Toyota ar putea renunța la parteneriatul cu Citroen și Peugeot pentru Aygo: "Depinde dacă vom avea o strategie comună"
Posibilitatea ca Citroen C1 și Peugeot 108 să primească versiuni electrice determină Toyota să ia în calcul o renunțare la parteneriatul cu Grupul PSA pentru dezvoltarea lui Aygo. Cele trei modele de oraș sunt dezvoltate pe aceeași platformă.
Citroen analizează în prezent posibilitatea de a dezvolta o versiune electrică pentru modelul de oraș C1 pentru viitoarea generație, ceea ce ar permite reducerea emisiilor medii ale constructorului.
C1 este însă dezvoltat pe aceeași platformă cu Peugeot 108 și Toyota Aygo, iar cele 3 modele sunt produse la o uzină comună din Cehia. Cel mai probabil, Citroen și Peugeot vor adopta o decizie comună pentru modelele lor în contextul în care fac parte din Grupul PSA, însă lucrurile nu sunt foarte clare în privința celor de la Toyota.
Constructorul japonez a mizat puternic pe tehnologia hibridă, însă se va implica agresiv în dezvoltarea de modele electrice abia din deceniul următor. În plus, nu este clar dacă Toyota intenționează să dezvolte modele electrice în segmentul de oraș.
Prin urmare, oficialii mărcii nipone nu exclud o strategie diferită de Grupul PSA, ceea ce ar putea conduce chiar la o renunțare la parteneriatul cu PSA Peugeot-Citroen în privința dezvoltării lui Aygo. "Dacă găsim o strategie comună putem continua. Dacă avem o strategie diferită, ar putea fi un motiv să ne oprim. Totuși, relațiile noastre cu Grupul PSA sunt excelente", a precizat Didier Leroy, președintele Toyota Europa.
Citroen va lua o decizie finală în cursul anului 2019, ceea ce va permite inclusiv celor de la Toyota să-și stabilească strategie în funcție de propriile interese în segmentul modelelor de oraș.
Interesant este însă că Aygo este modelul cu cel mai mare succes dintre cele trei, cu vânzări de peste 50.000 de unități în Europa în prima jumătate a anului, în timp ce Peugeot 108 a înregistrat circa 31.000 de comenzi, iar Citroen C1 aproape 28.000 de comenzi.
Via InsideEVs
logic ca alegi marca din fruntea clasamentului fiabilitatii, nu unele de la coada, chiar daca pe dedesubt, in cazul de fata, e vorba de aceeasi masina