Topul fiabilităţii în Anglia: mărcile japoneze le umilesc pe cele europene

Publicat vineri, 02.07.2010 13:15 de Mircea Meșter

Un studiu realizat în Marea Britanie arată că mărcile europene sunt cele mai puţin fiabile de pe pe piaţă. Japonezii şi-au adjudecat primele 7 poziţii din clasament.

Un studiu realizat în Marea Britanie de compania de asigurări Warranty Direct şi de publicaţia What Car? arată că japonezii ocupă fără probleme primele poziţii în clasamentul celor mai fiabile mărci disponibile pe piaţa din Albion. Constructorii niponi şi-au adjudecat primele şapte poziţii în clasamentul realizat în Marea Britanie, mărcile care completează Top 10 fiind Skoda, Kia şi Mini. Un alt amănunt extrem de interesant este faptul că ultimele 10 poziţii din top au fost ocupate exclusiv de mărci europene.

CELE MAI BUNE

Conform studiului care a analizat 50.000 de maşini cu vârste cuprinse între trei şi zece ani, Honda produce cele mai fiabile maşini, doar 7% dintre modelele mărcii japoneze vizitând service-urile din motive tehnice pe parcursul ultimelor 12 luni. În clasament au urmat Subaru, Mitsubishi, Lexus şi Toyota, ultimii reuşind o clasare mai mult decât onorabilă în ciuda recall-ului masiv la nivel mondial anunţat în luna ianuarie a acestui an.

CELE MAI PROASTE

De cealaltă parte a topului îi regăsim pe cei de la Land Rover, marca britanică nereuşind să evite ultima poziţie chiar dacă topul a fost realizat pe "teren propriu", 53% dintre maşinile acestei mărci fiind nevoite să viziteze service-urile în ultimul an. Nici Alfa Romeo şi Renault nu se simt foarte bine, cele două mărci ocupând penultima, respectiv antepenultima poziţie în topul britanic. Totuşi, posesorii modelelor Renault de generaţie veche se consolează cu faptul că media preţurilor reparaţiilor este cea mai mică din acest top: 226 de lire sterline.

CELE MAI FIABILE MĂRCI DE PE PIAŢA BRITANICĂ

1 Honda
2 Subaru
3 Mitsubishi
4 Lexus
5 Toyota
6 Mazda
7 Nissan
8 Skoda
9 Kia
10 Mini

CELE MAI PUŢIN FIABILE MĂRCI DE PE PIAŢA BRITANICĂ

23 BMW
24 Rover
25 Audi
26 Peugeot
27 Vauxhall (Opel)
28 MG
29 Saab
30 Renault
31 Alfa Romeo
32 Land Rover

via | Independent

  • Abcd, vineri, 02.07.2010 14:05

    Un link va rog unde se gaseste acest studiu pt a vedea si restul brandurilor.

  • Victor, vineri, 02.07.2010 14:05
    Cele mai fiabile !?!

    http://www.automarket.ro/stiri/toyota-pregateste-un-nou-recall-270000-de-motoare-defecte-31512.html

  • MCD, vineri, 02.07.2010 14:30
    normal

    marcile japoneze intodeauna ies primele si la fiabilitate si la satisfactia clientilor si in Europa dar mai ales in SUA

  • razvanis, vineri, 02.07.2010 14:35
    Irelevant

    Nu stiu daca cineva isi cumpara masina dupa topurile astea , inseamna ca ce e in ultima jumatate a clasamentului ar trebui sa dea faliment in fiecare an . A, si atentie , satisfactia nu este echivalenta cu fiabilitatea .

  • @ MCD, vineri, 02.07.2010 14:48
    Porsche ocupa primul loc in clasamentul J.D. Power 2010 din SUA

    In clasamentul J.D. Power 2010 din SUA primul loc este ocupat de Porsche . Urmeaza Acura, Mercedes-Benz, Lexus, Ford, Honda, Hyundai, Lincoln, Infiniti, Volvo . Nissan ocupa locul 15, Mazda locul 19, Toyota locul 21, Subaru locul 22 iar Mitsubishi ocupa in SUA penultimul loc, respectiv 32 .

