Toyota a vândut peste 2.5 milioane de hibrizi
Toyota a vândut peste 2.5 milioane de hibrizi în 13 ani de când produce acest gen de vehicule. Prius este cel mai de succes hibrid al constructorului nipon, reprezentând 70% din vânzări.
Japonezii de la Toyota sărbătoresc vânzarea a 2.5 milioane de hibrizi la nivel mondial. În 2010, cei de la Toyota au vândut, în medie, circa 2.000 de unităţi pe zi, cu o treime mai mult decât în 2009. Prius s-a vândut în 1.8 milioane de exemplare, reprezentând circa 70% din hibrizii vânduţi de Toyota la nivel global. Pe locul doi vine Toyota Camry, un model care s-a vândut în 200.000 de exemplare. Creşterea vânzărilor realizată de cei de la Toyota este realizată graţie lansării celei de-a treia generaţii a lui Prius în primăvara anului 2009 şi introducerea în producţie a lui Camry Hybrid în Australia şi China.
"Toyota se bucură că din ce în ce mai mulţi producători de automobile au ales hibrizii ca o modalitate practică de a reduce emisiile de CO2 şi consumul de carburant fără a scădea performanţele modelelor pe care le construiesc.", a declarat David Buttner, directorul executiv al operaţiunilor Toyota din Australia.
Ţelul celor de la Toyota este să vândă un milion de hibrizi pe an în cât mai puţin timp posibil. Până la sfârşitul acestui deceniu, cei de la Toyota consideră că vor putea realiza această performanţă. Totodată, Toyota doreşte să ofere o versiune hibridă a fiecărui model începând cu anul 2020. Aşadar, fiecare model din gama constructorului japonez ar putea beneficia şi de o versiune hibridă din deceniul viitor.
Prima generaţie a lui Prius a debutat în 1997 în Japonia. Exporturile acestui model au început trei ani mai târziu, în 2000. Prima generaţie a fost comercializată până în 2001. Cei de la Toyota au produs acest model în pierdere, din moment ce costul de producţie al unui exemplar era de 32.000 de dolari, iar preţul în Japonia reprezenta la acea vreme echivalentul a 16.929 de dolari. Directorii Toyota au considerat că acest gen de modele vor reprezenta o treime din piaţa auto internaţională până în 2005. Între 2000 şi 2003, Toyota a produs încă o versiune a lui Prius, care a fost destinată pieţei globale încă de la debut. Cea de-a doua generaţie a lui Prius a debutat în 2004 şi a rămas în vânzare până în 2009, când a fost înlocuită de cea de-a treia generaţie a acestui model.
Via | JustAuto (înreg.)
Fain. Inca un segment in care Toyota este lider.