Toyota lansează noul Aygo X, un crossover urban cu o singură motorizare de 72 CP
Constructorul japonez de automobile a publicat primele informații și imagini cu noul Aygo X. Modelul de segment A a crescut în dimensiuni și este oferit cu o singură motorizare, pe benzină.
Toyota a lansat prima generație Aygo în 2005, fiind un model dezvoltat împreună cu Grupul PSA, alături de Citroen C1 și Peugeot 107. În 2014, modelul nipon a primit o nouă iterație și patru ani mai târziu a venit și facelift-ul.
AYGO DEVINE AYGO X, UN CROSSOVER URBAN
A treia iterație Aygo este dezvoltată exclusiv de Toyota, astfel că producătorul nipon a vrut ceva diferit. Și asta a obținut, pentru că modelul de segment A s-a transformat într-un crossover urban, denumit Aygo X. Dacă vrei, este versiunea de producție a conceptului Aygo X Prologue.
Noua Toyota Aygo X este construită pe platforma TNGA-B și are o lungime de 3.700 milimetri (+235 mm față de modelul pe care îl înlocuiește), 1.740 mm sunt trecuți în dreptul lățimii (+125 mm), iar lungimea măsoară 1.525 milimetri (+65 mm). Garda la sol a crescut și ea cu 11 milimetri.
Pasagerii au ceva mai mult loc în habitaclu, iar volumul de încărcare al portbagajului este de 231 litri (269 măsurați până la plafon). Cu bancheta spate rabatată, obții 829 de litri pentru bagaje.
Din punct de vedere estetic, Aygo X a rămas fidel conceptului pe care este bazat. Oferta include jante cu diametrul de 17 sau 18 inch, elemente de protecție din plastic, faruri și stopuri full-LED și un plafon retractabil din material textil.
Pentru interior, Toyota a pregătit un display central de 9 inch, sistem multimedia Toyota Smart Connect cu Android Auto și Apple CarPlay, lumină ambientală și sistem audio JBL cu patru incinte. Poziția la volan este cu 55 de milimetri mai înaltă decât în cazul vechiului model.
În funcție de nivelul de echipare, masa proprie a mașinii variază între 940 și 1.015 kilograme.
MOTOR CU 72 DE CAI PUTERE
Crossover-ul urban al niponilor, conceput în totalitate în Europa, este echipat cu un motor de 1.0 litri, pe benzină. Unitatea cu trei cilindri dezvoltă 72 de cai putere și 93 Nm, și poate fi alăturată fie unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, fie uneia CVT.
Dacă o bifezi pe prima, repriza 0-100 km/h durează 15.6 secunde, iar viteza maximă este de 158 km/h. Cu cea de-a doua, Aygo X ajunge la 100 de km/h în 15.5 secunde și la o viteză de top de 151 km/h.
Toyota Aygo X vine în standard cu pachetul de sisteme de siguranță Toyota Safety Sense. Acesta include, printre altele, Pre-Collision System cu detectare a vehicului, Pedestrian Detection (pe timp de zi și noapte), Cyclist Detection (pe timp de noapte), Collision Mitigation Support, Intelligent Adaptive Cruise Control și Emergency Steering Assist.
Modelul nipon va fi asamblat în Cehia și va debuta pe piața europeană în 2022. Prețurile nu au fost anunțate.
via Toyota
Interesant, mai ales cel cu plafon retractabil textil (așa cum folosea Citroen incepând cu 2 cv). Acum depinde și de prețul cu care vor ieși, pentru că segmentul este destul de aglomerat iar alții vin și cu motoare turbo la capacitați de 1.0 sau chiar GPL, iar astea vor cam face diferența. E bine de avut în gamă pentru că de la un aspirat mic s-a cam scos maximul încă de pe vremea când a apărut Matiz-ul...