Toyota: "Primul nostru model de serie pe hidrogen nu va avea succesul lui Prius din cauza lipsei infrastructurii"

Publicat miercuri, 08.10.2014 13:35 de Mircea Meșter

Deşi a investit enorm în dezvoltarea lui FCV, primul model electric de serie care în loc de baterii vine cu pile care transformî hidrogenul în energie electrică, Toyota este sceptică cu privire la egalarea succesului lui Prius.

Vânzările noului FCV, primul model electric de serie care funcţionează pe baza pilelor de hidrogen pe care Toyota îl va lansa în Europa, va apărea pe piaţă în 2015, la un an de la lansarea oficială care a avut loc la Salonul Auto de la Paris, în 1 octombrie. Conform directorului biroului de Cercetare şi Dezvoltare Toyota, Gerald Killmann, vânzările noului model nu vor creşte însă precum cele ale lui prius, un alt pionier din zona auto, din simplul motiv că infrastructura nu permite încă asta.

"Povestea hibridului Prius a putut fi controlată perfect de Toyota pentru că nu era nevoie de modificări de infrastructură. În ceea ce priveşte maşinile pe pile de hidrogen, putem să controlăm dezvoltarea maşinii, însă nu avem cum să rezolvăm dezvoltarea soluţiei infrastructurii", spune Killmann. Principala problemă actuală pentru acest tip de maşini este lipsa unor pompe care să alimenteze maşinile cu hidrogen. Chiar dacă adaptarea s-ar putea realiza chiar prin actualele benzinării, deci mult mai uşor decât în cazul maşinilor electrice, lanţurile de benzinării sau autorităţile nu sunt încă pregătite să investească în soluţii pentru clienţi care astăzi nu există din cauza lipsei acestui tip de maşini.

Piaţa de debut a noului Toyota FCV va fi Japonia, acolo unde modelul va avea un preţ de pornire de 69.000 de dolari, însă acesta este diferit faţă de cel cu care maşina va intra în SUA şi în Europa. "În mod sigur nu vom vorbi de o maşină de buget. Volumele mari vor reduce din costuri, însă nu e doar o chestiune de vânzări", explică acelaşi oficial al mărcii nipone.

Toyota FCV oferă o autonomie de 482 de kilometri cu un plin de hidrogen, sistemul de propulsie al maşinii transformându-l prin electroliză în energie electrică şi apă. Modelul reuşeşte o acceleraţie 0-100 km/h în 10 secunde.

  • tyd, miercuri, 08.10.2014 21:03

    extraordinar