  • george, vineri, 02.07.2010 14:51
    ALTI SAORMARI

    Topuri ale fiabilitati facute dupa ureche si dupa cum bate vantul. Dupa cum am mai spus, fiabilitatea se testeaza corect in conditii simetrice/identice pentru toate masinile. Saormarii astia nu fac asa ceva. Ei se rezuma la a-i intreba pe niste neni de cate ori au fost in service si penru ce. Fara sa-i intrebe sau sa verifice cat de bine conduc si intretin ei acele masini. In al 2-lea rand, intrarea in service se poate face pentru tz motive, unele mai grave, altele mai putin. De exemplu, acelasi top spune ca Honda e #1 la probleme de transmisie si A/C iar Subaru e #1 la probleme de FRANE!!!!!! Interesant, nu?

  • george, vineri, 02.07.2010 14:52
    AM UITAT UN "I"

    * fiabilitatii

  • Marius, vineri, 02.07.2010 15:26
    Europa vs. Asia

    N-am inteles niciodata un mic paradox......anume......de ce europenii fac masini frumoase dar putin fiabile........iar asiaticii au masini superfiabile dar la design sunt varza si nu impresioneaza cu nimic. Dar exista o explicatie foarte simpla. Asiaticii sunt nevoiti sa produca modele fiabile; in plus stapanesc bine electronica masinii. Daca nu ar face masini fiabile, nici dracu nu le-ar cumpara. Pe de alta parte, europenii s-au intins cam mult la impartitul placintei. Special unele piese sunt facute sa dureze x timp sau x kilometri, ca mai apoi sa depinzi de service-uri auto si de piesele acelui brand.

  • LauCalin, vineri, 02.07.2010 15:26
    hmm

    Sunt tare curios cine a facut clasamentul asta (as vrea un link sau o sursa) si in ce conditii, asa cum a zis si George. Deja din start ceva nu e in regula. Vorbind strict de fiabilitate, Mini e pe 10, in spatele lui Kia si Skoda. Sa fim seriosi, numai cine nu stie care-i treaba cu masina asta ar crede ca asa e, in conditiile in care BMW e pe 23 si Audi pe 25. Asadar Fiat, Hyundai, Dacia, Chevrolet etc fac masini mai fiabile decat BMW, Audi si SAAB :)))

  • gtrazvan, vineri, 02.07.2010 15:26

    J.D. Power Quality Ratings by Brand http://www.jdpower.com/autos/ratings/quality-ratings-by-brand J.D. Power acesta este un top din SUA unde caliatatea si modelele nu sunt aceleasi cu cele din Europa. testul de mai sus este o statistica, real superior testului JD Power. Conform studiului care a analizat 50.000 de maşini cu vârste cuprinse între trei şi zece ani. ca sa inteleaga babuinii care comenteaza stilul diferit de mers si alte cretinisme ca nu s-au analizat 5000 de masini ci 50 000 de masini, deci marja de eroare este infima.

  • gtrazvan, vineri, 02.07.2010 15:31
    Link-ul este trecut sub articol, ca de obicei.

    Link-ul este trecut sub articol, ca de obicei.

  • unckle, vineri, 02.07.2010 15:33

    MCD - te referi la Acest Clasament ? : http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-brand/sortcolumn-1/ascending/page-#page-anchor ..daca da, inseamnaca porsche castiga :) si ar trebui sa privimun pic cu neincredere statisticile din anglia .. pentru ca aia sunt destul de scartari cand vine vorba de dat banii pe masini ... si cumpara o Honda de care au grija ca de ochii din cap . Altii au bani gramada si se trag cu bemveurile pe strazi . . . normal ca bemveurile se strica mai des ;) ( asta in primul rand ) in al doilea rand , un esantion de 50000 de masini chestionate pentru a da o statica cat de cat corecta ar trebui sa fie pentru cateva marci .. nu pentru 32 ... asta inseamna 1500 de masini de la fiecare marca .. si asta nu-i tocmai relevant, revin din nou asupra faptului ca si omul care conduce are o mare importanta in aceasta ecuatie si nu putem compara o baba cu o honda civic cu un pustan de 20 de ani posesor de 335i ;)

  • george, vineri, 02.07.2010 15:51
    CLASAMENT IMBECIL

    Pacat de bani. Mai bine isi luau bere si alune de ei. La fel ca si cel facut de JD Power...iar cine ia de bun ceea ce spun baietii astia poate sa se urce inapoi in copac si sa traga un pui de somn. Dupa cum am spus si mai sus, esenta problemei se pierde in detalii. Conform aceluiasi studiu idiot, Honda e #1 iar Subaru e #2 desi conduc clasamentul celor mai grave defectiuni. Nu e totuna sa nu ti se aprinda o pozitie cu fading-ul franei. Nu e totuna sa nu ti se rabateze scaunul cu supraturarea motorului si scaderea eficientei franarii pana spre 0. Nu am gasit unde e VW in topul asta. Daca e la distanta mai mare de 5 locuri de Skoda, baietii astia pot sterge farurile cu studiul respectiv.

