Toyota face un recall de 3.8 milioane de unitati in SUA

Publicat miercuri, 30.09.2009 10:53 de Sebastian Toma

O serie de accidente din SUA i-au facut pe cei de la Toyota sa porneasca un recall, care va schimba presul de la sofer pentru 3.8 milioane de unitati. Acesta este cel mai mare recall al constructorului japonez de pe piata din SUA.

Toyota a anuntat ca va opera un recall masiv in Statele Unite ale Americii, care va implica circa 3.8 milioane de unitati. Rechemarea in service este necesara pentru numeroase modele ale constructorului japonez si va afecta si unele modele Lexus. Toyota va schimba gratuit presul de la sofer cu unul reproiectat. Aceasta masura a fost luata din cauza faptului ca au avut loc peste 100 de incidente in Statele Unite ale Americii, din care au rezultat 17 accidente si cinci decese.

Desi nu a fost inca confirmata vina presurilor pentru cauzarea accidentelor respective, Toyota va face un recall special, pentru a fi siguri ca au eliminat orice risc in acest sens. Modelele afectate sunt: Toyota Camry – productie 2007-2010, Toyota Avalon 2005-2010, Toyota Prius 2004-2009, Toyota Tacoma 2005-2010 si Toyota Tundra 2007-2010. De asemenea, divizia de la lux de la Toyota va schimba presurile de la sofer pentru modelele Lexus ES350 productie 2007-2010 si IS250/350 produse intre 2006 si 2010.

Toyota si Lexus le recomanda tuturor posesorilor sa scoata presul soferului din masina si sa nu il inlocuiasca cu un alt pres pana cand nu va primi unul de la Toyota. Inginerii japonezi lucreaza la un remediu definitiv pentru aceasta problema, care va implica amplasarea unui nou pres si dezvoltarea unei metode de asigurare eficienta a presurilor. De asemenea, constructorul japonez a lansat si un set de instructiuni in cazul in care soferii se confrunta cu un blocaj al pedalei de acceleratie cauzat de un covoras agatat.

In cazul in care un vehicul Toyota sau Lexus accelereza in continuare dupa ce pedala de acceleratie a fost eliberata, soferii trebuie sa incerce sa traga de pres – daca este posibil si sa apese pe pedala de frana cu fermitate. In cazul in care vehiculul accelereaza puternic, soferilor li se recomanda sa apese pedala de frana cu ambele picioare si sa o tina apasata pana la oprirea vehiculului, fara sa pompeze pedala – deoarece aceasta metoda ar face franarea mai putin eficienta din moment ce acceleratia este blocata. Levierul schimbatorului de viteze trebuie mutat in punctul mort, iar daca acest lucru nu este posibil, soferii trebuie sa opreasca motorul. Cei care conduc un vehicul echipat cu un buton Start/Stop trebuie sa tina apasat acest buton pentru a opri motorul, pe cand cei care au pornire cu cheia trebuie sa roteasca cheia in pozitia 0, fara a scoate din contact – deoarece acest lucru ar duce la blocarea volanului.

Via | Reuters

  • Andrei.P, miercuri, 30.09.2009 11:26

    Specific masinilor japoneze, foarte bine gandite. Super tare frate iti iei lexus si ramane pedala blocata in PRES???????????????

  • cozappz, miercuri, 30.09.2009 12:35
    Unde e butonu'?

    "Cei care conduc un vehicul echipat cu un buton Start/Stop trebuie sa tina apasat acest buton pentru a opri motorul," Toyota/Lexus are asemenea probleme? Credeam ca numai la VelSatis se poate intampla asa ceva ;) Sa vedem acum cine sare in apararea astora!

  • adi, miercuri, 30.09.2009 13:43

    si la logan ramane blocata pedala de acceleratie in pres, pe bune, dar n-am vazut nici un recall dacia pana acum si nici nu cred ca voi vedea mie mi se pare laudabila atentia acordata unui amanunt atat de mic

  • Decimus4u, miercuri, 30.09.2009 13:46
    Politica

    Asta este politica de marketing; vor sa arate lumii cat de seriosi sunt ei :)))... Tot masini facute din orez expandat sunt....sunt bune ca nu ruginesc niciodata dar daca te pupa tirul te face popcorn!

  • cozappz, miercuri, 30.09.2009 14:36
    Actualizare "Unde e butonu'?"

    Chestiunea e serioasa, au murit unii(4) cu un Lexus ES350 din cauza asta (probabil). Revenind, "-If the vehicle is equipped with an Engine Start/Stop button, firmly and steadily push the button for at least three seconds to turn off the engine. Do NOT tap the Engine Start/Stop button." In 3 secunde, deja sunt popcorn.

  • Andrei.P, miercuri, 30.09.2009 15:16

    Daca erau atat de atenti proiectau mai calumea presul. Recall-ul este obligatoriu in America.. exista lege.

  • enoeht, miercuri, 30.09.2009 15:20
    Am si eu problema asta

    La AflaRomeo 159. Presurile sunt de la ei, si desi au un arici cu care se prind de podea aluneca spre pedalier.

  • sebaa, miercuri, 30.09.2009 15:32
    @enoeht

    Pliaza presul la interior circa 10-15 cm pe partea care vine inspre scaunul soferului, si apoi trage presul mai aproape de tine. Am patit si eu cu multe modele, eu asa procedez daca mi se intampla asta:) Mai ai posibilitatea sa tai direct presul, respectiv sa il scrutezi, dar asta merge doar daca ai suficienta indemanare incat sa il tai in mod estetic:)

  • enoeht, miercuri, 30.09.2009 18:46
    @Sebastian

    Multumesc pentru sugestie. O sa incerc.

  • BurningFlame, miercuri, 30.09.2009 22:23
    ... haha

    ce varza sunteti ba! la toate masinile fug presurile in fata, da numai dobitocii de americani faci accidente din cauza asta... schimbati poporul ba, nu presurile!

  • AndreiRN, miercuri, 30.09.2009 22:29
    Responsabili

    Pai o problema similara mai am si eu cateodata la Mercedes si ei nu fac niciun recall.

  • Blaaa...., joi, 01.10.2009 15:48
    Recall?

    De ce nu trimit presurile prin posta? Sau trebuie sa le bata in cuie la service :>>. La mercedes nu cred ca nu au un sistem de prindere pt pres gen VW, daca e din secolul asta.

  • z16let, joi, 26.11.2009 11:20
    aha

    Si la Opel presurile ( cel putin cele din fata ) se prind in capse.