Toyota dezvoltă un nou tip de baterie pentru mașini electrice: japonezii promit o autonomie de 1.000 de kilometri
Toyota dezvoltă o baterie pentru mașini electrice bazată pe fluorură care permite o densitate mai mare de energie decât acumulatorii Li-Ion. Japonezii promit o autonomie de 1.000 de kilometri pe baza noii tehnologii.
Toyota lucrează în prezent cu cercetătorii de la Universitatea din Kyoto la dezvoltarea unei baterii mai performante pentru mașinile electrice.
Ca urmare a limitărilor fizice ale bateriilor Li-Ion, japonezii dezvoltă în prezent o baterie care folosește fluorură în loc de litiu, întrucât aceasta permite o densitate mai mare de energie comparativ cu acumulatorii tradițional Li-Ion.
Cercetătorii afirmă că bateria cu fluorură permite stocarea unei cantități de șapte ori mai mare de energie pe unitate de masa comparativ cu Li-Ion, ceea ce ar permite atingerea unor autonomii de circa 1.000 de kilometri.
Fluorura este un ion monoatomic al fluorului, cu formula chimică F-, iar bateriile bazate pe fluorură sunt cunoscute sub acronimul FIB (Fluoride-Ion Battery). Bateriile bazate pe fluorură sunt analizate de mai mult timp de producători, însă principala provocare este că acestea funcționează optim la temperaturi ridicate.
Cercetătorii japonezi susțin însă că au reușit să reducă semnificativ temperatura de operare prin utilizarea unor electrozi produși dintr-un aliaj de cobalt, nichel și cupru.
Nu este clar cât de mult cobalt folosesc cercetătorii pentru noua rețetă, însă producătorii de baterii încearcă în prezent să elimine acest metal din compoziția bateriilor tradiționale Li-Ion. Motivul este că acest metal este cea mai scumpă componentă a bateriilor Li-Ion, ceea ce are efecte negative asupra costurilor de producție pentru baterii și, implicit, asupra prețurilor mașinilor electrice.
De altfel, presa internațională a relatat în primăvara că Tesla dezvoltă împreună cu CATL o baterie ieftină fără cobalt care îi va permite să vândă mașini electrice la prețuri similare cu mașinile cu motoare cu combustie.
Via Nikkei
Si compania SAMSUNG a promis, in primavara acestui an, lansarea comerciala a unei baterii cu autonomie electrica de cca. 800 km, in cativa ani.... Sa vedem care reuseste primul!