Toyota Hilux doboară un nou record mondial: 9500 de km parcurşi în Antarctica

Publicat luni, 02.04.2012 16:37 de Bogdan Mirică

După ce a atins ambii poli magnetici ai planetei, Toyota Hilux reuşeşte cea mai lungă expediţie în Antarctica. Pe continentul îngheţat, pick-up-ul a parcurs 9500 de kilometri.

Toyota a reuşit să facă din Hilux un model sinonim cu definiţia cuvântului robusteţe. Pentru a dovedi încă o dată acest atribut de bază al pick-up-ului său, constructorul japonez a luat parte la una dintre cele mai curajoase expediţii auto din lume.

Încrederea în potenţialul pick-up-ului fost răsplătită cu vârf şi îndesat, Hilux bifând un nou record mondial: cea mai lungă distanţă parcursă pe continentul Antarctica. Expediţia modelului japonez a totalizat aproape 9500 de kilometri şi s-a dovedit a fi cea mai lungă expediţie din istoria polară, întinzându-se din noiembrie 2011 până în februarie 2012.

Reuşita se adaugă unei alte performanţe mai vechi, aceea în care Hilux a reuşit să atingă ambii Poli Magnetici Sud şi Nord.

-50 de grade şi altitudine de 3400 de metri

Pentru a putea duce la bun sfârşit expediţia, Hilux a fost modificat de specialiştii de la Arctic Trucks, care au luat în calcul condiţiile extreme la care pick-up-ul va fi nevoit să funcţioneze: temperaturi de -50 de grade şi altitudini de 3400 de metri.

Trei exemplare Hilux au dus la bun sfârşit misiunea, fiind nevoite să funcţioneze cu combustibil de avion, pentru a putea rezista temperaturilor scăzute şi altitudinilor mari. Dintre cele trei exemplare, două au fost de tip 6x6, adică cu trei punţi motrice.

Rezervoare de 800 de litri, umplute cu combustibil de avion

Pe traseu au fost înşirate însă alte 10 exemplare Hilux, care au asigurat asistenţă unor competitori într-o cursă de ski, au pus bazele unor staţii meteo şi au garantat existenţa combustibilului pe traseul celor trei maşini victorioase.

Lista modificărilor a inclus, printre altele, instalarea unei macarale pentru manevrarea obiectelor mai grele şi instalarea unor rezervoare de combustibil de 280 de litri, respectiv 800 de litri pentru modelele 6x6. Suspensia şi şasiul au fost ramforsate, transmisia a fost revizuită iar pneurile speciale au avut o presiune cuprinsă între 2.0 şi 3.0 psi, oferindu-le maşinilor o amprentă la sol de 17 ori mai mare decât cea a unei anvelope normale. 

via l wcf

  • Decebal, luni, 02.04.2012 16:51

    Ce-a mai buna utilitara din lume. Ce Ford Ranger sau alte bazaconii...

  • edi80, luni, 02.04.2012 17:11

    Intrebarea este de ce au ales toyota si nu alte modele?astept raspunsuri!

  • Pana, luni, 02.04.2012 17:21

    O masina care demult si-a dovedit robustetea. Acum vreo 10 ani cei de la o revista britanica de prestigiu o caracterizau pe cat de simplu, pe atat de adevarat: o masina contra principiilor, un Hilux incepe treaba acolo unde multi au terminat-o. Eu nu am auzit pe nimeni care sa spuna ca e o masina slaba cat timp e folosita pentru ce a fost fabricata

  • AndreiRN, luni, 02.04.2012 17:35
    Felicitari Toyota

    O masina facuta pt a fo folosita in atat in conditi extreme cat si zi de zi. O masina facuta cu onestitate pt public si la un pret bun. Felicitari Toyota pt reusita. Acum astept sa castigati Baja 500.

  • asd, luni, 02.04.2012 18:13

    @AndreiRN - asa e...foloseste tu masina asta ca masina de zi cu zi :)

  • bbb, luni, 02.04.2012 20:32

    Da ce are daca o folosesti zi de zi? Fata de un logan este lux. Eu am avut mitsubishi L200 si chiar este ok, fara saci de nisip in bena iarna cum vorbea lumea care habar nu are, sunt niste masini excelente. Si daca mergi usor cu ele consuma si putin, eu am scos cel mai putin 7,5 % in oras. Daca o calci este adevarat ca consuma, am scos 13 % pe autostrada din Germania in Romanica dar cu remorca cu axa dubla si 1,5 tone greutate tractata.

  • antonny, luni, 02.04.2012 21:29
    ****

    Nu vad nimic interesant ........si Duster e testat la -40 C .....oare de ce ???

  • john_range, luni, 02.04.2012 23:48
    Bravo Toyota!!!

    Vreau sa vad si alti concurenti sa ii faca fata in asemenea conditii si sa reziste atatia km!!!@ antonny adica si duster e testat la -40 de grade ok inteleg...intrebarea e daca poate rezista atata ca si toyota???nu are cum iti zic eu!!!Super model acest hilux, si mai ales tundra!!!

