Toyota lansează noul Aygo X, un crossover urban cu o singură motorizare de 72 CP

Publicat vineri, 05.11.2021 12:00 de Alexandru Monenciu

Constructorul japonez de automobile a publicat primele informații și imagini cu noul Aygo X. Modelul de segment A a crescut în dimensiuni și este oferit cu o singură motorizare, pe benzină.

Toyota a lansat prima generație Aygo în 2005, fiind un model dezvoltat împreună cu Grupul PSA, alături de Citroen C1 și Peugeot 107. În 2014, modelul nipon a primit o nouă iterație și patru ani mai târziu a venit și facelift-ul.

AYGO DEVINE AYGO X, UN CROSSOVER URBAN

A treia iterație Aygo este dezvoltată exclusiv de Toyota, astfel că producătorul nipon a vrut ceva diferit. Și asta a obținut, pentru că modelul de segment A s-a transformat într-un crossover urban, denumit Aygo X. Dacă vrei, este versiunea de producție a conceptului Aygo X Prologue.

Noua Toyota Aygo X este construită pe platforma TNGA-B și are o lungime de 3.700 milimetri (+235 mm față de modelul pe care îl înlocuiește), 1.740 mm sunt trecuți în dreptul lățimii (+125 mm), iar lungimea măsoară 1.525 milimetri (+65 mm). Garda la sol a crescut și ea cu 11 milimetri.

Pasagerii au ceva mai mult loc în habitaclu, iar volumul de încărcare al portbagajului este de 231 litri (269 măsurați până la plafon). Cu bancheta spate rabatată, obții 829 de litri pentru bagaje.

Din punct de vedere estetic, Aygo X a rămas fidel conceptului pe care este bazat. Oferta include jante cu diametrul de 17 sau 18 inch, elemente de protecție din plastic, faruri și stopuri full-LED și un plafon retractabil din material textil.

Pentru interior, Toyota a pregătit un display central de 9 inch, sistem multimedia Toyota Smart Connect cu Android Auto și Apple CarPlay, lumină ambientală și sistem audio JBL cu patru incinte. Poziția la volan este cu 55 de milimetri mai înaltă decât în cazul vechiului model.

În funcție de nivelul de echipare, masa proprie a mașinii variază între 940 și 1.015 kilograme.

MOTOR CU 72 DE CAI PUTERE

Crossover-ul urban al niponilor, conceput în totalitate în Europa, este echipat cu un motor de 1.0 litri, pe benzină. Unitatea cu trei cilindri dezvoltă 72 de cai putere și 93 Nm, și poate fi alăturată fie unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, fie uneia CVT.

Dacă o bifezi pe prima, repriza 0-100 km/h durează 15.6 secunde, iar viteza maximă este de 158 km/h. Cu cea de-a doua, Aygo X ajunge la 100 de km/h în 15.5 secunde și la o viteză de top de 151 km/h.

Toyota Aygo X vine în standard cu pachetul de sisteme de siguranță Toyota Safety Sense. Acesta include, printre altele, Pre-Collision System cu detectare a vehicului, Pedestrian Detection (pe timp de zi și noapte), Cyclist Detection (pe timp de noapte), Collision Mitigation Support, Intelligent Adaptive Cruise Control și Emergency Steering Assist.

Modelul nipon va fi asamblat în Cehia și va debuta pe piața europeană în 2022. Prețurile nu au fost anunțate.

via Toyota

  • ds, vineri, 05.11.2021 12:36

    Interesant, mai ales cel cu plafon retractabil textil (așa cum folosea Citroen incepând cu 2 cv). Acum depinde și de prețul cu care vor ieși, pentru că segmentul este destul de aglomerat iar alții vin și cu motoare turbo la capacitați de 1.0 sau chiar GPL, iar astea vor cam face diferența. E bine de avut în gamă pentru că de la un aspirat mic s-a cam scos maximul încă de pe vremea când a apărut Matiz-ul...

