Toyota deschide calea maşinilor cu hidrogen şi permite folosirea liberă a patentelor sale în domeniu
Toyota a anunţat că va permite altor companii să folosească cele peste 5.600 de patente din domeniul vehiculelor alimentate cu hidrogen pentru a facilita popularizarea acestei categorii de automobile.
Toyota a urmat calea celor de la Tesla şi oferă posibilitatea folosirii gratuite a patentelor sale pentru progresul automobilelor într-o direcţie ecologică. În timp ce Tesla Motors a anunţat deschiderea tuturor patentelor în regim open source, cei de la Toyota oferă acces în mod gratuit la cele 5.680 de patente referitoare la vehiculele alimentate cu hidrogen. Japonezii le vor acorda sprijin şi informaţii altor companii care produc şi vând vehicule alimentate cu hidrogen, precum şi companiilor care furnizează componente pentru acestea şi companiilor din industria staţiilor de alimentare cu carburant. Cei de la Toyota vor oferi inclusiv patentele privind fabricarea lui Mirai în regim gratuit, dar acestea sunt disponibile doar în perioada iniţială de lansare pe piaţă a modelului lor alimentat cu hidrogen, anticipată să dureze până în 2020.
Reprezentanţii Toyota afirmă că acest pas a fost necesar pentru a grăbi şi uşura dezvoltarea de noi tehnologii în domeniu prin eliminarea limitelor tradiţionale ale corporaţiilor. Toyota generează mii de patente în fiecare an pentru produsele şi tehnologiile sale, dar compania a dat drept de folosire gratuită doar pentru cele referitoare la automobilele alimentate cu hidrogen folosind pile de combustibil. Spre comparaţie, cei de la Tesla Motors au anunţat în luna iunie a anului 2014 că nu vor întreprinde nicio acţiune legală împotriva companiilor sau persoanelor care le vor folosi tehnologia cu bună credinţă.
La vremea respectivă, anunţul celor de la Tesla Motors a fost şocant, din moment ce era vorba despre patentele unei companii aflată în plină ascensiune şi care a reuşit să impresioneze mai multe ramuri ale industriei auto prin realizările sale. Între timp, anumiţi specialişti în drept care lucrează îndeaproape cu industria susţin că anunţul celor de la Tesla este prea vag şi nu a fost însoţit de niciun act oficial la momentul respectiv care să şi susţină afirmaţiile companiei americane, iar respectivul anunţ nu era suficient pentru ca o companie să-l poată urma ad litteram. Revenind la anunţul celor de la Toyota, este vorba despre 1.970 de patente referitoare la pilele de combustibil, 290 asociate rezervoarelor de hidrogen de înaltă presiune, 70 de patente referitoare la producţia şi furnizarea de hidrogen şi aproximativ 3.350 de patente care fac referire la sistemul de control electronic al vehiculelor alimentate cu pile de combustibil.
Bravo Toyota