Toyota prezintă un prototip GR Yaris alimentat cu hidrogen
Constructorul japonez de automobile prezintă prototipul GR Yaris H2. Motorul cu 3 cilindri a fost modificat special pentru a putea fi alimentat cu hidrogen.
La începutul lunii iunie, o Toyota Corolla, modificată pentru a funcționa cu hidrogen în loc de benzină, a participat într-o cursă de anduranță de 24 de ore. Mai mult, mașina respectivă a fost pilotată inclusiv de președintele Toyota, Akio Toyoda.
Sub capotă s-a regăsit o versiune modificată a motorului de 1.6 litri turbo, care echipează modelul GR Yaris. Inginerii Toyota au schimbat sistemul de alimentare și de injecție, astfel încât propulsorul să poată funcționa cu hidrogen. Rezervoarele pentru stocarea hidrogenului au fost împrumutate de la Mirai.
Acum, Toyota a luat acest sistem de propulsie și l-a montat pe un GR Yaris. Așa a luat naștere prototipul GR Yaris H2 pe care îl poți admira în imaginile alăturate.
Chiar dacă pune destul de mult accentul pe acest propulsor, producătorul nipon susține că nu este încă pregătit pentru a fi comercializat. Desigur, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu această tehnologie în anii următori.
via Toyota
"While burning hydrogen in combustion engines doesn’t produce any CO2, it does produce NOx due to the higher flame temperature. This means that any car that is burning hydrogen will still emit at least some noxious gas that will have to be dealt with. [...] If Toyota can figure out how to capture and convert the NOx before it leaves the exhaust system, it’s entirely possible that the company could in fact produce an ICE-powered vehicle that emits no emissions whatsoever."