Toți banii pe diesel: Versiunea E 220d începe revoluția de 3.3 miliarde de euro pe care Mercedes o anunță în gama sa de motoare diesel
Mercedes continuă să creadă în diesel. Motiv pentru care va investi 3.3 miliarde de euro în motoarele sale convenționale. Primul rezultat al investiției? Motorul de 2.0 litri al noului E-Klasse, o premieră mondială în materie de consum și emisii.
Scandalul Dieselgate are și părțile lui bune. Tot mai mulți constructori au devenit preocupați de emisiile motoarelor diesel din propria curte. Mercedes este unul dintre exemple. Germanii au decis să dezvolte o nouă familie de propulsoare alimentate cu motorină, capabile să respecte noile forme de testare RDE (Real Driving Emissions), așteptate să intre în vigoare în Uniunea Europeană.
Nu mai puțin de 3.3 miliarde de euro vor fi investiți în următorii ani în motoare eficiente, după cum anunță chiar Thomas Weber, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare Mercedes-Benz.
”Încrederea clienților noștri este foarte importantă, motiv pentru care luăm în serios orice efort de protejare a mediului înconjurător. Acesta este și motivul pentru care în ultimii cinci ani ne-am dedicat o mare parte din resurse dezvoltării unor noi tehnologii diesel. Nu vom neglija însă nici motoarele pe benzină, care vor deveni din ce în ce mai eficiente. Vom introduce filtru de particule și pe acestea, odată cu revizuirea actualului S-Klasse. Credem că motoarele convenționale vor continua să fie stâlpul industriei auto până la adoptarea completă a mașinilor electrice”, a declarat Weber.
Primul membru al acestei familii este motorul cu numele de cod OM 654, adică dieselul de 2.0 litri instalat pe versiunea E220d a noului Clasa E. Propulsorul este capabil să ofere 191 de cai putere și să impresioneze cu un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de km și o rată a emisiilor de 102 g/km.
Potrivit DEKRA, o companie germană independentă specializată în testarea mașinilor, versiunea E220d este primul model din lume care se supune noilor reguli RDE, după ce a fost testat la diferite tempraturi și stiluri de condus. DEKRA susține că mașina s-a situat mereu sub limita de 80 g/km a emisiilor de NOx.
Noua familie de motoare diesel va avea mai multe versiuni de putere și va putea fi montată transversal sau longitudinal, gata să alimenteze modele cu tracțiune față, propulsie spate sau 4Matic. Planul Mercedes presupune instalarea noii generații de motoare diesel pe toate modelele din gamă până în anul 2019.
Rar Mercedes isi da cu stangu-n dreptu'