Toyota, BMW, Subaru și Mazda fac pace cu Takata. Prețul înțelegerii este de jumătate de miliard de dolari
Patru dintre cei 19 constructori auto afectați de scandalul Takata au decis să ajungă la o înțelegere cu furnizorul japonez. Acesta va plăti 533 de milioane de dolari.
Takata trece prin clipe grele, fiind în pragul falimentului. Din fericire pentru constructorul japonez, patru din cei 19 constructori afectați de livrarea unor airbaguri defecte au fost de acord să ajungă la o înțelegere cu furnizorul japonez. Takata le va plăti un total de 553 de milioane de dolari constructorilor BMW, Toyota, Subaru și Mazda.
Din totalul banilor, 278.5 milioane de dolari vor ajunge la Toyota, 131 de milioane vor merge la BMW, Mazda va lua 76 de milioane, iar Subaru 68. Honda, Ford și Nissan au încă procese în derulare cu Takata.
Cel mai mare recall din istoria automobilului a afectat aproape 100 de milioane de sisteme de declanșare a airbagurilor. Acestea umflă cu o forță mult prea mare airbagul, generând bucăți de plastic sau metal care pot răni grav ocupanții.
Bilanțul negativ presupune 16 morți și peste 180 de răniți. Cei patru constructori nu și-au asumat nici un fel de vină pentru recall, aruncând totul în spinarea furnizorului.
Înțelegerea dintre Takata și cei patru presupune ca suma totală să acopere un program de contactare a clienților afectați, cheltuielile clienților, o plată de 500 de dolari, mașini de închiriat pe toată durata în care automobilul afectat stă în service, suport pentru înlocuirea pieselor defecte și o extindere a garanției.
Din cei 533 de milioane plătiți de Takata, 50 vor fi folosiți pentru a închiria mașinile necesare. O altă parte din bani va fi folosită pentru compensații financiare solicitate de clienți. Cei 533 de milioane de dolari se adaugă la miliardul pe care Takata a fost de acord să îl plătească în urma investigației federale din SUA.
Până în prezent, statistica airbagurilor rechemate în SUA nu este una fericită: au fost supuse recall-ului 46 de milioane de airbaguri Takata din 29 de milioane de mașini. Până în 2019, alte 64 de milioane de airbaguri din 42 de milioane de mașini vor fi afectate de recall.
via automotivenews
În articol sunt menționați 19 constructori auto afectați de Takata. Știe cineva care sunt ceilalți în afară de Toyota, BMW, Subaru, Mazda, Honda,Ford și Nissan ? Merci.