Toyota coboară ţinta de vânzări pe 2014. Devine VW Group numărul 1 mondial la finalul anului?
Volkswagen Group are şanse reale de a încheia anul pe prima poziţie la vânzări la nivel mondial după ce Toyota a anunţat că a scăzut targetul pe 2014 de la 10.3 la 10.2 milioane de unităţi.
După o primă jumătate de an în care s-a apropiat ameninţător de rivalii de la Toyota în clasamentul vânzărilor auto la nivel mondial, Grupul Volkswagen are şanse reale de a termina anul 2014 pe prima poziţie în acest top. Răsturnarea are şanse să se producă pentru că Toyota şi-a revizuit în jos ţinta de vânzări pe 2014, oficialii japonezi anunţând că target-ul companiei nu va mai fi de 10.3, ci de 10.2 milioane de maşini vândute.
În aceste condiţii, deşi va fi prima dată în istorie când un producător auto trece de bariera psihologică de 10 milioane de maşini vândute într-un singur an, cei de la Volkswagen au şanse mari să-i depăşească pe niponi. Chiar dacă nu au făcut niciun fel de prognoză exactă, oficialii VW Group anunţau în luna martie - prin vocea directorului Martin Winterkorn - că ţinta din acest an este atingerea şi depăşirea a 10 milioane de unităţi.
● Topul vânzărilor auto în primele şase luni ale lui 2014: Toyota, VW Group, GM
În cazul în care Grupul Volkswagen va trece pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor auto în lume, germanii vor reuşi să-şi atingă principalul obiectiv al deceniului cu patru ani înainte de termenul pe care şi l-au propus. Pentru a reuşi să întreacă Toyota, VW Group va trebui să readucă marca Volkswagen pe linia de plutire în SUA, acolo unde VW a scăzut cu 13.6% pe o piaţă în creştere cu 5%.
Diferenţe mici după şase luni
După şase luni de la începerea anului, Toyota şi VW Group sunt despărţite de doar circa 15.000 de maşini în topul vânzărilor mondiale. Dacă japonezii au găsit până acum 5.097 milioane de clienţi pentru toate mărcile din propriul portofoliu, VW Group a adunat 5.072 milioane de maşini vândute. Pe locul al treilea se află General Motor, fostul lider din perioada 1931-2007 reuşind să vândă cu 180.000 de maşini mai puţin decât Toyota în perioada ianuarie-iunie 2014.
via AutoActu. Foto Erik Hagman
Abia acum situatia devine fireasca pe piata auto mondiala.