  • dCi, marţi, 03.04.2012 08:47
    30% dintro Toyota :)

    Grupul Dacia-Renault-Nissan (din care mai face parte si Mercedes Benz) are zeci de modele care ii da clasa la Toyota asta modificata. Toyota, GM si VAG sunt niste producatori de carute scumpe si sunt si foarte penibilii. Reclama dintrasta oricine face, sa intrebe clienti cum se simt de fapt. Reclamele sunt parintii la profitul urias.

  • asd, marţi, 03.04.2012 11:22
    @bbb

    nu am cu sa iti explic de ce nu e buna de masina de zi cu zi cand tu consideri Mitsubishi L200 ca fiin de zi cu zi. Aia e masina de padure, nicidecum de folosit in oras. Si el jalnica in interior. Iar la condus e minunata pe dealuri, in padure, dar nu in oras :) Daca alea le poti folosi de zi cu zi prin oras, atunci mini pentru ce e? fiat 500 si altele de genu. Astea is de plimbat prtin casa nu? Si cu ditamai taraboanta, baga la noxe prin oras de iti vine acru. Mda, multa inteligenta mai dau dovada astia cu L200 si masini similare prin oras.

  • edi80, marţi, 03.04.2012 11:37
    Fanii fac spume si dau voturi negative!!specific...

    Cand o sa faca test cu oricare alta marca care unii o divinizeaza si o sa reuseasca asemenea performante atunci veniti si sa comentati pana atunci toyota a dovedit ca este o masina matura care stie ce face de ani de zile..are o experienta in spate iar in domeniul asta e printre cei mai bun daca nu chiar cea mai buna! imi aduc aminte acum cativa ani ce au facut unii din uk cu un hilux,au mers pe scari,i-au dat drumu de la nush cati metri,au bagato in apa si tot a mers si era un model din 90 si ceva! oricum daca vrei o masina hard hilux este cea mai potrivita alegere! cand o sa mearga prin desert sau in antarctica cu alte suvuri,jeep-uri atunci mai comentati ...pana atunci hilux face legea!

  • Pana, marţi, 03.04.2012 13:33

    @dci, pai se putea sa nu fie vreun fan Renault revoltatat ca nu e (pe merit... pe merit?!) marca lui de suflet cea mai cea dintre cele mai cele? Prietene, cum te pricepi foarte bine la masini, ignora-i pe "idiotii" care spun ca masina asta chiar e robusta. Ignora-i pe cei care considera Hilux una dintre cele mai rezistente masini din lume, ignora toata presa care o lauda pentru abilitatile foarte bune in off road pentru un pick-up, ignora-i pe toti pentru faptul ca de cand a aparut masina asta este un exemplu de rezistenta in teren greu, ignorai pe cei de la TG pentru ce i-au facut. E o clasa auto in care nu conteaza confortul, ergonomia, finisarile, conteaza altceva. Ceva ce putini cosntructor ofera. dar tu esti destept, da-i naiba pe toti! :))

  • mowgli, marţi, 03.04.2012 13:35
    Reclama sau nu?

    Toti spuneti ca e reclama, marketing, ca oricine poate.Uitati insa un lucru.Sunt ferm convins ca nu a fost initiativa celor de la Toyota sa doboare recordul.Toyota sunt doar masinile alese si au picat "la mijloc". Numele important de retinut aici este Arctic Trucks, ei modifica masini de teren pentru a face fata conditiilor extreme.Si ce credeti ca masini modifica? Duster? Nissan Juke? nu, doar modele din curtea Toyota. In episodul Top Gear cand s-au dus pana la pol sau cercul polar ce o fi fost, tot cu Toyote Hilux s-au dus, la fel modificate de catre Arctic Trucks. Acuma lasand asta la o parte, daca Nissan si Duster erau cel putin la fel de bune ca Toyota, de ce nu le modifica cei de la Arctic Trucks pe acelea?Doar e mai ieftin un Duster.Astept un comentariu, "eu pot face asta cu Passat-ul meu, e diesel fratilor!!alimentez doar premium si nu ingheata" PS Google Arctic Trucks si da, toti sunt mai prosti decat romanul

  • eu, marţi, 03.04.2012 13:57
    @mowgli

    Daca nu ma insel, Nissan a facut o treaba similara cu 3 Patrol. Si atentie, Juke nu e masina de teren, e crossover...

  • AndreiRN, marţi, 03.04.2012 18:26
    Camionete

    In lumea mea barbati adevarati conduc camionete sau masini sport si nicidecum buburuze cu roti. Suna foarte superficial dar asta este realitatea vieti. In realitate sunt extrem de practice aceste camionete si Toyota face cele mai practice si fiabile modele din LUME. Personal de 28 de ani am condus si asa ceva si o sa conduc pana la sfarsit. Ca esti pe asfalt sau pe pamant tot aceasi masina este.

  • serd, marţi, 03.04.2012 20:20
    Incredibil!

    Lasand la o parte comentariile "atotstiutoare",cat de bine pot arata aceste masini,atat estetic cat mai ales tehnic!

  • sfm, sâmbătă, 06.07.2013 20:07

    Una din cele mai bune auto din lume