Toyota a dezvoltat un motor care captează dioxidul de carbon din atmosferă
Toyota a dezvoltat un motor care captează dioxidul de carbon din atmosferă. Acest motor a fost testat pe un model Corolla de competiție, care este alimentat cu hidrogen.
În ciuda trendului de a trece la dezvoltarea motoarelor electrice, Toyota nu are de gând să renunțe la motoarele termice prea curând. Constructorul japonez tocmai a anunțat că a dezvoltat o nouă tehnologie care ar urma să ducă la motoare termice mult mai prietenoase cu mediul din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.
Mai exact, Toyota a dezvoltat un motor cu un nou sistem de filtrare. Acest sistem captează dioxidul de carbon din atmosferă într-un filtru special. Rezultatul? Emisii de dioxid de carbon foarte mici. Odată de dioxidul de carbon este captat în sistemul de filtrare, acesta este apoi eliberat într-un lichid prin căldura motorului și nu necesită energie suplimentară.
Noua tehnologie a fost testată pe un model Corolla pregătit pentru competiție și al cărui motor este alimentat cu hidrogen. În schimb, noua tehnologie se află la început și nu este încă gata să-și facă apariția la modelele de serie. În timpul testelor, mașina a reușit să capteze aproximativ 20 de grame de dioxid de carbon pe parcursul a 20 de tururi de circuit.
Constructorul nipon dorește să introducă noul sistem de filtrare la modelele sale cu motoare termice. Cu ajutorul unui astfel de sistem, chiar și motoarele cu ardere internă, în special cele pe benzină, ar putea să devină neutre în carbon.
via Toyota
-
pfff, miercuri, 28.02.2024 12:50
frectie la piciorul de lut al toyotei... o gaselnita inutila care dovedeste inca o data incapacitatea acestui colos cu picioare de lut de a dezvolta o masina electrica competitiva. abia astept sa vad cum o sa-l bata chinezii pe nea toyoda de-o sa-i suna apa-n cap. oricum pe uriasa piata chineza, toyota a cazut cu fata-n noroi anul asta. atata incapatanare si incremenire in traditionalism numai la japi si la nemti am vazut. sindromul stockholm in toata splendoarea. le place probabil sa fie dependenti si sa-i umple de bani pe arabi, pe rusi si pe alti oligarhi din regimuri totalitare. iar nemtii sunt meritat intr-o galeata fara fund, nu-mi pare rau decat ca sunt atat de mari incat ne vor trage dupa ei pe toti europenii, dar de ei insisi nu-mi pare rau. isi merita prabusirea. auzi tu cretinism, sa inchizi 17 centrale nucleare ca sa dai drumul la carbuni, in timp ce-n america tesla va produce 1 miliard (!) de roboti AI in urmatorii ani...pfff, ce diferenta!! niste lasi, de frica ca n-ar fi in stare sa le apere in cazul unui razboi cu rusii au ales sa le inchida, in timp ce franta vecina da drumul la noi reactoare pe banda rulanta. nu stiu de ce japii si nemtii mereu cand e sa faca o alegere, aleg prost.
-
eu, miercuri, 28.02.2024 13:02
ce fac astia de la toyota nu ii face sa fie dependendi de arabi si rusi... cel care cumpara masina este dependent de petrol. Dar, daca ar trece pe baterii.... acolo intr-adevar ar fi toyota dependenta de china... sa astepte sa primeasca baterii de la ei. Din cauza asta se tot agita si incearca sa gaseasca alternative la baterii, pentru a-si pastra independenta.
-
., miercuri, 28.02.2024 13:11
Economiile nr 3 si 4 mondial aleg prost :))) Halucinant! Eu zic sa ia exemplu de la Romania, de aia e acolo unde e, ca mereu alege foarte bine.
-
pfff, miercuri, 28.02.2024 13:14
@eu dependenta de china ar fi doar daca tin mortis la baterii cu pamanturi rare, gen NMC, dar altfel baterii LFP sau Na-Ion se pot produce oriunde si gasi resurse pt ele oriunde.
-
@., miercuri, 28.02.2024 13:28
Auzi, dar economiile 1 și 2 mondial cum aleg? Întreb pentru un prieten mai deștept ca tine.
