Toyota amana noile modele
Japonezii de la Toyota vor amana lansarile viitoarelor modele din cauza problemelor de fiabilitate cu care se confrunta exemplarele chemate la control in service-uri.
Lansarile noilor modele Toyota ar putea fi amanate cu circa sase luni din cauza problemelor pe care constructorul japonez le are cu actualele modele de pe piata. Recall-urile in service reprezinta principala problema cu care se confrunta Toyota in aceasta perioada, consemneaza editia de vineri a publicatiei britanice Wall Street Journal.
Contructorul japonez, care si-a construit imaginea pe fondul fiabilitatii si al raportului foarte bun calitate/pret, a rechemat in service-uri pentru control nu mai putin de un milion de masini in Japonia. Mai mult, luna trecuta a fost una neagra in Statele Unite, principala piata Toyota, unde au fost initiat un recall pentru 400.000 de exemplare ale japonezilor. Numarul recall-urilor este atat de mare deoarece politica Toyota este de a utiliza componente comune in scopul reducerii costurilor.
In plus, Toyota va trebui sa raspunda in fata unei anchete judiciare in Japonia pentru stabilirea gradului de vinovatie intr-un caz interesant. Constructorul japonez este acuzat ca a decis anularea unui recall prin care s-ar fi putut evita un accident din 2004 in care au fost raniti grav trei copii si parintii acestora.
Pentru a evita astfel de probleme in viitor, se pare ca Toyota va prelungi cu o perioada de pana la sase luni dezvoltarea noilor sale modele. Avand in vedere ca perioada de conceptie normala, de doi-trei ani, va fi afectata, Wall Street Journal apreciaza ca aceasta masura va avea efecte negative, in egala masura, asupra numarului de proiecte pe care le vizeaza Toyota. In aceste conditii, principalele modele care vor fi afectat sunt viitorul monovolum Sienna, coupe-ul Solara si sedan-ul Avalan.
Shiori Hashimoto, purtatorul de cuvant al constructorului japonez, a afirmat faptul ca grupul nu vrea sa comenteze aceste speculatii si nici nu va face publice strategia si calendarul iesirii pe piata a acestor modele.
Obiectivul din in acest an al constructorului nipon este de a vinde 8.85 milioane de masini la nivel mondial, cifra care le-ar permite celor de la Toyota sa depaseasca gigantul american General Motors in clasamentul vanzarilor pe Glob.