  • Japan4Ever, vineri, 05.11.2021 14:30

    Am detinut aproape 10 ani un Aygo generatia anterioara, o masinuta excelenta pentru oras si pentru tineri, consum mic, costuri foarte reduse de intretinere (impozit, RCA, CASCO, revizii, anvelope etc.), excelenta ca fiabilitate, am inlocuit o toba (fisura de la rugina) si 2 bielete in toti anii astia si cam atat. Ma gandesc serios sa achizitionez acest model cand se lanseaza in Romania ca o a 2-a masina pentru oras.

  • cineva, vineri, 05.11.2021 14:49

    Arată ciudat. I s-ar fi potrivit mai bine numele de IQ, căci seamănă oleacă

  • Estetul, vineri, 05.11.2021 15:47

    Cand crezi ca nu se pot face masini mai urate decat cele actuale, deschizi sectiunea masini noi de pe AM si te convingi cat de mult poti sa te inseli!

  • eu, vineri, 05.11.2021 17:10

    nu am nici o treaba cu nimeni, dar daca la Sandero mai ai un motor turbo cu ceva cuplu si toata lumea comenteaza ca sunt submotorizate, astea cum mai sunt? E adevarat ca este o leaca mai sprinten pana la suta japonezul ca un Sandero SCe, dar acolo ai si alternative ceva mai cu talent...

  • PMC, vineri, 05.11.2021 17:38

    Manelizarea cu dungulitze rosii, portocalii, albastru deschis samd continua, vad. Care e faza cu jantele alea cu o particica portocalie? Pe bune, si-au luat astia designery cu orientare sexuala incerta? In rest, crossover catre ce? Am avut moment cand ma gandeam ca am imbatranit eu. Dar acum sunt sigur ca s-au tampit mai toti astia din industria auto...

  • Edikkk, vineri, 05.11.2021 22:09

    Toyota involuează cu succes. Maşină cu schimbător manual de viteză sau poate cu CVT. Nu renumitul eCVT ci un amarât de CVT. Nici măcar un micro hibrid. Patetic. Aşteptăm cenzura.

  • Clique, sâmbătă, 06.11.2021 10:12

    Toyota nu involuează, ci se mențin pe linia de plutire, Toyota, Mazda și SsangYong sunt ultimii mohicani (produse cât de cât fiabile și transparență) să le zic așa, restul au devenit efectiv penibili. Mărcile europene sunt praf și pulbere din orice punct de vedere (frumi și cam atât) Honda a dat-o în bară cu diluția, pentru că deh.. le-a trebuit motoare turbo produse de la 0, eu în locul lor renunțam la motorul de 2.4 benzină (din cauza costurilor) păstram motoarele de 1.4 și 1.8 (arhicunoscute ca fiind motoare efectiv tanc), apoi hibridizam gama.. De mărcile americane mai are rost să menționez ?.... Brandurile americane au decăzut într-un mod de speriat la fiabilitate începând cu anii 80-90.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 06.11.2021 14:59

    Este o masina de buget, nu uitati. D-asta acest motor si cutie manuala sau CVT. Altfel, sunt convins ca nu e submotorizata la ce masa are (aprox o tona) si isi va petrece majoritatea timpului in oras. Legat de design... Mie imi place tot mai putin interiorul si spatele. De gustibus non disputandum.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 06.11.2021 15:03

    @Edikkk iti inteleg inversunarea impotriva motoarelor termice, vad ca tot timpul comentezi pro electrice. Ador electricele si detin o electrica dar nu sunt tampit. Le vad si le accept limitele, ceea ce ar trebui sa inveti sa faci si tu. Legat de masina asta, nu este involutie. Cel putin 10 ani de acum incolo se vor vinde si masini cu motoare termice, hate it or love it, este un fapt. Sa pui un motor hibrid pe masina asta ar insemna sa sara costurile. Au destule masini hibrid, cred ca stie f bine Toyota ce face. Pace

  • MuresMures, sâmbătă, 06.11.2021 16:54

    bine ca daca toyota baga CVT intro masina micuta...vai doamne... dar adaca Nissan baga in cel mai nou Quasqai atunci e cel mai bun...e perfect acolo...

