Toyota: "Motorul cu ardere interna nu va fi disparea niciodata"
In viziunea celor de la Toyota, vehiculele hibride care folosesc un motor termic si unul electric reprezinta viitorul.
Koei Saga, managerul Toyota a confirmat recent ideea pe care japonezii si-au bazat intreaga strategie de produs in ultimii ani: vehiculele 100% electrice sunt bune pentru calatorii pe distante mici sau in localitati. Masinile electrice nu au inca autonomie destul de mare pentru calatorii pe distante lungi. "Daca nu luam in considerare durata de viata a bateriilor si costul inlocuirii lor, atunci vehiculele electrice pot fi o solutie viabila. Dar, in viziunea mea, motorul cu ardere interna nu va fi abandonat niciodata", spune Saga.
Toyota s-a concentrat in principal pe dezvoltarea tehnologiilor hibride, ceea ce pune masinile constructorului japonez pe primul loc in topul automobilelor de acest tip. Totusi, concurenta vine tare din urma, atat cu masini hibride cat si cu electrice, facand Toyota sa ia in considerare lansarea unor vehicule electrice 100% in urmatorii doi ani.
via | allcarselectric
-
bogdan, duminică, 24.01.2010 16:08electricele vin tare
Nici poveste...argumentul contra celor afirmate e quick-drop de la Renault, care rezolva si problema bateriei si a distantei, singurele probleme erau pretul 150 euro/luna chiria la baterie si sursa de unde provine energia.
-
Adrian, duminică, 24.01.2010 16:34
Frumos titlu` !
-
aha, duminică, 24.01.2010 17:21
Solutia Renault e buna si ieftina, iar in timp se va mari si autonomia pana la nivelul unei masini pe combustie interna. Toyota simte ca pierde teren si incearca sa-si justifice actiunile viitoare....
-
MCD, duminică, 24.01.2010 19:30:)
Logic ca nu va dispare, dar nu o sa mai fie folosit, motorul cu ardere interna in 100-200 de ani o sa fie istorie asa cum este pt noi motorul pe abur, asa va fi si peste 200 de ani motorul cu ardere interna. Nici motorul pe abur nu a disparut insa nu este folosit decat in unele cazuri
-
generalu, duminică, 24.01.2010 21:02ar vrea ei...
S-ar putea ca noi metode de propulsie sa apara mai curand decat credeti. In laboratoare se lucreaza deja de mult ... si e logic asa , dupa era IT trebuie sa apara alta locomotiva pentru economia mondiala.Problema e cat or mai avea petrol si cam ce proiecte mai ales mai au de dezvoltat cu el.Ganditiva numai la china , India , Brazilia si la ritmul lor de motorizare .....trebuie sa apara altceva si chiar repede.
-
ursus, luni, 25.01.2010 09:01nu poti sa dai un partz de reno
reno si masina electrica:)) Multa experienta au in domeniu! Ce auto electric au facut si ce baterii au folosit? R20 cumva?
-
codrin, luni, 25.01.2010 09:53gresit
Prerea mea este ca "electric" este o idee greita care abate atentia de la directii mai serioase pe termen lung. Electric a fost o gaselnita acum ceva timp cand era lume in impas de idei. In principal cele 2 directii legate de dezvoltarea de motoare nu pot fi decat Biodiesel si Hidrogen - deoarece asigura putere si autonomie mare iar timpul de realimentare e foarte mic (spre dosebire de electric unde lipseste autonomia si timpul de alimentare oricat ar scadea ar fi prea mare). Deja exista in tarile nordice "autostrada hidrogenului" dealungul careia 650 Km sunt statii de alimentare cu hidrogen. In Germania se testeaza transport in comun (autobuze MAN) pe baza de hidrogen. = Atat legat de motoare. Legat de deplasarea in oras cred ca viitorul este destul de sumbru: electric si la comun (un cosmar)
-
doru cu motoru, luni, 25.01.2010 10:46ja,ja
Asta a spus-o oficialul de la Toyota sa nu planga alde Codrin si altii ca ei la gandul ca deja automobilul cu ardere interna are zilele numarate. Cam 15-20 ani ii mai dau. Codrine tata, motorul ala "cu hidrogen" de care vorbesti, sa stii ca tot motor electric e, de fapt. Doar energia electrica necesara motorului va fi furnizata de asa numitele "pile de combustie" pe baza de hidrogen, dar hidrogenul din aceste pile nu va face altceva decat sa se combine "la rece" cu oxigenul din apa, ca sa furnizeze astfel energia electrica necesara unui motor electric. Motorizarea electrica e clar superioara , de pe acum, motorizarii prin arderea combustibilului, care o fi ala, in cilindrii si cilindruti care fac poc, poc, poc cand explodeaza gazul din ei. Sigur, exista si solutia injectarii hidrogenului ca atare in motoare cu ardere in cilindrii, dar solutia asta este si greoaie, si periculoasa, si mai putin eficienta din pct de vedere al transformarii energiei de ardere in lucru mecanic. De asta, acele masini ale viitorului pe baza de hidrogen vor fi de tipul hidrogen- "pila de combustie"-curent electric-motorizare electrica. Deci tot automobil electric.
-
doru cu motoru, luni, 25.01.2010 10:47erata
cu oxigenul din aer*
-
BeBop, luni, 25.01.2010 12:46@ursus
Iti poti acoperi lacunele cu link-ul de mai jos. Nu fii ignorant ! http://www.renault-ze.com/
-
demin2609, luni, 25.01.2010 12:49DEM
DACA CHINA SI INDIA SE DEZVOLTA EXPONENTIAL.... PRETUL PETROLULUI VA CRESTE, VA FI NEVOIE CLARA DE ALTA SURSA DE ENERGIE IN URMATORII 50 DE ANI! altfel toti o bulim!
-
AndreiRN, luni, 25.01.2010 18:35PETROLUL
Motoarele cu aburi sunt cele care produc acuma mare parte din curentul electric din lume asa ca nu au disparut. Motorul cu combustie interna va fi folosit in urmatori 100 de ani cu siguranta. Petrolul nu se termina deoarece se poate produce sintentic din ORICE hidrocarbura prin procesul de revers depolerimisation. "Petrolul" se poate creste pe camp sau in oceane la o eficienta mai ridicata decat "gasirea" lui in pamant.
-
ursus, luni, 25.01.2010 19:10@"BepBep"
Kkt! Peste 2 ani si ceva (dupa cronometrul lor)o sa scoata o gama completa si ultra performanta de auto electrice! Si bunica o sa fie fata mare dupa ce trece pe la ginecolog.
-
thenuts, marţi, 26.01.2010 02:07@AndreiRN
Si atunci de ce nu practica de pe acu ? De ce atata tam tam daca petrolul e inepuizabil (cum zici tu) ?
-
Castravetele, duminică, 31.01.2010 02:09@AndreiRN
stii tu ceva pe acolo.. dar nu ai prea inteles prea multe dupa traducerea "revere sepolarimisiation" si dupa eficienta producerii ciobombustibilului. In NU e mai rentabila - deci nici mai eficienta- decat extragerea lui din adancurile Terrei. Oarecum legat de subiect: incercati sa vedeti documentarul HOME. Merge pe youtube in engleza, sau luati-l de pe torente cu subitrare.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
o iau mai degraba ca pe o justificare pentru modele hibride. Si evident... pentru prius-ul lor. Insa trebuie sa recunosc, are dreptate.