  • Driver, vineri, 02.07.2010 16:34
    Top

    Se pare ca romanul din nou e mai destept decat un sondaj realizat de o echipa de profesionisti. Topul este rezultatul unor studii, statistici realizate pe un anumit esantion. Asta este adevarul in momentul de fata. Si din pacate pentru majoritatea romanilor Golf, BMW si Audi nu sunt cele mai fiabile ci au fost intrecute de carutele de Fiat, Dacia etc. Nu-i nimic, voi cumparati-le in continuare si astfel carutele o sa ramana mai ieftine pentru restul fraierilor.

  • LEE, vineri, 02.07.2010 16:39
    sursa

    SURSA: http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/motoring-news/japanese-cars-take-seven-of-top-10-in-reliability-survey-2016048.html

  • Dan, vineri, 02.07.2010 17:04
    In Europa cea mai vanduta marca japoneza ( Toyota ) are o cota de piata mai mica decat Audi, BMW sau Mercedes !

    Marcile japoneze niciodata s-au impus la vanzari in Europa . Toyota are o cota de piata de 3.8 % in Europa, mai mica decat cea a lui Audi ( 4.7 % ), BMW ( 4.5 % ) sau Mercedes ( 4.5 % ) . De Honda nu mai vorbim, a ajuns la 1.3 % cota de piata in Europa si foarte curand oficialii Honda isi vor pune problema daca se merita sa mai vinzi masini in Europa, pentru ca daca se va ajunge sub 1 % cota de piata, vanzarile Honda in Europa nu vor mai fi profitabile . http://www.acea.be/images/uploads/files/20100615_PRPC-FINAL-1005.pdf

  • george, vineri, 02.07.2010 17:09
    RUMANII SUNT DE TOATE FELURILE

    @ Driver Dar echipa aia de profesionisti sigur e de toata jena. Ceea ce au facut ei e o bataie de joc. Un studiu de fiabilitate PE BUNE e greu al naibii de facut. Costa mult si e nevoie de baieti destepti tare, nu ca astia carora le curg mucii-n gura. E nevoie sa concepi un ciclu de utilizare (presarat cu abuzuri si fortari) pe care sa-l repeti de n ori la toate masinile care participa la studiu NEAPARAT in numar egal intre marci. Daca nu faci asa ceva, atunci multumim de efort dar ne trebuie...

  • Prius, vineri, 02.07.2010 17:32
    Fiabilitate ?!

    Daca ajungem sa facem un clasament al fiabilitatii de genul ....Porsche e mai fiabil decat Logan .......n-am facut nimic. Ma mir ca nu comparam Veyron sau Maybach cu Tata Nano . Fiabilitate este un substantiv feminin care defineste printre altele o capacitate de functionare a unui sistem tehnic( mai mult sau mai putin complex) un timp DETERMINAT , fara a-si modifica semnificativ parametrii de functionare . Simplu , nu ? Deci timpul DETERMINAT variaza functie de pretul cerut de proiectare si de manufacturare (sau fabricare robotizata) , de conditiile de utilizare ( mediul , conditii atmosferice, calea de rulare utilizata , regimurile la care functioneaza , samd.....) Deci vorbim in principiu de foarte multe variabile. Cu cat partea de proiectare si productie este mai bine realizata (folosind implicit componente de calitate superioara ) cu atat probabilitatea de defectare va scade . Dar variabilele din ecuatie vor avea grija sa nu poti face pronosticuri de fiabilitate . Nimeni nu ar putea spune cat vor functiona fara probleme 2 autoturisme Ford Focus identice ( exemplu luat aleatoriu ), iesite de pe banda de montaj una dupa alta . Cu atat mai mult sa comparam fiabilitatea unei masini de 200 mii euro cu a uneia de 8 mii .....Putem face un top intre masini apartinand aceluiasi segment de pret si performante . Personal , nu dau doi lei vechi pe astfel de clasamente , chiar daca ar fi implicate nu 50 de mii ci 50 de milioane . Sa nu uitam ca un autovehicul este suma tuturor componentelor sale . (degeaba face BMW o masina supercalitativa , daca furnizorul unei cuple electrice nu a sertizat bine un cablu care dupa un numar de ore de functionare s-a deteriorat si a determinat oprirea motorului.....Asta NU inseamna ca acea masina este nefiabila.....Exemplele ar putea continua ....

