Toyota coboară ţinta de vânzări pe 2014. Devine VW Group numărul 1 mondial la finalul anului?

Publicat miercuri, 06.08.2014 11:33 de Mircea Meșter

Volkswagen Group are şanse reale de a încheia anul pe prima poziţie la vânzări la nivel mondial după ce Toyota a anunţat că a scăzut targetul pe 2014 de la 10.3 la 10.2 milioane de unităţi.

După o primă jumătate de an în care s-a apropiat ameninţător de rivalii de la Toyota în clasamentul vânzărilor auto la nivel mondial, Grupul Volkswagen are şanse reale de a termina anul 2014 pe prima poziţie în acest top. Răsturnarea are şanse să se producă pentru că Toyota şi-a revizuit în jos ţinta de vânzări pe 2014, oficialii japonezi anunţând că target-ul companiei nu va mai fi de 10.3, ci de 10.2 milioane de maşini vândute. 

În aceste condiţii, deşi va fi prima dată în istorie când un producător auto trece de bariera psihologică de 10 milioane de maşini vândute într-un singur an, cei de la Volkswagen au şanse mari să-i depăşească pe niponi. Chiar dacă nu au făcut niciun fel de prognoză exactă, oficialii VW Group anunţau în luna martie - prin vocea directorului Martin Winterkorn - că ţinta din acest an este atingerea şi depăşirea a 10 milioane de unităţi. 

● Topul vânzărilor auto în primele şase luni ale lui 2014: Toyota, VW Group, GM

În cazul în care Grupul Volkswagen va trece pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor auto în lume, germanii vor reuşi să-şi atingă principalul obiectiv al deceniului cu patru ani înainte de termenul pe care şi l-au propus. Pentru a reuşi să întreacă Toyota, VW Group va trebui să readucă marca Volkswagen pe linia de plutire în SUA, acolo unde VW a scăzut cu 13.6% pe o piaţă în creştere cu 5%. 

Diferenţe mici după şase luni

După şase luni de la începerea anului, Toyota şi VW Group sunt despărţite de doar circa 15.000 de maşini în topul vânzărilor mondiale. Dacă japonezii au găsit până acum 5.097 milioane de clienţi pentru toate mărcile din propriul portofoliu, VW Group a adunat 5.072 milioane de maşini vândute. Pe locul al treilea se află General Motor, fostul lider din perioada 1931-2007 reuşind să vândă cu 180.000 de maşini mai puţin decât Toyota în perioada ianuarie-iunie 2014.

via AutoActu. Foto Erik Hagman

  • maserati, miercuri, 06.08.2014 12:05

    Abia acum situatia devine fireasca pe piata auto mondiala.

  • toyota, miercuri, 06.08.2014 14:31

    Ieftin si prost.

  • LauCalin, miercuri, 06.08.2014 14:41

    "Pentru a reuşi să întreacă Toyota, VW Group va trebui să readucă marca Volkswagen pe linia de plutire în SUA, acolo unde VW a scăzut cu 13.6% pe o piaţă în creştere cu 5%." Automarket, spunand lucrul asta inseamna ca totusi nu bat campii. Acum o jumatate de an scriam aici ca piata cheie pentru VW nu este China, ci SUA. Pentru VW acolo poate fi potential de crestere mai bun si mai rapid comparativ cu China la care toti se gandesc si se ingramadesc. SUA este o piata in care americanii au pierdut ceva teren in ultimii ani, Toyota este intr-o usoara scadere si ea acolo, iar VW trebuie cumva sa speculeze lucrul acesta. Poate si din cauza asta cei de la Toyota sunt realisti cand isi coboara tinta vanzarilor. Si sunt piete pe care VW castiga teren nu chiar usor, dar sigur. Oricum sa-ti atingi tinta cu 4 ani mai devreme mi se pare ceva fantastic. Daca VW va ajunge pe primul loc in lume cu siguranta ca vanzarile ar creste si mai mult. Poate si de-asta nemtii isi doresc atat de mult acest lucru.

  • bbb, miercuri, 06.08.2014 14:47

    Fantastic este ca Toyota si-a adunat clientii prin producerea unor masini de exceptie spre deosebire de VW care practic si-a cumparat aceasta pozitie.

  • LauCalin, miercuri, 06.08.2014 14:54

    @bbb, eu cred ca defapt fantastic esti tu.

  • @ bbb, miercuri, 06.08.2014 15:12

    Toyota a cumparat Daihatsu din act de caritate ? Sau Hino Motors ? Sau Denso sau Aisin ? Au devenit cel mai mare actionar Fuji Heavy Industries ( detine 100 % Subaru ) ca nu aveau ce sa faca cu banii ? De ce sunt actionari Isuzu si Yamaha si vor sa cumpere minim 20 % din Mazda ? Raspuns : pentru asi mari si mai mult influenta enorma ( a se citi MONOPOL ) pe care o au in Japonia si nu numai ( in Japonia Toyota Group are peste 60 % cota de piata !!!! ) .

  • craciun, miercuri, 06.08.2014 16:58

    Cand zici TOYOTA de fapt zici:FIABILITATE,SERIOZITATE=LUCRU BINE FACUT

  • Andy, miercuri, 06.08.2014 19:00

    Vanzarile auto in a doua partea a anului sunt mai mici ca in prima deci majoritatea producatorilor vor avea scaderi.

  • AndreiRN, duminică, 10.08.2014 07:11

    VW - Chinezarii.