Toyota Mirai: un plin de hidrogen asigură o autonomie de peste 500 de kilometri
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al constructorului japonez se pregătește să debuteze în Europa și Statele Unite cu o autonomie estimată la peste 500 de kilometri.
Pe noul Toyota Mirai l-am cunoscut în versiune de serie la finalul anului trecut, atunci când Toyota a vrut să își convingă publicul că poate fi un pionier și în domeniul vehiculelor alimentate cu hidrogen.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015
Versiunea de serie a conceptului FCV, prezentat în 2013 la Salonul Auto de la Tokyo, noul Mirai se pregătește să facă cunoștință cu primii săi clienți europeni și americani, asta după ce a atras un public numeros pe piața mamă, în Japonia, fiind necesară chiar mărirea producției.
Versiunea care va fi comercializată în Europa și Statele Unite a fost testată recent de organismele specializate și promite o autonomie totală de 502.1 kilometri cu un singur plin de hidrogen. Valoarea este impresionantă pentru un model electric, care se folosește de hidroen pentru a crea energia folosită la propulsie.
Pe piața din SUA, noul Toyota Mirai va fi vândut alături de o serie de facilități, care amintesc de revoluția pe care și-a propus-o Tesla odată cu lansarea lui Model S.
Mai exact, clienții lui Mirai vor primi carburant gratuit şi suport pentru clienți deschis 24/7 pe durata primilor trei ani, un serviciu de închiriere vreme de șapte zile, asistență gratuită Toyota, plan de service fără cheltuieli pentru primii trei ani sau 55.000 de kilometri și garanție 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru mai multe componente ale trenului de propulsie.
-
Ivanoff, miercuri, 01.07.2015 19:53
HA-HA-HA, ma intreb daca la ora actuala, Mirai are vre un concurent direct ? Ahh, ce tot aberez ? Toyota ramane mereu cu un nivel peste ceilalti constructori, atata timp cat vb de inovatii, fiabilitate dovedita, calitate, si un pret bun.Aviz amatorilor !! Oricum, ma intreb cum va fi un BMW cu motor pe hidrogen de la Toyota.
-
Mitica, miercuri, 01.07.2015 21:08
@Ivanoff Concurent ar fi putut fi Honda FCX Clarity, dar a doau generatie a iesit din productie anul trecut. Asteptam un inlocuitor al seriei FCX. Toyota nu a fost cu un nivel peste restul, Honda avand deja prima generatie a lui FCX la vanzare in 2002. Nu neg ca Mirage ar fi bun, dar nu au fost primii si trebuie sa incetam sa ne minunam de "maretia" Toyota.
-
Ivanoff, miercuri, 01.07.2015 21:22
@Mitica, m-am informat, si intr-adevar, asa este. Multumesc pt observatie. Oricum, te consider un tip educat si cu multa cultura auto fata de restul. Numai bine ! PS; Per total masinile pe hidrogen vor fi viitorul.
-
Lache, miercuri, 01.07.2015 21:43
Ai fi putut sa te informezi mult mai mult.Si nu numai la asta.La multe altele te puteai informa innainte de a da mereu cu batzul in balta.Dar nu-i nimic, tot simpatic si glumeata ramai. De obicei, cand citesc ceva despre inovatorul Toyota (autorul fiind tu) voi avea o zi buna la munca.Cat decurand voi avea o marire de salariu.Si asta datorita tie Multumesc frumos, ivane. keep going, mate? You are a legend ! Poate vorbesti cu cei de la Toyota, si vei contribui la aducerea acestui model nou si revolutionar( Fain pleonasm,nu?) pe plaiurile romanesti. Lumea te-ar considera un adevarat erou!
-
LauCalin, joi, 02.07.2015 00:48
@Ivanoff, cred ca e prima data cand te documentezi. :)) Ma asteptam totusi sa stii ca si Honda stie cu ce se mananca treaba asta. Si spre surprinderea ta, BMW poate ca stie mai mult decat crezi tu ce inseamna un automobil pe hidrogen. In 2002 daca nu ma insel, au prezentat un Seria 7 concept cu asa ceva si avea autonomia mai mare ca aceasta Toyota.
-
Dementa, joi, 02.07.2015 03:31
Doamne ce urata masina , zici ca este facuta din masini total diferite. CIne si-ar cumpara asa ceva daca am judeca si dupa design?