  • Victor, vineri, 02.07.2010 17:53
    Topul vanzarilor in Europa : marcile europene le umilesc pe cele japoneze

    http://www.acea.be/images/uploads/files/20100615_PRPC-FINAL-1005.pdf

  • BMW, vineri, 02.07.2010 19:05
    Calfiornia

    Sunt deacord ca sunt fiabile din moment ce sunt simple . Sa va spun de ce ???? Pentru ca au numai motor si roti si nu are ce se defecta . E normal ca Germanele sunt pline de dotari de care asiaticii inca nu au auzit. Dar alde Nissan niste troance si cu Honda , niste jafuri cu niste motoare decente nu are ce se defecta. La Nissan usile cand se inchid au sunet ca la Dacia 1310 sau Solenza.

  • Kolegu, vineri, 02.07.2010 19:16
    @BMW

    Cate sisteme electronice au scos nemtii de pe Mercedes pt. ca nu erau fiabile? Si imi spui tu mie ca japonezii fac masini doar cu motor si cu roti... bai regret ca ti-am citit mesajul ca m-a intrigat la maxim... Parerea mea sincera este ca ai un 316 in 4 usi de prin 95 care incearca cerculetze pe la periferie sa proasteasca 2-3 copile de maxim 16 ani...

  • BMW, vineri, 02.07.2010 19:37
    @Kolegu

    Eu nu numar cate sisteme a scos Mercedes-Benz din cauza fiabilitatii deoarece chiar daca sau scos sisteme de pe Mercedes-Benz oricum la Mercedes sistemele sunt de 2 ori mai multe ca pe o Honda si e si normal sa apara mici probleme din moment ce ai dotari cu 100% mai multe. Nu vreau sa te supar poate ai vreo asiatica dar ele sub bune pentru ca sunt ieftine dar sunt ieftine pentru ca nu sunt calitative , pana si plasticul de pe torpedou pe un Nissan e de calitate inferioara unui BMW sau Audi. Sunt multe lucruri care fac diferenta ., Defapt Asiaticii nu au cu ce tine piept la Nemti , unica masina care o pot numi rival pentru Europeni e Lexus , Lexus e rival dar nu poate tine piept concurentii germane la calitate materiale sau motoare precum are BMW., De altfel Lexus nu are nici un premiu sau award cu motoarele lor.

  • BMW, vineri, 02.07.2010 19:44
    California

    Si am mai uitat ceva . Va sugerez la toti sa invatati MARKETING si o sa intelegeti ca toate sondajele astea au un anumit interes sunt platite de catre cineva care are interes. Eu in garantez ca un BMW e mai bun ca un hai sai zicem un Kia ca e pe locul 10 BMW-ul umileste KIA la toate capitolele si fiabilitate si calitate si putere si economie si lux tot , nu se compara . E de asteptat peste vreun an sa ajunga conform jdpower Dacia pe locul 5 si Mercedes pe 25 , Dacia mai buna ca Mercedes , Mercedes mai secondhad se defecteaza mai des ca o Dacie ,fiindca calitatea GERMANA e mai proasta ca calitatea din ROMANIA . :))) SUnt prostii toate SONDAJELE astea , invatati MARKETING-ul si nu o sa credeti in toate prostiile astea va asigur.

  • bbb, vineri, 02.07.2010 21:59

    Cate sisteme are mercedes? Uita-te la Acura si dupaia vino cu masini facute in Romania.

  • tzenu_bmw, vineri, 02.07.2010 22:14
    ce sa mai credem????

    acum prin primavara AUTOMARKET acea un subiect cu topul masinilor fiabile din Anglia(daca nu ma insel) si BMW iesit pe locul 1............ ziceau ca seria 1 X3 si seria 5 is cele mai fiabile din clasa lor....... acum de pe locol unu a ajuns pe locul 23!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ceva e putred aici.............

