ce imi mai bat gura, evident ca n-ai sa ma crezi. si da, acceleratiile nu iti scot aerul din plamani iar pe viraje nu e kart dar, poate nu stiai, hibrizii de la Toyota au si ei clientii lor. Apropos, ai mers cu RAV hibrid 4x4? Vreau sa spun daca ai condus masina nu ca ti-ai imaginat asta. Pentru ca, sincer, mai degraba fabulezi. Sau oricum vorbesti din auzite.
-
@vianu, joi, 08.12.2016 19:36
nu ai ce sa le explici,le aduc altii argumente si contra-argumente si ei o tin tot pe a lor.nu pot sa se documenteze si sa aiba o discutie contradictorie. Pai cand vreodata sa aiba corolla 1.6 cvt consum 9% mediu,cand consumul ala il are la 150 km/h.la mers normal, 100km/h,consuma 5, 5.5% iar in oras este capabila sa stea la 1200 de turatii cu 60km/h,consum 4.5%.la acceleratii pana la viteza de croaziera este posibil sa aiba consumul mare(30-40%) lafel ca orice alta masina si asta pentru perioade foarte scurte.masina asta la mers normal,urban+extra urban nu depaseste 7%,asta reiese si din testele de pe youtube .skoda fabia 1.4 tdi in primele 3-4 trepte de viteza,daca e putin turata(pana in 3000),consumul instant este 50.
-
@vianu2, joi, 08.12.2016 19:43
In concluzie,aia 10 milioane care aleg toyota in fiecare an sunt niste prosti,plus alte cateva milioane care aleg subaru,mazda,nissan etc.le multumim baietilor de pe automarket ca ne-au luminat.cel putin eu,ma declar fan tdi de acum incolo.maine ma duc sa-mi iau passat 1.9, consum 3%,asa mi-au zis baietii la showroom,200 de cai,scoate in jur de 7 minute pe nurburgring,interior de lux de 5 stele(cu parchet pe bord :))) are un prieten de-al meu,a zis ca in 200 de mii de km nu a schimbat nici uleiul,ca masinile nemtesti sunt performante si nu au nevoie
-
Japonejii, joi, 08.12.2016 20:31
Ce mai vor si astia? Sa se lase de masini. Motocicletele sunt baza la ei.
-
Scorpionul.negru, joi, 08.12.2016 21:03
@Petrolhead Fugi ma de aici cu junghiurile tale de Lexus ! :)))
-
Petrolhead, joi, 08.12.2016 21:51
Atata stiti.Aveti 12 clase impreuna,masini in valoare de 10 mii de euro impreuna si comentati aiurea aici.Mai scoateti si voi nasu' din tara,vedeti si voi ca lumea nu se invarte in jurul TDI daca tot sunteti pasionati de masini.Nu aveti voi ore petrecute la scoala cate am eu la saloane si evenimente auto.V-am pupat.
-
Sake, vineri, 09.12.2016 03:16
Masini proaste, sake prost. Ce mai urmeaza?
-
Japan, vineri, 09.12.2016 16:40
@Petrolhead Ma bucur ca mai exista oameni ca tine , oameni care chiar isi pot spune :pasionat de autovehicule ! ...Cat despre ceilalti ...fratilor ....mai cititi o revista, mai documentati-va , mai iesiti din zona : "ba frate masina nemteasca diesel e putereeaaa" . Fratilor nu zic ca nemtii nu fac masini bune , dar invatati sa apreciati si celelalte marci auto .....
-
Kotegaeshi, vineri, 09.12.2016 21:18
@japan, petrolcap,a scris si el,un comentariu in care doar s-a laudat cu saloanele lui auto, iar tu deja il cunosti foarte bine.Pasionati de masini. Voi doi? Sau mai bine zis , una si aceeasi persoana?
-
LR, sâmbătă, 10.12.2016 09:35
Petrohead, Pomenești de motorul de 2,5 l cu eficiență termodinamică mărită. Apoi îl confunzi cu un motor Otto. Nu e Otto, amice. Mai caută!
-
LR, sâmbătă, 10.12.2016 09:36
Petrohead, Pomenești de motorul de 2,5 l cu eficiență termodinamică mărită. Apoi îl confunzi cu un motor Otto. Nu e Otto, amice. Mai caută!
-
Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.12.2016 14:26
@Japan by MADALEASCA CRETINEASCA Nu iti mai raspunde singur ca nebunul ! Era o vorba...sa vb singur e normal....dar e grav cand iti raspunzi singur si mai afli si lucruri noi. Gen tu 100% .
-
Petrolhead, sâmbătă, 10.12.2016 15:29
Nu am spus de motorul de 2.5 litri ca este Otto.Mai citeste odata si o sa intelegi.Cei de la Toyota au spus ca are randament de 41% intr-un ansamblu hybrid deci cel mai probabil va fi un motor care va functiona in ciclu Atkinson in momentul in care incarca bateriile si care o sa treaca automat in ciclu Otto in momentul in care ai nevoie de putere,asa cum este V6-le de 3.5 litri de pe RX450h de exemplu.Eh,lucruri complicate,nu TDI.
-
@Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.12.2016 15:36
In lipsa de argumente,tot se baga si el in seama pe aici :))) Cred ca singurul de aici care foloseste mai multe nickname-uri tu esti.Acum,scoateti unghia din gat si ori vii cu niste opinii sustinute totodata de argumente,ori nu ne mai stresa.
-
Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.12.2016 18:06
@@Scorpionul.negru by madaleasca mizerabila Fugi ma de aici de sarantoc. Tu nu ar trebuii sa ai dreptul la viata pe lumea asta!
-
LR, sâmbătă, 10.12.2016 23:20
Mda... Acum o dai la întors. Bla-bla! Mafia!
-
LR, sâmbătă, 10.12.2016 23:24
Fuck you!
-
Japan, duminică, 11.12.2016 16:33
@Scorpionul.negru Te rog frumos sa nu mai faci presupuneri la identitatea mea. Insa daca tu chiar insisti sa ma cunosti eu sunt binevoitor sa-ti dau adresa mea de facebook , ca sa te lamuresti odata si pentru totdeauna ca nu sunt Madalescu ! Mai intai vino cu dovezi inainte de a striga "hotul" si lasa jignirile , ca din cauza oamenilor ca tine este tara asta in stadiul acesta ! Sa ai o zi frumoasa !
-
Japan, duminică, 11.12.2016 16:54
@Scorpionul.negru Stai calm , si eu sunt impotriva celor care dau punga de faina si malai . Votul meu a fost pentru schimbarea clasei politice !
-
Scorpionul.negru, duminică, 11.12.2016 17:28
@Japan Sa speram ca se va schimba sau macar sa nu continue raul ....de si nu cred fiind toti in momentul de fata o apa si un pamant ! Eu nu mai sper la nimic nou pana nu va veni la putere generatia 2000 ! Nici macar generatia mea nu e ok...90. Abea atunci daca vom avea noroc sa nu se perpetue rudele celor de acum, vom vedea Romania infloritoare. Eu nu cred ca mai prind...nici copii mei. Poate nepotii mei....
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
daca renunta la porcaria aia de cvt sunt clientul lor numarul 1