Toyota Hilux doboară un nou record mondial: 9500 de km parcurşi în Antarctica
După ce a atins ambii poli magnetici ai planetei, Toyota Hilux reuşeşte cea mai lungă expediţie în Antarctica. Pe continentul îngheţat, pick-up-ul a parcurs 9500 de kilometri.
Toyota a reuşit să facă din Hilux un model sinonim cu definiţia cuvântului robusteţe. Pentru a dovedi încă o dată acest atribut de bază al pick-up-ului său, constructorul japonez a luat parte la una dintre cele mai curajoase expediţii auto din lume.
Încrederea în potenţialul pick-up-ului fost răsplătită cu vârf şi îndesat, Hilux bifând un nou record mondial: cea mai lungă distanţă parcursă pe continentul Antarctica. Expediţia modelului japonez a totalizat aproape 9500 de kilometri şi s-a dovedit a fi cea mai lungă expediţie din istoria polară, întinzându-se din noiembrie 2011 până în februarie 2012.
Reuşita se adaugă unei alte performanţe mai vechi, aceea în care Hilux a reuşit să atingă ambii Poli Magnetici Sud şi Nord.
-50 de grade şi altitudine de 3400 de metri
Pentru a putea duce la bun sfârşit expediţia, Hilux a fost modificat de specialiştii de la Arctic Trucks, care au luat în calcul condiţiile extreme la care pick-up-ul va fi nevoit să funcţioneze: temperaturi de -50 de grade şi altitudini de 3400 de metri.
Trei exemplare Hilux au dus la bun sfârşit misiunea, fiind nevoite să funcţioneze cu combustibil de avion, pentru a putea rezista temperaturilor scăzute şi altitudinilor mari. Dintre cele trei exemplare, două au fost de tip 6x6, adică cu trei punţi motrice.
Rezervoare de 800 de litri, umplute cu combustibil de avion
Pe traseu au fost înşirate însă alte 10 exemplare Hilux, care au asigurat asistenţă unor competitori într-o cursă de ski, au pus bazele unor staţii meteo şi au garantat existenţa combustibilului pe traseul celor trei maşini victorioase.
Lista modificărilor a inclus, printre altele, instalarea unei macarale pentru manevrarea obiectelor mai grele şi instalarea unor rezervoare de combustibil de 280 de litri, respectiv 800 de litri pentru modelele 6x6. Suspensia şi şasiul au fost ramforsate, transmisia a fost revizuită iar pneurile speciale au avut o presiune cuprinsă între 2.0 şi 3.0 psi, oferindu-le maşinilor o amprentă la sol de 17 ori mai mare decât cea a unei anvelope normale.
via l wcf
Ce-a mai buna utilitara din lume. Ce Ford Ranger sau alte bazaconii...