Topul tehnologiilor Volkswagen care pregătesc o revoluție în industria auto
Asemeni giganților Apple, Google sau Facebook, și Volkswagen dezvoltă în Silicon Valley tehnologii revoluționare. Printre ele se află mașina autonomă și alte șapte invenții care vor schimba lumea auto în următorii ani.
După cum știm cu toții, în Silicon Valey, California, giganții industriei IT au pus bazele unor laboratoare de testare inovative. Apple, Google și Facebook și-au stabilit acolo cartierul general.
Un constructor de talia lui Volkswagen nu putea lipsi de aici, motiv pentru care brandul german a inaugurat un laborator de cercetare electrică, botezat ERL, chiar în Silicon Valley. Aici,mințile luminate ale Grupului Volkswagen lucrează la implementarea unor noi tehnologii pe viitoarele modele de serie.
Printre ele se numără rularea exclusiv autonomă, sisteme de siguranță inovative și soluții de conectivitate. Am adunat pentru voi opt dintre cele mai importante tehnologii programate să apară în viitorul apropiat.
-
Traffic Jam Pilot
Acest sistem a fost testat deja pe Audi A7 și ar urma să fie introdus în premieră mondială pe un vehicul de serie odată cu debutul noii generații A8, programată în 2016. Traffic Jam Pilot preia controlul complet al mașinii, în trafic, la viteze de până la 65 de km/h. Sistemul folosește senzori laser, o funcție de scanare, o hartă HD cu detalii minuțioase și camere ultrasonice. Toate aceste tehnologii vor fi coordonate de un centru de comandă ECU, de dimensiunea unui iPad. Acest centru va avea și capacitatea de a decide o depășire. Potrivit Volkswagen, tehnologia Traffic Jam Pilot este scalabilă, ceea ce înseamnă că poate fi aplicată tuturor modelelor, de la Golf până la A8.
-
Parcarea autonomă
Acest sistem îi permite șoferului să coboare din mașină și să parcheze într-un spațiu extrem de îngust, chiar și cu 20 de centimetri între celelalte vehicule. Totul cu ajutorul unui telefon mobil. Avantajul acestui sistem este că manevra de parcare poate fi abandonată imediat dacă apar pericole. O astfel de tehnologie este așteptată pe piață tot în anul 2016.
-
Touchpad montat pe volan
Această tehnologie este încă în stadiu incipient. Volkswagen a montat o suprafață tactilă pe ambele părți ale volanului. Astfel. Șoferul poate introduce mult mai ușor literele, trasând cu degetul pe această suprafață. Practic, touchpad-ul pe care îl găsim acum pe consola centrală la modelele BMW, Audi și Mercedes, va fi repoziționat pe volan. Scrierea unei adrese de destinație pentru sistemul GPS va fi mult mai ușoară.
-
Mașini conectate
Volkswagen speră ca în următorii cinci ani să existe o conectivitate între mașini. Ea ar putea permite mașinilor să comunice între ele despre condițiile de trafic sau despre accidente, îmbunătățind astfel fluiditatea și siguranța.
-
Printarea 3D
Această tehnică prinde tot mai mult și în industria auto. Biroul de cercetare Volkswagen din Silicon Valley a observat că noile produse pot fi testate și apoi dezvoltate mult mai repede. Prototipurile pot fi aduse la viață în doar câteva ore, nu săptămâni. În plus, procesul de dezvoltare se grăbește, iar drumul pe care îl parcurge un model de la faza de proiect la cea de lansare este mult mai scurt.
-
Aplicația iBeetle
Aplicația există deja și permite conectarea completă a unui iPhone la sistemul multimedia al actulului Beetle. Aplicația poate facilita citirea în timpul mersului a unor mesaje de pe rețelele de socializare Facebook și Twitter. Există și posibilitatea de a face poze care să fie publicate apoi instant pe contul de Facebook. Și tot pe Facebook pot fi publicate informații despre mașină: consum, autonomie, timpul petrecut în mașină și chiar timpul petrecut cu acoperișul rabatat.
-
Photo Souvenir
Această invenție vine la pachet cu patru camere de tip GoPro, montate în cele patru colțuri ale mașinii. Ele fac poze la fiecare 5 secunde. Pe durata unei călătorii de două ore, camerele surprind până la 6000 de imagini, stocate într-o memorie de 32 de GB. Având în vederea cantitatea de informații acumulată, Photo Souvenir poate face o selecție a celor mai importante fotografii, bazându-se pe o serie de preferințe predefinite ale utilizatorului. Așadar, funcția nu doar face fotografii rutei tale de vacanță, dar îți învață și preferințele.
-
Accesorii inteligente
Există o serie de accesorii sportive, cum sunt plăcile de surf sau bicicletele, care pot fi conectate la mașină. Această legătură previne furtul. Proprietarul este avertizat de înstrăinarea abuzivă pe telefonul mobil sau pe ceasul său inteligent. Atunci când obiectul reapare, el se conectează automat la satelit și își transmite poziția pentru a fi găsit.
-
Lache, vineri, 07.11.2014 20:57
Ce ar fi sa o dezvolti tu, daca tot esti atat de implicat in caderea turbinelor ?
-
cetateanul turmentat, vineri, 07.11.2014 22:35
Andi, pentru adta exista cei de la Ford. Aceasta stire demonstreaza ca in ciuda dorintei unora de a fi VW un gunoi, defapt inoveaza si cerceteaza. Dar nu poti sa le explici asta unora care au ochii inchisi. Ei stiu doar ca VW are probleme, ca le pica turbinele si soferii sunt prosti si cocalari. PS: in acest moment doar mazda 6 si ford mondeo se pot pune cu adevarat cu passat. Iar cu golf doar ford focus si mazda 3. Celor care nu inteleg de ce doar ele, le recomand un drive test obiectiv cu fiecare.