  • Mircea Badea, sâmbătă, 06.11.2021 17:43

    astia isi bat joc de manelisti....pe ce se catara acest cross, pe cojile de seminte din fata blocului? asa ceva...

  • @bengosule, duminică, 07.11.2021 01:18

    Dacia e o masina de buget doar in capul tau,de pe configurator de la dacia,pret de la 18.300 EUR.Noapte buna si ziua!

  • Kirotractor, luni, 08.11.2021 12:09

    Simpatică (mai puțin interiorul), dar la 16.000 cea mai cheală versiune prin Vest n-o văd bine. Plus non-hibridă (fie și mild-h. ca Ignis), chiar dacă la noi va fi cu 2-3 mii mai ieftină. Pneurile format ciudățel 175/60 R 17/18 (Falken doar pe moment) iar nu-s prea accesibile, iar rămânerea la 72 CP reduce zvâcul cu noul gabarit. (+15-16 secunde pt 0-100.) Rămân deci la convingerea că se face totul, dar absolut totul pentru reducerea mobilității individuale, ca pas intermediar spre anularea ei totală.

  • zagado26, luni, 08.11.2021 20:36

    @clique - dă-mi voie să te contrazic apropo de motorul 2.4 de la Honda. Am deţinut Accord CU2 cu motorul ăsta timp de 10 ani în care am făcut 114.000 de kilometri (ştiu, nu sunt aşa mulţi) şi a fost o adevărată plăcere. E cel mai rafinat motor scos de Honda şi poate ultima maşină adevărată, cu excepţia Type R (tot cu motoare aspirate). Apropo de costuri, când îţi iei o maşină cu aşa motor îţi asumi şi costurile că doar n-o iei să bagi benzină de 50 de lei.

  • mip, marţi, 09.11.2021 01:01

    @zagado26 ... si nu numai ... toyota = fiabilitate si atit honda = fiabilitate si inca ceva ... motoare de honda zici ? au avut un motor vorba aia "indestructibil" inainte de anii 2000; era de 1,6 L ... ducea juma' de meleon de km ... apoi au zbircit-o cu motoarele ca toate consumau ulei la greu, in special cele de 2,2 L de pe prelude ... abia in 2006 au scos un alt motor fiabil si durabil si care nici nu consuma ulei !!! e vb de motorul de 1,8 L !!! da, asta e capabil de 1 milion de km !!! fiabil, silentios, eonomic si nici nu ia ulei in prostie ... ideea e ca in primii 3 ani dupa lansarea lui au fost raportate motare crapate ! da, bloc motor crapat !!! totusi, honda a schimbat motoarele respective, am cetit ca au fost clienti si cu 300.000 mile (cam 480.000 km) ... proprietari care au primit un motor nou-nout ! la honda motorul facea el treaba buna, dar cutiile de viteze manuale erau de-a dreptul superbe la utilizare: cursa f scurta, fff precise, ce sa mai zic ... extraordinare ... si cind le laud, crede-ma sa stiu de ce vb ... am avut in familie 3 honda: 2 accord si un civic ... dar am fost la un moment dat sofer la un dealer honda si acolo am avut ocazia sa conduc toate modelele lor ! si cum aci peste ocean cele automate sunt preferatele tuturor, eram de f multe ori trimis aiurea cu ... honda manuala !!! si la ora aia eram incepator ... si preferam automatica ... dar am scos-o la cap ... drumuri bune tuturor ! ps: aci e honda care am avut-o eu ... https://www.youtube.com/watch?v=HkEdo0seZlQ&list=PLb9erpzQufV38_IHZ7m9DNdeBBgmeK0Oh&index=2