-
DrG, joi, 02.07.2015 03:40
Au incercat multi tehnologia asta pe hydrogen: BMW, Honda, Toyota etc.. dar nu prea a tinut mult, majoritatea au renuntat la idee . @Ivanoff sa spui ca asta este viitorul este doar fantezist , o tehnologie deja 'invechita'. Hybrizi benzina-electric sunt viitorul pana la full electric. Diesel o sa dispara dupa inca 2-3 norme euro scoase .. cu indulgenta.
-
LauCalin, joi, 02.07.2015 08:39
Si eu cred ca acesta este viitorul. Eu poate acestei tehnologii i-as da mai multe sanse decat electricelor. Pentru ca uitati-va ca inca de la prima generatie autonomia este de peste 500 de km. Si tehnologia va mai evolua. Peste 10-15 ani poate va ajunge la 1000 de km iar preturile vor scadea considerabil. Deja vorbim de autonomie de diesel cu emisii 0. Raman de vazut fiabilitatea si zic eu si designul abordat.
-
@LauCatalin, joi, 02.07.2015 09:57
Pentru unul care pretinde ca e in tema cu fenomenul automobilistic, ai dat cu bata in balta. BMW seria 7 NU A FOST un vehicul alimentat printr-o pila de combustie pe baza de hidrogen. BMW a adaptat motorul cu ardere interna ca sa functioneze direct cu hidrogen, adica nimic spectaculos, principiul functionarii motorului si a sistemului fiind simiar cu modelul motoarelor alimentate pe GPL. Inovatie = 0. De accea nu poti spune ca BMW a avut inaintea celor de la Toyota pe tehnilogia asta, cand sunt cu totul si cu totul alte sisteme. Honda pe de alta parte a scos primul vehciul alimentat prin pila de combustie pe baza de hidorgen. Pentru necunoscatori asta inseamana motor electric, care este alimentat cu energie pordusa de pila cu hidrogen, adica prin oxidare electrochimică generând curent electric continuu de joasă tensiune. Din pacate Honda nu a lansat modelul sau niciodata in productia de serie. L-a inchiriat proprietarilor. Toyota de pe alta parte a lansat primul model de SERIE alimentat cu pila de combustie pe baza de hidrogen. Asta ii diferentiaza de restul. Aici sunt primii, au avut curajul sa il lanseze in productie inainte de Honda, pentru altii nu exista. Sa aveti o zi buna!
-
@BMW Fani, joi, 02.07.2015 10:28
Pana sa mai faca BMW ceva minuni cum ziceti voi meseriasilor, mai bine le-ati explica cum sa faca o masina care sa nu se rastoarne: https://www.yahoo.com/autos/s/journalist-flips-bmw-i8-during-test-drive-220032067.html Super mega formidabilul I8 a ajuns intr-un parapet cu un pilot la volan in timpul testelor si acum se rastoarna. Deci inainte de a mai zice ceva despre BMW, ar fi bine sa invatati ca nu zboara si nu ei sunt inventatorii toturor lucrurilor bune pe pamant.
-
vianu, joi, 02.07.2015 10:44
@@LauCatalin excelent punctat, execelent! dar asa, pe viitor, am putea lasa fazele cu "cine a fost primul"? Are vreo importanta care a scos acum 50 de ani, 20 de ani sau anul trecut nu stiu ce tehnologie la nivel de test sau prototip? Hai sa fim maturi si sa recunoastem: in afara de o hartie frumos inramata nu ajuta la nimic. A, plus marketing. Dar importanta este cine ofera IN SERIE o tehnologie. Deci pana la urma (place sau nu) toyota face istorie si bifeaza primul hibrid in serie, primul fuellcell in serie, BMW bifeaza la primul hibrid sport adevarat, nissan la prima electrica, tesla la primul sedan electric. Revenind la toyota si Mirai....dupa cate ii cunosc pe "japi" si la cat sunt de "chisati", acestia isi vor sustine proiectul "a la long" Asa au facut cu Prius asa vor face si acum. Timpul ne va arata daca pariul lor este unul castigator ori ba. Personal nu sunt adeptul hidrogenului (e o metoda de a te scarpina in urechea dreapta cu degetul de la piciorul stang) dar cine stie...
