Toyota nu renunță la cutia manuală: va fi prezentă inclusiv la viitoarele modele hibride
Constructorul japonez nu vrea să renunțe la cutia manuală pentru modelele sale viitoare. Tocmai de aceea, Toyota a depus un patent pentru o astfel de cutie de viteze, destinată viitoarelor modele hibride ale mărcii.
Odată cu lansarea mai multor modele cu motoare hibride și electrice, cutia de viteze manuală a început să dispară din peisajul actual. În prezent, cutiile manuale sunt prezente doar la modelele cu motoare clasice și care dispun, cel mult, de un sistem micro-hibrid.
Cu toate acestea, există semne care sugerează că schimbarea manuală a treptelor de viteză nu va intra prea curând în paginile istoriei. Asta pentru că mai mulți constructori au început să lucreze la cutii manuale dezvoltate special pentru mașinile cu motoare hibride sau chiar electrice.
Unul dintre acești constructori este Toyota. Niponii au depus recent un patent al unui sistem nou care permite utilizarea unei cutii manuale pentru viitoarele sale modele hibride. Patentul a fost depus încă din august 2021, însă informațiile au fost publicate în februarie, iar acum aflăm și detaliile importante ale noului sistem.
Față de o cutie manuală obișnuită, noua cutie pentru mașinile hibride este ceva mai complexă. În forma finală, noua cutie va avea în componență o supapă de transfer ce va include 3 pompe de ambreiaj. Aceste pompe vor fi legate la pedala de ambreiaj, dar și la computer-ul mașinii.
Potrivit brevetului, ambreiajul legat la computer-ul mașinii va putea facilita schimbarea modului de rulare cu motorul termic la cel electric. De asemenea, tot computer-ul va putea acționa automat ambreiajul atunci când mașina este pe cale să se oprească sau chiar la momentul plecării, fără ca șoferul să apese pedala de ambreiaj.
Desigur, șoferul va putea acționa pedala de ambreiaj la nevoie, iar sistemul va permite și un mod de rulare prin care computer-ul mașinii este decuplat de la ambreiaj.
Deocamdată, nu se știe când va fi introdusă noua cutie manuală. Cel mai probabil, aceasta va debuta odată cu următoarea generație de modele hibride Toyota.
via Carscoops
hai ca o idiotenie mai mare ca asta chiar n-am auzit. pai faci hibrid pentru eficientizare, apoi bagi ambreiaje ca acum 100 ani, ambreiaje care presupun intreruperi ale fluxului de putere cu pierderile de putere aferente, cu frecari, uzuri caldura degajata si ineficienta. se vede ca toyota are in vedere batranii, doar aia mai aleg cutie manuala, cum aveau odata aproape toate masinile din tineretea lor, ca sa simta masina, bleah