  • florin, vineri, 02.07.2010 22:25
    @anti prosti

    Marketing-ul e prezent si prostii cad in plasa. Daca un jaf de asiatic e mai presus de tehnologia germana , vine apocalipsa im lume , .... De aceea vanzarile Mercedes-Benz S-class au depasit vanzarile Lexus 600 in Japonia ca asiaticile sunt mai bune da ??? Vai de steaua voastra a ajuns furnica sa detroneze elefantul in opinia voastra.

  • RTI, vineri, 02.07.2010 22:51
    englezii...

    astept o veste cu sfarsitul lumii din partea britanicilor , asa o sa fiu sigur ca nu va veni :))

  • MCD, vineri, 02.07.2010 22:52
    BMW

    exact MARKETING mare adevar ai spus exact cum plateste BMW Engine of the year, care este facut tot de englezi, ca-sa ii scoata pe ei la anumite categorii casigatori. Daca tot vb de motoare Honda aia amarata a scos un motor 2.0l si 240 cp aspirat ceia ce nu a mai produs nimeni, dar pentru un maniac BMW nu conteaza asta, conta daca faceau ei motorul ala, daca ei ies pe locul 1 atunci sondajele nu mai sunt platite, sunt facute corect Ai vazut vreodata dotarile unei Honda Accord Executive, cum poti sa spui ca au numai motor si roti, asta o poate spune numai bmw-uist arogant cazut in penibil

  • gtrazvan, vineri, 02.07.2010 23:19
    pareri de roman

    Eu sunt curios cati din romanii de mai sus au detinut un Lexus sau o Honda sau cati din ei au condus macar 1000 de km una. Romanii vorbesc din muzica proasta, din filme de desen animat si din conversatiile elevate din scara blocului cu alti specialisti romani in domeniul auto.

  • andreiii01, vineri, 02.07.2010 23:27
    referitor la fiabilitate

    Am un prieten cu o honda care a facut 15k in 3 ani...din care ocolit fiecare groapa nu turat nu nimic, cand avea un drum mai prost lua dacia... eu cu renault in 3 ani am reusit sa fac aproape 50k si am bagat-o pe aproape orice drum posibil, am si carat cu ea... si normal am si schimbat pe la ea piese... Concluzia o trage fiecare...

  • BMW, sâmbătă, 03.07.2010 00:27
    @MCD

    BEST ENGINE se decernezeaza IN GERMANIA , langa stuttgart eu inca am fost acolo , e langa FLUGHAFEN (aeroport) Messe ( inseamna expozitie). Sa-ti zic si cu ce metrou mergi pana acolo ??? CU S3 sau S2 ambele merg spre Flughafen/Messe. Ce interes au cei din Stuttgart sa avantajeze Munchen-ul ??? Stuttgart e capitala Mercedes si Munchen BMW. Nu ma laud dar stiu ce vorbesc .

  • gtrazvan, sâmbătă, 03.07.2010 00:37
    @andreiii01

    Tu iti dai seama ca ce spui nu are nici o logica si nici un fel de relevanta cu studiul din Anglia!?

  • Enake, sâmbătă, 03.07.2010 00:54
    marketing

    Here we go again: Sa incepem cu marketing : 1.un studiu ..e platit de cineva...clar nu este obiectiv 2.un studiu daca are in spate sursele transparente..si nu tin sub nicio o forma de cine a comandat acel sondaj...incepe sa devina credibil.. 3.un studiu are un scop si un target...definind acel scop sau target cu un interes..e usor sa schimbi rezultatul.. 4.Draga Automarket...ce dorim de la tine...cand ne dai un studiu...sau ceva...luat de undeva din engleza si mi-l traduci...te rog...da-mim sursa clara on line...da-mi cine este el...da-mi siguranta aceluia care a pus aceasta stire pe net...da-mi backgroundul dupa care s-a lucrat acel studiu... Daca ne impingi articole..pe care le cauti pe google..si apoi le traduce.... TE ROG FRUMOS...LASA-NE! A traduce articole..e pt info...un studiu..care formeaza..o cultura auto..si altele..fiind un factor de influenta...te rugam....fii profi sau lasa-ne! Cu respect, Lexas by Iasi....cu ceva marketing la activ!

  • @ gtrazvan, sâmbătă, 03.07.2010 00:55
    Un client de Lexus GS 350 cu probleme la motor s-a trezit cu o factura de 12,000 $ doar pentru piese !

