Toyota pregătește un facelift pentru GT86: modificări la suspensie, motor și estetică

Publicat luni, 02.11.2015 18:03 de Sebastian Toma

GT86, modelul sport al mărcii Toyota, se pregătește de un facelift. Restilizarea nu îi va aduce motoare turbo, dar coupe-ul nipon va avea o suspensie nouă, modificări estetice și câteva schimbări la propulsor.

Toyota GT86, modelul sport de 200 CP al celui mai mare producător de automobile din lume, se pregătește de o restilizare la mai bine de trei ani de la debutul pe piață. Inginerii constructorului nipon se pregătesc să modifice aproape totul la GT86 odată cu această restilizare, spune Tetsuya Tada, inginerul șef al proiectului GT86. Astfel, vorbim despre schimbări la caroserie, suspensie și motorizare, iar lista de opționale ar urma să includă și posibilitatea comandării unui plafon din fibră de carbon. În ciuda acestor îmbunătățiri, Toyota GT86 rămâne la configurația aspirată a motorizării boxer de 2.0 litri preluată de la partenerii de la Subaru.

Tetsuya Tada le-a explicat jurnaliștilor că motoarele turbo ale lui Impreza WRX nu sunt o soluție bună în materie de consum de carburant și emisii de CO2 pentru viitorul lui GT86. Declarația lui este în directă contrazicere cu tendința de downsizing aplicată de aproape toți producătorii de automobile din lume. Chiar și așa, inginerul șef al proiectului GT86 nu exclude utilizarea, la un moment dat, a unei turbine electrice. În plus, Tada a explicată că montarea unei turbine este "soluția ușoară" și că el și colegii săi caută noi provocări pentru a demonstra că pot obține performanțe și fără downsizing.

Inginerul șef al proiectului GT86 a declarat și că motorizările turbo rezultate în urma downsizing-ului "nu sună" și nu reușesc să urce în turații într-o manieră corectă pentru un automobil sport. Varianta actualizată a lui Toyota GT86 este așteptată să debuteze cândva în anul 2016. Analiștii din industrie estimează că modelul restilizat ar putea să fie mai scump decât prima serie a lui GT86, cu toate că oficialii Toyota nu au comentat aceste vești.

Via Turbo.fr | Motoring.com.au 

  • Madalescu_Georgian, marţi, 03.11.2015 10:05

    GT86 este o sportiva japoneza autentica, precum un samurai indestructibil. In locul Toyota as fi produs si un GT86 TRD .

  • mog, marţi, 03.11.2015 10:42

    are dreptate cu sunetul si urcatul in turatii. cautati pe youtube filmulete cu acest motor, fie ca e pe gt86 fie pe brz. e o simfonie.... din ce am inteles, exista kit de compresor aftermarket pt aceste modele, care functioneaza f bine, fara probleme de fiabilitate. cine nu e multumit de "stock" are totusi variante...

  • Mitica Blajinul, marţi, 03.11.2015 19:43

    Mog, stii de ce sunetul motorului este o simfonie? Pentru ca este fals! Deschide o capota de la asa ceva(aici inytra si BRZ) si vei vedea de ce sunetul este fals.Doar esti specialist Subaru. Scuza-ma , dar sa pui un compressor after market ? Glumesti, nu? Madalino, epoca samurailor s-a sfarsit prin anul 1877.Secolul trecut. Daca vrei sa fii samurai, ai de muncit din greu.Apuca-te si invatza Aikido, si poate vei reusi sa-ti controlozi respiratia.

  • mishazaitev, miercuri, 04.11.2015 11:05

    @Mitica Te rog frumos nu indemna copiii la gesturi necugetate! Pai iti dai seama ca, daca se duce asta micu' la Aikido, dupa 3 sedinte chiar crede ca stie bataie si sare in gatu' oamenilor pe strada? O fi el tembel, dar chiar sa ia bataie ca s-a dus sa invete "sporturi de contact" fara contact?

  • Mitica Blajinul, miercuri, 04.11.2015 19:27

    @misha, poti sa stai linistit. Asta micu' ,dupa 3 antrenamente, nici nu va sti cum se stea in pozitie. Ii recomand Aikido, pentru ca poate vor reusi sa-i faca bratele ca niste aripi de pui, si nu va mai putea sa scrie pe aici. As fi curios cine l-a angajat pe asta! Altfel spus, cum se mai comporta Forester-ul, acum in prag de iarna? Sa traiesti !