Toyota a depășit 2 milioane de kilometri parcurși cu mașini electrice alimentate cu hidrogen: peste 500.000 de clienți au folosit Mirai

Publicat luni, 23.09.2019 12:52 de Daniel Popescu

Toyota a anunțat că peste 500.000 de clienți au folosit în ultimii doi ani serviciul de car-pooling CleverShuttle, care folosește modelul electric alimentat cu hidrogen Mirai în Hamburg, Munchen și Stuttgart.

Toyota a inițiat în septembrie 2017 un parteneriat cu serviciul de car-pooling CleverShuttle din Germania pentru a utiliza modelul electric alimentat cu hidrogen Toyota Mirai.

Flota inițială a fost formată din 20 de unități Mirai și a fost extinsă ulterior la 45 de unități, iar aria de utilizare este formată din orașele germane Hamburg, Munchen și Stuttgart.

Constructrul japonez a ales acest parteneriat cu scopul de a crește popuaritatea modelelor electrice alimentate cu hidrogren, iar după primii doi ani a raportat că peste 567.000 de clienți au utilizat Toyota Mirai. În total, unitățile Mirai din cadrul flotei au parcurs peste 2.2 milioane de kilometri.

"Cu peste 2.2 milioane de kilometri parcurși, aceasta este cea mai utilizată flotă de mașini electrice cu hidrogen și demostreaza atractivitatea și utilizarea fără probleme a acestei tehnologii", afirmă Ferry Franz, directorul Toyota Motor Europa din Berlin.

Comparativ cu o mașină electrică care stochează energie în baterii, Toyota Mirai are avantajul că necesită doar 3 minute pentru a umple rezervorul de hidrogen, care este convertit în energie electrică prin pile de combustibil. Cu un consum oficial de 0.76 kilograme de hidrogen la 100 de kilometri, autonomia lui Mirai este de până la 500 de kilmetri, iar modelul oferă un motor de 154 de cai putere.

Serviciul de car-pooling CleverShuttle este diferit de serviciile de ride-hailing precum Uber prin faptul că mai mulți pasageri pot călători simultan spre destinația dorită după ce solicită o mașină printr-o aplicație mobilă. Statisticile oferite de CleverShuttle arată că prețul unei călătorii este cu până la 40% mai mic decât călătoriile efectuate cu taxi-urile convenționale.

Via Toyota

  • VALI, luni, 23.09.2019 15:24

    E ciudat ca in germania se fac astfel de teste cu masini japoneze. Eu credeam ca germanii sunt cei mai meseriasi cand vine vorba de tehnologie :))

  • Edikkk, luni, 23.09.2019 16:21

    Da, da, da.... darrr depinde cum este produs hidrogenul !! Azi 95% din hidrogen este produs din gaz metan (hidrocarburi care emit carbon la producere) !!! Nu este verde absolut deloc ! Iar producerea din electroliză, din apă, este extrem de scump astăzi şi economic nu se susţine. Iar pentru până în 500 km deja bateriile sunt foarte bune. Mi-ar place hidrogen dar asta înseamnă să se facă unităţile nucleare pe thorium sau fuziune... şi încă nu suntem acolo.

  • Meteorologogu, luni, 23.09.2019 17:42

    ...asa mai bine arzi direct gazul in clasicul motor cu explozie si ai cea mai verde solutie :) ... de care in mod "ciudat" nimeni nu vorbeste

  • zarnesteanu, luni, 23.09.2019 23:14

    2 milione de km, la 500 000 de clienti, insemna 4km/client. Intr-adevar, ai timp din plin sa-ti faci o impresie relevanta despre masina.

  • PMC, luni, 23.09.2019 23:40

    Aham.... dar curentul electric nu depinde cum e produs? :) Dulce ignoranta! Sfanta ipocrizie... :)

  • Edikkk, marţi, 24.09.2019 05:28

    Dle PMC, s-a mai vorbit despre asta, şi este evident că 1. o maşină cu motor termic va fi 100% poluantă iar una electrică poate avea curentul în România 60% verde , ceea ce este mult mai bine 2. Dacă ai fotovoltaice şi încarci numai acasă ai 0% emisii, deci 100% verde

  • PMC, marţi, 24.09.2019 11:57

    @Edikk: revino cu picioarele pe pamant. Fa-ti un bine, sincer. :) Nici nu mai are rost sa comentez ce ai spus. Pot spune doar ca ar fi bine sa fie bine. :)