Toyota Auris primeşte odată cu noul facelift şi două motoare noi: 1.2 Turbo de 116 CP şi 1.6 diesel de 112 CP
Facelift-ul operat de Toyota pe Auris vine în această vară şi în România împreună cu două motorizări 100% noi pentru compacta japoneză. Acestea completează un interior redesenat şi o listă îmbogăţită de sisteme tehnologice.
Toyota a anunţat astăzi oficial detaliile legate de motorizările pe care le va oferi noul Auris facelift, compacta japoneză prezentată acum trei luni la Salonul Auto de la Geneva şi care va apărea pe piaţă în cursul acestei veri.
1.2T şi 1.6D-4D
Marea noutate este apariţia unor noi motoare diesel şi pe benzină de cilindree redusă care înlocuiesc vechile unităţi care au făcut carieră în cazul modelului nipon. Notăm, astfel, lansarea versiunii Auris 1.2T, echipată cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri care dezvoltă 116 CP şi 185 Nm între 1500 şi 4000 rpm. Acest motor va putea fi legat de o cutie manuală cu şase rapoarte sau de una automată cu variaţie continuă (CVT) şi oferă un timp de acceleraţie 0-100 km/h de 10.1 secunde. Consumul mediu mixt anunţat de Toyota pe Auris 1.2T este de 4.6 litri/100 km.
Celelalte motoare pe benzină din gama Auris, cel de 1.33 litri VVT-i şi 1.6 Valvematic, rămân în oferta constructorului japonez.
Vechiul diesel de 2.0 litri din gama lui Auris dispare începând cu anul 2015, acesta fiind înlocuit de un motor modern care are 1.6 litri. Noul Auris 1.6D-4D, denumirea oficială a acestei versiuni, beneficiază de un motor împrumutat de la BMW, dezvoltă 112 CP şi 270 Nm între 1750 şi 2250 rpm şi permite o acceleraţie 0-100 km/h în 10.5 secunde. Conform fişei tehnice oficiale, noua motorizare diesel de pe Auris permite un consum mediu mixt de 4.1 litri/100 km.
Pe lângă cele două motorizări care reprezintă noutăţi absolute, Toyota anunţă şi modificări interesante pe restul gamei de motoare de pe Auris. Astfel, o dată cu facelift-ul aplicat hatchback-ului şi versiunii break vom vedea la treabă o variantă modificată a diesel-ului de 1.4 litri. Acesta trece acum la normele Euro6, primeşte o turbină mai mică şi mai eficientă şi beneficiază de un consum mai bun. Astfel, Auris 1.4D-4D dezvoltă 90 CP şi 205 Nm, iar consumul mediu anunţat de Toyota este de 3.4 litri/100 km.
Oferta de motorizări este completată de versiunea hibrid, cea mai căutată de clienţii din Europa în 2014, atunci când o jumătate din vânzările modelului compact nipon au fost reprezentate de această variantă de motorizare. Sub capota lui Auris Hybrid se ascund un motor de 1.8 litri pe benzină şi unul electric care dezvoltă împreună un maxim de 136 CP şi reuşesc un consum mediu mixt de doar 3.5 litri/100 km.
Sisteme de siguranţă noi şi un interior redesenat
Odată cu reîmprospătarea estetică şi a motorizărilor, Auris primeşte şi îmbunătăţiri tehnologice serioase. Astfel, compacta Toyota beneficiază din această vară de un pachet de sisteme de siguranţă activă care include frânare automată în caz de pericol la viteze de 10-80 km/h, alertă la părăsirea involuntară a benzii de rulare, asistent automat care coută între faza scurtă şi faza lungă şi cititor de semne de circulaţie.
Cireaşa de pe tortul noului Auris facelift este redesenarea interiorului, una dintre cele mai criticate părţi ale maşinii odată cu lansarea celei de-a doua generaţii a compactei. Planşa de bord este complet schimbată, suprafeţele au beneficiat de atenţia exstinsă a designerilor Toyota, iar pe centru este aşezat un display capacitiv de 7 inch de pe care şoferul poate comanda toate funcţiile vitale ale maşinii.
Ar trebui sa aibe un design separat pentru Europa si USA... Chiar sunt niste maisni urate pentru ochiul european, si cred ca oricine ar fi dispus sa dea 500 eur. mai mult pentru reparatii dupa al 3-lea an dar macar sa se uite intr-o masina placuta estetic.