-
kk, sâmbătă, 08.11.2014 00:25
VW inoveaza si cerceteaza pe spatele celor care le cumpara masinile si stau dupa aceea cu ele la service; tehnologii noi implementate cat mai repede sa adduca profit cat mai mare si cu durabilitate cat mai mica ;cam asta este sloganul ce-i reprezinta pe burtosii de la vw.
-
vianu, sâmbătă, 08.11.2014 12:44
Nu serios!? Astea sunt tehnologii de top care promit revolutia? In primul rand ca multe dintre ele sunt regasite la alti producatori cel putin in faza de testare iar aici redenumite. Un fel de biscuitul nostru e inmuiat in ciocolata si nu acoperit (cum e la vecini) In al doilea rand vad o serie de aplicatii care numai "revolutionare" nu le poti numi ci doar folositoare in conditii specifice. Cadeobicei marketing de 2 lei la care se pune botul daca informatiile din industrie se reduc doar la comunicatele concernului. Imi place ca seria incepe cu Volvo...dupa mine singurul constructor care face ceva in domeniu. Dar astia "nu stie" cat de "revolutionar" este sa inventezi "accesoriul care previne furtul".
-
inexorabil, sâmbătă, 08.11.2014 20:12
“Ultratehnologiile” astea de tip SF (Silly Fiction) îmi diminuează dramatic interesul pentru presa automobilistică, deşi am crescut în spiritul revistei “Autoturism” şi al “Almanahului Auto”. În optica mea “psihopată”, nivelul actual de dezvoltare nu înseamnă nicio sfârâială! În 1990, alianţa proaspăt constituită GM-Saab deţinea cumulat cam 80 % din cele mai importante inovaţii şi tehnologii din istoria automobilului. A rezultat ceva spectaculos în timp? Nu. Eu le-aş sugera contructorilor să renunţe la frenezia imagistic-mercantilă pe coordonate high-tech şi să lase maşinile la stadiul actual de evoluţie, eventual să se întoarcă la pedanteria de fabricaţie, sinonimă cu asigurarea calităţii totale. Unde vor ei să ajungă? La scenarii groteşti precum cel din “Al cincilea element” (cu Bruce Willis), în care zbura porcul? (vorba vine---traficul rutier devenise, de fapt, spaţiul rutier). Atâta lipsă de discernământ începe să-mi sugereze posibilitatea existenţei unui cretinism congenital în capetele unor “lideri” şi “manageri” din industria de profil… Chiar îi rog respectuos şi solemn pe redactorii AM să evite abundenţa de informaţii despre super-hiper-ultra-tehnologii. Să ne limităm la MAŞINI, la farmecul lor aparte definit atât de punctele forte, cât şi inerentele puncte slabe!!!
-
AndreiRN, duminică, 09.11.2014 07:23
Technology Californiene dar masina tot facuta in China este. De aceea si pica injectoarele si turbina asa de des.
-
inexorabil, duminică, 09.11.2014 12:25
Andrei, mă faci să râd cu poftă. Este dincolo de orice dubiu: nu te vei dezminţi niciodată…De fapt, nici nu te concep altfel, fiindcă ţi s-ar risipi tot farmecul. Nu neg: “beculeţele” îţi funcţionează destul de bine, astfel că înţelegi tu multe lucruri. Problema este…fixaţia. Eu, tu, @BMW, @Mafia şi @Carlos (Şacalul fascinat de “romb”) avem fiecare “păsărica” lui (unii ar insinua că o confundăm cu pasiunea sau, "mai grav", cu inteligenţa, ba chiar ne-ar califica, fără ezitare, drept bufonii site-ului---de exemplu, în opinia lor , eu sunt prototipul grafomanului---doar că preferă să nu ne declare în mod expres, considerându-se superiori prin faptul că “nu se coboară la mintea" noastră; astfel, ei cred că tăcerea, fiind de aur, le pune prompt ştampila de filosofi pe frunte) şi cu greu o vom lăsa să-şi ia zborul din cuibul capului. Amuzant, nu?
-
Sam, duminică, 09.11.2014 17:16
Daca asa sta situatia, ma C@C pe VW, cu tot respectul cuvenit, bineinteles. Sper sa nu imi stergeti comentariul. Asta nu-s tehnologi revolutionare. Is tehnologi cu care sa te stergi la cur. Nu conteaza de la cine vin. Is facute pentru niste retardati, puturosi ca o sa ajunga mai rau ca in Wall-E. Auzi acolo. Aplicatie care citeste mesajele de pe retelele de socializare. Pai ma flut in ele mesaje daca is atata de cretin incat nu pot sta nici cand conduc fara Facebook. Tehnologii pentru oameni distrusi, ar trebui intitulat articolul. Pentru dependenti de social media care ar trebui sa-si arunce permisul pe geam. Lenesa a ajuns lumea. Practic, ar prefera sa faca orice in timp ce conduc, numa sa fie atenti nu. Ma simt dezgustat de majoritatea tehnologiilor prezentate de voi, cu exceptia acelei cu accesoriile. Pai asta ii revolutie in industria auto? O revolutie care nu imbunatateste cu nimic masinile.
-
Andrei, duminică, 09.11.2014 21:40
Toti care cumparati masini la mana a-10-a va plangeti de turbine si alte piese cazute,cum dracu sa nu cada,daca masinile noi is rare la vedere prin Romania...VW e un constructor foarte fiabil,insa pentru cei care isi cumpara masina noua. Restul sunt povesti...
Dar o tehnologie care sa-ti arate cati km mai ai pana iti cade turbina nu au cei de la VW? Le-ar cam trebui ... :)