    Ultimul recall Toyota a afectat 270,000 de modele Toyota si Lexus cu probleme la motor . Un client de Lexus GS 350 afectat de aceasta problema la motor s-a trezit cu o factura de 12,000 $ doar pentru piese ! ( http://www.autoblog.com/2010/07/02/whats-really-going-on-with-toyotas-faulty-valve-springs-w-vi/ ) In Japonia asa cum a mai spus cineva Lexus esre depasit la vanzari atat de BMW care este cea mai vanduta marca premium din Japonia cat si de Mercedes, ocupanta locului 2 ( http://suzukifan.com/2010/06/22/suzuki-is-fourth-largest-car-maker-in-may-2010-in-japan/ ) . Revenind la Europa, continentul cu cei mai pretentiosi clienti, marcile japoneze sunt prezente in Europa de peste 40 de ani . Daca erau atat de bune masinile japoneze iar cele europene atat de proaste cum sugereaza anumite studii, nu crezi ca in 40 de ani aveau tot timpul sa se impuna tinand cont ca au uzine in toata Europa ? In schimb cea mai vanduta marca japoneza ( Toyota ) este depasita la vanzari de Audi, BMW si Mercedes iar Honda are o cota de piata de 1,3 % .

  • gtrazvan, sâmbătă, 03.07.2010 01:37
    @Enake

    Inainte sa te chinui sa faci pe intelectualul pe aici si sa mai pui si niste intrebari prostesti cu raspunsul partial in articol, pune-ti ochelarii la ochi, citeste de 5x articolul + semnatura de la sfarsit, deschide un Google si vezi cine sunt: The Independent Warranty Direct What Car Drum bun!

  • Alex, sâmbătă, 03.07.2010 03:42
    Un interesant articol insotit de video ce explica in detaliu cauza ultimului recall Toyota ce a afectat 270,000 de masini

    http://www.autoblog.com/2010/07/02/whats-really-going-on-with-toyotas-faulty-valve-springs-w-vi/

  • ztele, sâmbătă, 03.07.2010 06:14
    :)

    Felicitari sincere tuturor celor ce apreciaza sau cumpara masini in functie de topuri, sondaje si clasamente...

  • C-G-C, sâmbătă, 03.07.2010 09:38
    @BMW

    Ai spus numai aberatii. Sa-ti citez o fraza "Mercedes mai secondHAD se defecteaza mai des ca o Dacie ,fiindCA CAlitatea GERMANA e mai proasta CA CAlitatea din ROMANIA ." Eu cred ca calitatea secondhead-ului tau lasa mult de dorit. Sa nu uiti sa-ti iei bilet cand te urci in metroul catre Munchen. ON: Clasamentul asta este irelevant deci nu are rost sa-mi bag capul cu el.

  • Enake, sâmbătă, 03.07.2010 09:38
    marketing 2

    Domnule mistocar = romana = jmeker.. eu am dat definitia unui studiu de marketing... ce vorbesc eu si ce prostii spui tu ...e pt ca esti in primul rand lipsit de respect.. Am zis daca citesti bine..dar habar nu ai sa citesti ideea....ca daca vrem sa luam de bun un studiu..oricare ar fi si de oriunde ar fi...sa fie cat mai credibil...nu ma intereseaza sursele tale de 2 bani sau ale oricui...3 firme..X Y Z SRL...vreau sa vad..ce a stat la baza studiului.. adica...acest studiu...a avut target ...mosnegii de la 75 de ani in sus...doar masinile..care incep cu BM..si se termina doar cu W...cand faci un studiu..si in intrebari si in rapoarte si in analize..introduci..in asa fel incat nu toti se incadreaza...gen licitatie..in care numai nu spui expicit pe fata....in caietul de sarcini ..ca vrei o masina...sa inceapa cu o vocala si sa contina si un numar par...si tot asa..doar sa nu spui A8...licitatie pt guvern..dau exemplu..cum sa nu castige...cine trebuie?? adica doar cei care deja au "platit".... In acelasi caz suntem si aici..de asta urla multi...ca posibil sa nu fie veridic..sau invers..f veridic...da-mi ce a stat la baza studiului..nu ca a platit studiul..sau organizat...Perdele Pascani...branza Ludus..si Carnatii de Plescoi.... Tu pricep ce mananc eu ? Daca nu pricepi...nu ma lua pe mine ca o fac pe-a desteptul..am fost f f la obiect...marketing studiu...nu-mi da sursele..ca la prosti ca stiu sa caut google sau sa citesc..da-mi ce a stat la baza... doar masini benzina doar motorizari pana in nu stiu ce cilindree.. doar 3 portiere un studiu de caz...are niste limite...doar nu vrei sa te cred ca au pus in comparatie si Bugatti Veyron... un pic de obiectivitate...te rog.. daca esti invatat sa vorbesti ca pe tarla..e problema ta..eu am fost f concis si la obiect...cand esti formator de opinie..ca sa nu induci lumea in eroare...poate multi pun botul si cumpara Honda..pe un articol Automarket...nu crezi ca am dreptate..sa intreb...despre detalii..si nu unde si cine a organizat..? Ce spui?

