Toyota pregăteşte un monovolum hibrid cu şapte locuri

Publicat marţi, 24.05.2011 18:26 de Bogdan Mirică

Toyota intenţionează să lanseze un model hibrid, pe o platformă diferită de cea a actualului Prius. Monovolumul va putea transporta şapte pasageri şi va avea un portbagaj generos.

Toyota ar putea extinde şi mai mult familia sa de modele hibride. Constructorul japonez se gândeşte la un model de familie mai mare decât Prius V, prezentat în ianuarie la Detroi, însă diferit de Prius Alpha, pus în vânzare în Japonia.

Din primele informaţii, se pare că niponii au în plan ceva neobişnuit, complet diferit de ceea ce vedem în prezent în oferta lor de hibride. Un oficial al diviziei americane Toyota a susţinut că noul model va fi un monovolum în adevăratul sens al cuvântului, capabil să transporte în deplin confort până la şapte pasageri. Mai mult decât atât, şi portbagajul va fi unul generos.

Deşi este o decizie surprinzătoare, monovolumul va fi dezvoltat pe o platformă complet nouă, diferită de cea a lui Prius, capabilă însă să suporte instalarea unui ansamblu hibrid. Asemeni celorlalte modele cu propulsie alternativă propuse de Toyota şi noul monovolum se va bucura de un coeficient aerodinamic redus şi de un preţ abordabil de publicul larg.

Viitorul monovolum hibrid face parte din programul de dezvoltare anunţat de Toyota, care presupune lansarea a 10 modele noi în următoarele 20 de luni.

via | autoblog

  • leonte, marţi, 24.05.2011 19:37

    decat sa bage 10 modele noi, mai bine ar baga mai multe motorizari la ce au deja

  • AdyyB, miercuri, 25.05.2011 01:14
    foarte bine

    "Piesa" asta e destul de reusita pentru targetul vizat. Pariu ca va avea vanzari enorme prin U.S.A., unde motorina-i cam scumpa... si in plus va avea reduceri semnificative ca-i hibrid. Daca va avea suspensia cel putin la fel de reusita ca la ultimu' Prius probabil va avea ceva vanzari si prin EU. p.s. Acum sa vedem si pretul si cifrele reale ale consumului, nu alea anuntate!

  • Ivanoff, miercuri, 25.05.2011 08:00
    @leonte

    Prietene,tocmai la Toyota te-ai gandit sa ceri mai multe motorizari,Toyota care imparte in stanga si in dreapta super motoare altor producatori?... Te-ar bucura sa vezi ca pe langa noile motoare (Ex. 1.8l Valvematic Benzina aspirat de 147 CP) sa continuie sa echipeze masinile cu vechile generatii de motoare pt inca 20 de ani ( Ex. VAG) doar pt a fi mai multe la numar?...

  • Marian, miercuri, 25.05.2011 08:52

    Nu sunt fan VAG dar cand aud mereu ca au motoare vechi deja e plictisitor. Care alt producator are o gama asa de larga de motoare de generatie noua? 1.2 TSI, 1.6 TDI si 1.2 TDI sunt recent aparute pe piata. De ce restul nu vin cu oferte la fel sa ai de unde alege?

  • Ivanoff, miercuri, 25.05.2011 09:53
    @Marian

    Ce zici de 1.4 D-4d 90CP 6 trepte sau 1.33 Dual VVT-i (aspirat) 100 CP 6 trepte sau 1.6 Valvematic (aspirat) 132 CP sau 2.0 D-4d 126 CP si 310 NM diesel (doar diesel,fara ulei) sau 1.0 VVT-i 70CP (motorul anului la cilindreea lui pt 4 ani consecutiv) Toate sunt in ograda celor de la Toyota

  • DAN_GRC, miercuri, 25.05.2011 10:18

    Toyota are o gama de modele din ce in ce mai lipsite de personalitate,atat exterior cat si interior,vinde inca mult datorita fitelor numite hibrid, ca altfel nu ar vinde mare lucru

  • Ivanoff, miercuri, 25.05.2011 12:59
    @DAN_GRC

    Dc te-ai uita la ponderea hibridelor vandute versus motorizarile clasice,nu ai mai spune asta... Dar asa e romanu', se da si el cu parerea inainte de a avea si c m mic bagaj de informatii...

  • DAN_GRC, miercuri, 25.05.2011 13:14
    @Ivanoff

    E vorba de marketing cu hibridele, ponderea lor este mica la orice constructor pe orice piata, deci au inca o imagine buna si din aceasta cauza, care influenteaza si modelele clasice, dar imi mentin parerea ca majoritatea modelelor nu mai au personalitate, urate chiar, nu-mi vine nici un model acum in minte ( poate landcruiser) care sa starneasca atractie, deci am eu asa o nelamurire cum de vand atatea masini care nu spun nimic...si te rog n-o spune pe aia cu fiabilitatea ca nu e singura marca fiabila pe pamantu asta.

  • Marian, miercuri, 25.05.2011 14:59
    @Ivanoff

    Uite ce zic despre Toyota. Daca vreau sa cumpar un Auris ce posibilitati de motoare am? 1.4 D-4d 90CP 6 trepte sau 1.33 Dual VVT-i (aspirat) 100 CP 6 trepte sau 1.6 Valvematic (aspirat) 132 CP sau 2.0 D-4d 126 CP si 310 NM diesel Si se cam termina combinatia. Pe cand la un Golf am de ales intre: 1.4 aspirat 80 CP M5 1.2 TSI 85CP M5 1.2 TSI 105CP M6 1.4 TSI M6 122CP 1.4 TSI M6 160CP 1.6 TDI DPF 90CP 1.6 TDI DPF 105CP 2.0 TDI DPF M6 140CP 320 Nm De ex daca vrei un diesel ai de ales intre 1.6 TDI 90 CP (4200) 230 Nm(1500) si un 1.4 D-4d tot de 90 CP (3800) 205 CP (1800). Si la benzina e cam la fel. Tot VW iese in avantaj.