Toyota a construit un prototip Hilux alimentat cu hidrogen: 600 km autonomie

Publicat marţi, 05.09.2023 16:45 de Alexandru Monenciu

Toyota a construit un prototip Hilux alimentat cu hidrogen. Potrivit reprezentanților companiei, autonomia estimată ar urma să depășească 600 de kilometri.

Japonezii de la Toyota experimentează de ani buni cu sistemele de propulsie alimentate cu hidrogen. Sedanul Mirai este, poate, cel mai bun exemplu că producătorul nipon are gânduri serioase în această direcție.

Acum, cu sprijin financiar din partea guvernului britanic, Toyota a construit un prototip Hilux alimentat cu hidrogen. Proiectul a demarat anul trecut, dar munca efectivă la acest prototip a început în luna iunie 2023.

De fapt, Toyota intenționează să construiască în total 10 astfel de prototipuri. Acestea urmează să fie apoi supuse unor teste riguroase, la capătul cărora am putea vorbi despre o versiune care să intre în producția de serie.

Sistemul de propulsie este asemănător cu cel utilizat de Mirai, iar hidrogenul este stocat în 3 rezervoare. Bateria a fost montată în benă pentru a nu sacrifica din spațiul interior.

Reprezentanții Toyota estimează că prototipul Hilux, alimentat cu hidrogen, ar putea acoperi peste 600 de kilometri cu un plin.

via Toyota

  • Wolf Rausch, marţi, 05.09.2023 17:15

    Ăsta e viitorul. Nu degeaba hidrogenul este cel mai răspândit element din Univers!

  • @Wolf Rausch, marţi, 05.09.2023 18:59

    Ia culege mataluta niste hidrogen din univers si adu-l aici la pick-up toyota. Noaptea mintii! Hidrogenul este cel mai nasol combustibil caci e rar. Nu il poti face la tine in curte singurel, si necesita conditii extreme de siguranta pt a-l pastra. Si asta nu mai vorbim despre cum e in masina. Ce conditii absolut anti consumator. Necesita niste filtre de aer extrem de speciale, (deh reactia chimica cu cat e mai plin de praf si alte elemnte e mai slaba) care este foarte scump si trebuie schimbat la cateva mii de km. Crezi ca e nasol acum cand schimbi un filtru de 50 lei la 10.000km?! La masina cu hidrogen ai ramas cu ochii in soare la gaura din buzunar. Mergi 40.000km/an?! Ehei baiatu tatei, vreo 8 revizii pe an la pret de cat e casco pe un an fiecare. Crevedia vi s-a parut un dezastru. Daca era statie de hidrogen disparea tot orasul, nu doar cateva case. Toyota impinge hidrogenul din cauza mafiei din care face parte. Miliarde de dolari sugativa de la statul japonez cu mizeria asta. https://www.youtube.com/watch?v=oKSN2AzZiUo

  • pipo, miercuri, 06.09.2023 10:58

    @Wolf , depinde cat de indepartat e viitorul la care te referi . In urmatorii 50 ani nu e nici-o sansa sa vedem aceasta tehnologie la scara larga. Este mult prea costisitoare si periculoasa. Erorile umane nu pot fi evitate si cu hidrogenul nu e de joaca.

  • Wolf Rausch, miercuri, 06.09.2023 12:54

    Era o părere neavizată! Oricum nu vreau să supăr pe cineva cu părerea mea! Am spus chestia asta, cu gândul la autonomia mașinii...față de o electrică full!

  • piciu de serviciu, miercuri, 06.09.2023 15:20

    daca GPL a facut dezastrul ala, ce-o sa faca o statie de distributie a hidrogenului?

  • Kap, joi, 07.09.2023 11:25

    Așa s-a pus eticheta pe GPL și-n trecut, când toți cârpacii mermeleau la instalații până apăreau situații nedorite. Dezastrul ăla are la cauză niște Dorei inconștienți care s-au jucat cu focul până a făcut bum. Plus niște autorități adormite-n corupție, care 3 ani i-au lăsat să facă ce-au vrut. Dacă mâine răstoarnă unul o cisternă de benzină și apoi ia foc gata, blamăm și benzina? Sau renunțăm toți la telefoane cu baterii pe litiu de când a luat foc vaporul ăla cu electrice?

  • Alexandru, joi, 07.09.2023 17:03

    Din curiozitate cam cat costa un plin la o astfel de masina ? Am vazut mai multe detalii despre masini electrice pe odat.ro dar despre masini pe hidrogen nu prea stiu.

  • Kap, vineri, 08.09.2023 16:24

    https://www.viritech.co.uk/blog/why-refuelling-with-hydrogen-will-be-cheaper-than-filling-up-with-petrol