Toyota profită de Dieselgate: japonezii vor ca jumătate dintre maşinile pe care le vor vinde în Europa în 2020 să fie hibride
Toyota susţine că, după scandalul Volkswagen, europenii se îndepărtează de maşinile diesel în favoarea hibrizilor. Japonezii speră ca jumătate dintre maşinile pe care le vor vinde în 2020 să aibă o astfel de propulsie.
Vânzările de maşini diesel au scăzut cu numai câteva procente pe continentul european după apariţia scandalului Volkswagen în toamna anului trecut, însă cumpărătorii sunt semnificativ mai interesaţi de propulsia hibridă. Acest lucru se potriveşte ca o mănuşă pentru Toyota, care are o gamă diversificată de modele hibride pentru piaţa europeană.
Dacă anul trecut niponii au vândut în Europa 209.000 de unităţi hibride, adică 24% din totalul unităţilor comercializate, numărul va creşte la 290.000 în acest an (30% din totalul vânzărilor), iar obiectivul este ca procentul să ajungă la 50% până în 2020.
"Europenii se obişnuiesc cu hibrizii. Obiectivul nostru este ca 50% din vânzările noastre să fie hibride în 2020 de-a lungul Europei. Asta nu ne avantajează doar din punct de vedere tehnologic, ci şi datorită faptului că propulsia hibridă ajută puternic la construirea brandului", afirmă Johan van Zyl, CEO-ul Toyota Europa.
Pentru moment, vânzările de maşini hibride în Europa este aproape nesemnificativă: doar 2% dintre maşinile vândute pe Bătrânul Continent au o astfel de propulsie. În România, Toyota are versiuni cu propulsie hibridă pentru modelele Yaris, Auris şi RAV4, însă oferta este mai bogată în cazul brandului Lexus: CT, IS, GS, NX şi RX.
Pentru acest an, compania şi-a propus să vândă 900.000 de modele Toyota şi Lexus în Europa, cu obiectivul de a creşte la un milion de unităţi pe termen mediu. În prezent, 70% dintre maşinile grupului vândute în Europa sunt produse în Rusia sau Turcia.
Via Automotive News
Toyota este supremul lider MONDIAL in materie de research & development. Foarte greu de doborat un astfel de greu al industriei. Se poate ''darama'' Toyota, doar daca altii vor incepe sa produca masini mai bune ca ei, ceea ce-i imposibil de realizat. VAG nu a fost in stare sa produca niste motoare Euro 6 de calitate . Daca au mintit undeva, e imposibil sa nu minta si in alte circumstante, inca nu au fost prinsi. Mai greu cu ''istitutiile statului'' vorba lui Badea.