Toyota face un recall de 3.8 milioane de unitati in SUA
O serie de accidente din SUA i-au facut pe cei de la Toyota sa porneasca un recall, care va schimba presul de la sofer pentru 3.8 milioane de unitati. Acesta este cel mai mare recall al constructorului japonez de pe piata din SUA.
Toyota a anuntat ca va opera un recall masiv in Statele Unite ale Americii, care va implica circa 3.8 milioane de unitati. Rechemarea in service este necesara pentru numeroase modele ale constructorului japonez si va afecta si unele modele Lexus. Toyota va schimba gratuit presul de la sofer cu unul reproiectat. Aceasta masura a fost luata din cauza faptului ca au avut loc peste 100 de incidente in Statele Unite ale Americii, din care au rezultat 17 accidente si cinci decese.
Desi nu a fost inca confirmata vina presurilor pentru cauzarea accidentelor respective, Toyota va face un recall special, pentru a fi siguri ca au eliminat orice risc in acest sens. Modelele afectate sunt: Toyota Camry – productie 2007-2010, Toyota Avalon 2005-2010, Toyota Prius 2004-2009, Toyota Tacoma 2005-2010 si Toyota Tundra 2007-2010. De asemenea, divizia de la lux de la Toyota va schimba presurile de la sofer pentru modelele Lexus ES350 productie 2007-2010 si IS250/350 produse intre 2006 si 2010.
Toyota si Lexus le recomanda tuturor posesorilor sa scoata presul soferului din masina si sa nu il inlocuiasca cu un alt pres pana cand nu va primi unul de la Toyota. Inginerii japonezi lucreaza la un remediu definitiv pentru aceasta problema, care va implica amplasarea unui nou pres si dezvoltarea unei metode de asigurare eficienta a presurilor. De asemenea, constructorul japonez a lansat si un set de instructiuni in cazul in care soferii se confrunta cu un blocaj al pedalei de acceleratie cauzat de un covoras agatat.
In cazul in care un vehicul Toyota sau Lexus accelereza in continuare dupa ce pedala de acceleratie a fost eliberata, soferii trebuie sa incerce sa traga de pres – daca este posibil si sa apese pe pedala de frana cu fermitate. In cazul in care vehiculul accelereaza puternic, soferilor li se recomanda sa apese pedala de frana cu ambele picioare si sa o tina apasata pana la oprirea vehiculului, fara sa pompeze pedala – deoarece aceasta metoda ar face franarea mai putin eficienta din moment ce acceleratia este blocata. Levierul schimbatorului de viteze trebuie mutat in punctul mort, iar daca acest lucru nu este posibil, soferii trebuie sa opreasca motorul. Cei care conduc un vehicul echipat cu un buton Start/Stop trebuie sa tina apasat acest buton pentru a opri motorul, pe cand cei care au pornire cu cheia trebuie sa roteasca cheia in pozitia 0, fara a scoate din contact – deoarece acest lucru ar duce la blocarea volanului.
Via | Reuters
Specific masinilor japoneze, foarte bine gandite. Super tare frate iti iei lexus si ramane pedala blocata in PRES???????????????