Toyota face low-cost pentru pietele in dezvoltare
Japonezii de la Toyota trec pe strategii low-cost pe pietele emergente si vor crea o masina de 2500 de dolari.
Toyota vrea sa atace pietele emergente printr-un model super low-cost. Acesta va fi lansat cel mai tarziu in 2009 si va fi produs in India, acolo unde Toyota isi extinde uzina actuala, care are o capacitate de 60.000 de unitati pe an, si care in cateva luni va ajunge la 160.000. Cealalta tara candidata la gazduirea low-cost-ului Toyota este Brazilia, insa sansele sunt extrem de mici ca japonezii sa se indrepte spre statul sud-american.
Noul model, care se va bate pe aceeasi piata cu low-cost-urile fabricate de Tata, Hyundai si chiar Renault (cu Logan-ul indian), va costa circa 100.000 de rupii (aproximativ 2500 de dolari).
Toyota nu este singurul producator major care se orienteaza spre astfel de strategii, ultimele zvonuri aratand ca Fiat si Volkswagen vor sa loveasca si ei pietele in curs de dezvoltare cu modele asemanatoare.
2500 de dolari asta e mai putin ca vechea 1310