-
Sa radem cu automarket, miercuri, 28.02.2024 17:17
Cu acest filtru amarat, care a captat doar 20 de grame de CO2 in 91 de kilometri (un Sandero TCe 90 emite, in medie, 120 de grame de CO2 pe KILOMETRU), motoarele cu ardere interna "ar putea să devină neutre în carbon"? Cineva are probleme de logica. Foarte mari probleme.
-
@Cel care rade de AM, miercuri, 28.02.2024 20:53
Bai, esti analfabet functional? Ti-au cazut ochelarii in toaleta? Ti-ai uitat creierul in congelator? Scrie foarte clar in articol la final ca este vorba despre motoarele PE BENZINA care AR putea fi neutre in carbon. "Ar putea" nu inseamna "va/vor". Spune-mi si mie, ce motor pe benzina este neutru in co2 la ora actuala? Ca de gura mare esti bun, dar logica ta lipseste cu desavarsire.
-
@tot cel care rade singur, miercuri, 28.02.2024 21:06
Ca sa nu mai spun ca filtrul asta este un PROTOTIP. Adica se afla in faza de testare si nu e gata de productie, geniule cu logica de Einstein.
-
Dutz, miercuri, 28.02.2024 21:28
Este un articol cu multe ambiguități. Vorbim de un filtru montat pe o mașină specială alimentată cu hidrogen. Este filtrul montat “înainte” de motor sau pe evacuare? Scrie ca “filtrul a captat din atmosferă”, pare ca înainte. Atunci filtrul poate capta doar ce este în atmosferă ceea ce este frecție. Pe evacuare este “distracția” și teoretic mai mult potențial de a capta “gazul otrăvitor”. Vom vedea dacă va urma ceva concret, oricum pare o idee interesantă unde “interesant” înseamnă după cum știm nimic ;)
-
@20:53, joi, 29.02.2024 09:55
Daca n-ai fi fost prost, ai fi PUTUT fi destept. Asa, singura ta trasatura certa este absurditatea. Absurditatea de a-i face pe altii analfabeti functional cand tu crezi ca un filtru care a captat doar 20 de grame de CO2 in 91 de kilometri POATE face neutru un motor ce emite de sase ori (cum este cazul unui Sandero TCe 90, adica pe benzina, "geniule") mai mult CO2 pe o distanta de 91 de ori mai mica. Daca mai punem la socoteala si emisiile de CO2 generate de productia acelui motor (ar trebui oare sa le luam in calcul si pe cele generate de productia benzinei ori pe acestea le trecem in sarcina companiilor petroliere?)... da, sunt absolut sigur ca varianta de serie a acestui amarat de filtru de la Toyota are potentialul de a face neutru un motor pe benzina. Un potential de 0%.
-
@09:55, joi, 29.02.2024 11:06
Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. Omule, tu chiar nu realizezi cat de absurd esti? Spre deosebire de tine, eu am inteles articolul. De cate ori sa-ti spun ca filtrul ala este un PROTOTIP? Nu ai proprietatea cuvintelor? Filtrul ala este in dezvoltare. Pe parcursul anilor se va imbunatati si va capta mai mult co2 din atmosfera, nu va ramane la doar 20 de grame dupa 91 de kilometri, geniule. Daca nu te pricepi la masini, te rog fa-ne un favor, nu mai comenta, ca rade lumea de tinebsi enervezi pe altii.
-
petrush, joi, 29.02.2024 11:40
no, lichidul rezultat il capteaza si imbuteliaza sifon,sau n-are nici o eficienta?
-
Banditos, joi, 29.02.2024 14:56
@petrush la capat de linie le descarca la "Sifoane". Acolo e o Aglaie grasa, nesuferita si cu manecile suflecate care iti ia sticlele goale de sifon, d'alea verzi cu protectie din sarma pe exterior, si iti da la schimb altele. Da' numai mult de trei sa ajunga la toata lumea. ...ce vremuri!
-
Randy, sâmbătă, 02.03.2024 20:17
Toyota = Nokia
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
Da, dar cocalarul va scoate filtrul, din principiu, cum scoate și dpf-ul.