-
LauCalin, joi, 02.07.2015 10:45
@BMW Fani... bla, bla, bla. Si cu o masina de raliuri te poti rasturna daca nu ii cunosti limitele si te crezi Dumnezeu pe pamant. Si revenind, de ce un motor care poate sa mearga cu doua tipuri de combustibil, inclusiv hidrogen, ca tot e vorba despre asta in stire, nu ar fi mare revolutie? Nu stiu in ce masura acest Mirai ar putea merge si cu benzina si cu hidrogen. Seria 7 se pare ca ar putea. In plus, o masina care sa mearga doar pe hidrogen este la fel de... nu stiu cum sa zic... periculoasa (?!) desi cuvantul este cam fortat. Daca ai de facut un drum de 800 de km, ce faci? Se pune problema ca la electrice. Ori acel Seria 7 era un hibrid folosind doua metode de propulsie. Acum mai bine de 15 ani Prius a fost considerat o revolutie si putae merge 100% electric dar si pe benzina, avand doua motoare. Seria 7 nu ar avea voie sa fie o revolutie?
-
@LauCalin, joi, 02.07.2015 11:09
Poate strainii mai fac lumina putin in capul romanilor limitati care cumpara SH-uri germane: http://wardsauto.com/toyota-tops-jd-power-german-car-satisfaction-poll AR trebui ca asta sa va spuna multe despre BMW, Audi si alte marci germane !!!
-
LauCalin, joi, 02.07.2015 11:21
Da, stim asta. Dar ce legatura are asta cu hidrogenul? Se vorbeste despre altceva aici. Deci?
-
qwerty, joi, 02.07.2015 12:28
Masinile cu hidrogen "au fost" viitorul. O baterie mare poate da pentru scurt timp curent foarte puternic cat pentru 600 - 700 hp sau chiar mai mult. O pila de combustie nu poate nici in vise sa se apropie nici macar la jumatate. Toate tarile au infrastructura aproape 0% pentru hidrogen dar au cel putin 50% gata pentru puncte de incarcare. Toate orasele au linii de curent, trebuie doar sa pui prize. Masina electrica o poti incarca acasa, cea pe hidrogen nu. Masina pe baterii e sigura, hidrogenul este foarte flamabi si este stocat la presiuni foarte mari, o bomba pe roti. Ca distribuitor nu ai nevoie de o flota de cisterne pentru distribuirea curentului. Masina pe baterii e mai simpla si are potentialul sa fie mai ieftina. Masina pe baterii poate fi mai mica, cea pe hidrogen nu deoarece cilindrii de hidrogen ocupa mult loc si nu li se poate da o forma care sa ocupe putin loc spre deosebire de baterii care pot avea oricare forma. Masina pe baterii poate recupera energia din franare, cea pe hidrogen nu poate. Pot sa umplu 10 pagini cu dezavantaje. Au foarte multe.
-
Xculescu, joi, 02.07.2015 13:43
Masinile pe hidrogen sunt viitorul, asta e clar , nu electricele. Si tramvaiele sau troilebuzele sunt electrice, si nu-i o evolutie.
-
Ivanoff, joi, 02.07.2015 13:45
Draga @DrG, ma gandesc ca tu esti expert si poate ne explici cum de tehnologia asta deja ''invechita'' , nu poate fi produsa si de altii si implementata in serie, cumva din cauza lipsei de garantii ? Mai, sa fie, dar electricele ce susnt ? Daca nu stiai primele motoare au fost electrice sau chiar cu abur, dupa aceea au aparut cele conventionale ( termice ) . Delireaza in continuare
-
Ivanoff, joi, 02.07.2015 14:03
@LauCalin, fara suparare dar e cel mai neprofesionist comentariu pe care ti l-am citit vreodata , cum adica sa spui ca ''acel Seria 7 era un hibrid folosind doua metode de propulsie'', adica sa inteleg ca o masina pe care ulterior ai montat GPL pe ea, ai transformat-o in hibrid ? Asa si BMW-ul. In plus ce fel de Fuell Cell este ? Ori merge 100% pe hidrogen, ori , stii vb aia, valiza si .........este o vorba.
-
qwerty, joi, 02.07.2015 14:10
Voi stiati ca fuel-cell ul a fost inventat acum vreo 170 de ani, nu ? Au inceput sa trezeasca interes dupa ce NASA le-a folosit cu succes in programul spatial Gemini din anii 60. @Xculescu masinile pe hidrogen, tot electrice sunt. Fuell cellul transforma hidrogenul in apa si curent electric.
-
Toyo @LauCatalin, joi, 02.07.2015 18:43
Lau, seria 7 nu are cum sa fie o revolutie. In dorinta lor de publicitate cei de la BMW nu au facut decat sa adapteze un motor cu ardere interna pentru a functiona si pe hidrogen, doar ca sa fie "prima masina propulsata cu hidrogen". Una din problemele acestui motor este consumul, in jur de 13, 14 L /100 km pe benzina si, stai jos, peste 45 L/100km pe hidrogen. Consumul pe hidrogen este atat de mare datorita desintatii energiei obtinute prin arderea hidrogenului, densitate care este mult mai mica pentru hidrogen decat pentru benzina (34.6 MJ/L pentru bezina vs 10.1 MJ/L pentru H lichid), de aici si necesitatea de a arde mai mult. De asemenea eficienta acestui motor nu este mai buna decat al unui motor diesel modern, ceea ce inseamna ca o parte din combustil se pierde, fara a produce lucru mecanic. De asemenea pentru a utiliza hidrogenul ca si combustibil BMW a ales sa il stocheze in forma lichida nu in ca si gaz comprimat ceea ce presupune temperaturi foarte joase, acolo unde H isi pastreaza forma lichida. Pentru a indelini acest lucru temeperatura trebuie mentinuta la -253 C. Daca motorul nu functioneaza pentru a raci butelia cu hidrogen, din cauza incalzirii, H trece din stare lichida in stare gazoasa crescand presiunea. Cand o anumita presiune pmax este atinsa, se evacueaza surplusul din motive de siguranta. Astfel, daca masina e nepornita rezervorul se goleste singur in max 12 zile de la plin. Super inovatie nu? In schimb Toyota a avut alta abordare, mai inteleapta si inovatoare as zice cu modelul Mirai. Reutilizeaza acelasi sistem HSD, utilizat in prezent pe hibride, recunoscut ca fiind cel mai avansat la ora actuala. Utilizeaza de asemenea un convertor de mare capacitate pentru a genera din procesul de oxidare electrochimica in jur de 650 V. (asta pentru a neturaliza dezavantajul mentionat de qwerty). De asemenea H este stocat ca si gaz comprimat la 70 MPa. Apoi utilizeaza ca la hibrid o baterie NiMh reincarcabila, si reutilizeaza aceleasi tehnologii de recuperare a energiei si reincarcare a bateriei. Astfel obtine 113 kW putere (152 cai) si un cuplu de 335 N·m la un consum de numai 3.5L/100km generand un randament mai bun decat al motoarelor diesel moderne. Prin comparatie BMW arde H intr-un motor cu combustie de 6 litri V12 si obtine 191 KW ( 256 cai) si 390 N·m. Nu in ultimul rand Toyota acelereaza la 100 km/h in 9.0 s iar BMW in 9.5, e drept prima fiind mai usoara. Va las pe voi sa judecati dupa aceste date, care au fost cei care au invovat si cei care au scos ceva doar de dragul marketingului. Eu votez cu japonezii. O seara buna!
-
vianu, joi, 02.07.2015 18:48
@zarnesteanu...ai cuvantul fara shtou zic
-
LauCalin, joi, 02.07.2015 20:48
Mai, de cand v-ati luat de mine am tot cautat sa vad daca am gresit, unde am facut-o. Si da, m-am convins ca tehnologiile, desi teoretic sunt la fel, abordarile sunt diferite. Cu avantaj la Toyota. Va salut!
-
Ivanoff, vineri, 03.07.2015 00:21
@Toyo, sunt 100% de acord cu tine ...... dar e greu cu obsedatii , na-i ce-i face, pacat pt ei ca nu scrie pe spate TDI , pardon THI - Turbo Hidrogen Injection, intelegi poanta :)))))))
-
Cosmin, vineri, 03.07.2015 10:17
Nu stiu unde au vazut unii ca s-au vandut 10000:)) Productia este limitata la 700 de unitati pentru 2015, 2000 pentru 2016 şi 3000 pentru 2017. De altfel intreaga productie nu va depasi 12000 de unitati. Dar ce sa faci, asa e cand esti obsedat:))
-
Toyo @LauCatalin, vineri, 03.07.2015 10:40
Lau, departe de mine gandul de a ma lua de cineva, si scuze ca poate in primul post de mai sus (cel cu bata) am fost mai direct, dar citindu-ti comentariile de-a lungul timpului, am subinteles ca esti unul dintre cei din ce in ce mai putinii userii de pe acest site, care poseda un bagaj de cultura si cunstine auto, precum si utilizatorul unui limbaj decent. Legat de ultimul tau post, parerea mea, desi una subiectiva, este ca atat abordarile dar si tehnologiile sunt radical diferite. Una este cea traditionala a motorului cu ardere interna, iar cealalta cea mai moderna este cea a masini propulsata de motor electric alimentat din baterii ce se reincarca prin energia produsa de reactia H cu O. Asadar la primul avem un motor normal adaptat sa arda H, e drept ca si acolo s-a investit ceva in injectoare si tehnologia de a stoca H in forma lichida insa doar atat. Insa ceea ce a facut Toyota, fara sa vreau sa ii ridic in slavi, este diferit. Pot spune ca intre Honda si Toyota tehnologiile sunt similare (fuel cell) iar la partea de abordare exista o anumita diferenta. Oricum nota 7 pentru BMW, pentru ca fata de altii, macar au incercat ceva utilizand H, nota 8 pentru GM, Hyundai si Merc, pentru ca si ei au prototipuri functionale, nota 9 pentru Honda, pentru ca au lansat primii tehnologia fuell cell, desi a fost doar in sistem de inchiriere si FCX nu mai este in productie si nota 10 doar celor de la Toyota pentru ca o introduc in SERIE!. Si pentru ca tot suntem la topicul asta as vrea sa va pomenesc de fizicianul nostru Nicolae Vasilescu Karpen, si de pila conceputa si creat de el, PILA KARPEN, un sincer sentiment de RESPECT! Un mic execrcitiu de imaginatie, cum ar arata masina viitorului: o masina electrica care este reincarcata permanent utilizand o pila electrica de genul pilei Karpen, care nu are nevoie de prinza si nici de alti combustibili gen hydrogen, etc, un "perpetuum mobile" in adevaratul cuvant.. Frumos nu! :) Sa aveti o zi buna! PS: Da Mafia am inteles poanta :)
-
Toyo @Cosmin, vineri, 03.07.2015 10:59
@Cosmin, si Priusul prima generatie a vandut intre 97 si 00 doar 37000 buc, in primul an avand doar in jur de 6000 buc. Acum in anul 2015 doar Toyota a vandut peste 7 mil de hibrizi. Pentru Mirai oricum au maimulte comenzi decat poate duce linia de productie, pe care vor sa o suplimenteze. Unii clienti au deja termen de livrare 2018 O_O. Nu am gasit nicaieri ca ar limita productia total doar la 12000 buc. Ai te rog o sursa? Merci,
-
vianu, vineri, 03.07.2015 12:06
@Cosmin cifrele de vanzari sunt previzionate, atat timp cat lista de astepatare s-a lungit si odata cu aceasta si timpul de livrare insemna ca productia este sub cerere. Logic, si fara sa fii orb, inseamna ca pana in 2020 este posibil ca plafonul de 12000 sa fie depasit. Mai este posibil ca primul accident care ar avea ca sursa sistemul de alimentare sa darame sandramaua. Si multi se vor bucura...
-
Cosmin, vineri, 03.07.2015 12:29
https://transportevolved.com/2015/05/06/2016-toyota-mirai-confirmed-to-go-on-sale-at-just-eight-california-dealerships-this-october/
-
vianu, vineri, 03.07.2015 12:53
linkul asta l-am gasit si eu...mi-am inchipuit ca din el te-ai documentat dar nu este un argument in ceea ce spuneai. Prius s-a vandut destul de mult in pierdere, istoria ar putea sa se repete...
-
@@Lau, vineri, 03.07.2015 22:54
Alt bou care crede in vraja de jd power care este bazat in mare parte pe recenzii americane. Vai ciu ciu tau.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
tehnologie pentru...bosorogi