  • Enake, sâmbătă, 03.07.2010 09:41
    C-G-C

    HAhahahahha Esti tare C-G-C! Bravo !! Chiar am ras cu pofta de ce ai spus acolo adevaruri pe fata! Respect! Total de acord cu tine!

  • Costi9b, sâmbătă, 03.07.2010 12:43
    BMW!?

    Omul asta e de neegalat... sa nu va puneti cu el pt ca a fost peste tot si oricum stie mai multe ca voi. Aaa si am uitat BMW e cel mai tare domne...

  • bb, sâmbătă, 03.07.2010 13:22

    Ce mai sar toti in sus cand isi dau seama ca au platit dublu pe o coaja germana fara macar sa ia in calcul ce se intampla pe o piata ca America, Canada si in cazul de fata Anglia. Cum toata lumea stie ca un Harley Davidson nu il cumperi pt ca e cea mai buna/rapida/fiabila etc o cumperi pt ca este un HD asa se intampla si la masini. Trebuie sa va dea de gandit ca pe cele mai mari piete brand-urile japoneze fac legea si castiga tocmai din acest motiv calitate/pret. Imi plac bmw-urile dar nu pot sa nu vad clientela lor care este inchisa la culoare si foarte prost crescuta, au bani au valoare, nimeni nu mai e ca ei, dusmani mei, etc. Cred ca uitati ce inseamna un brand ca Honda in sporturile cu motor (F1 si GP), un Mitsubishi sau un Subaru in Rally si Dakar. Stiu ca este greu de acceptat pt multi ca au platit o caciula de bani pe o marca doar din cauza zicalei batranesti "masina germana". Lucrurile se mai schimba.

  • @ bb, sâmbătă, 03.07.2010 14:00

    Pe piete gen America, proprietarii care au avut neinspiratia sa cumpere un Lexus GS 350 ajung sa plateasca pe reparatii peste 12,000 $ ( http://www.autoblog.com/2010/07/02/whats-really-going-on-with-toyotas-faulty-valve-springs-w-vi/ ) iar motorul V6 de 3.5 L al modelului Honda Accord Crosstour incepe sa manance ulei dupa mai putin de 10,000 km ( http://blogs.insideline.com/roadtests/2010/05/2010-honda-accord-crosstour-adding-some-oil.html ) . Iar in Marea Britanie liderul pietei auto este VW Group urmat de Ford .

  • bb, sâmbătă, 03.07.2010 15:20

    Probabil sunt noutati pt tine consumul de ulei la VW 1l/1000km, articulatiile la bmw, problemele electrice la Opel si Mercedes. Nu cred ca este onest sa etichetezi dupa cazuri singulare (model/varianta). Si daca nici acele topuri facute de prestigioase reviste de profil nu sunt de incredere atunci sa mergem pe mana batranilor care ne spuneau ca masina trebuie sa fie nemteasca si un calcul trebuie facut pe hartie (nu calculator).

  • gtrazvan, sâmbătă, 03.07.2010 17:06
    @Enake

    Pai sa-ti dau niste exemple de ce esti un amator in profesia ta: "1.un studiu ..e platit de cineva...clar nu este obiectiv" Mi-ar fi rusine sa spun ca lucrez in domeniu si generalizez cu o asemenea aberatie. Deasemena acesta este un studiu autofinantat prin natura ocupatiei celor 2 organizatori, este foarte transparent, oferit complet contra cost daca nu ma insel sau care va fi publicat in publicatiile proprii, foarte logic dealtfel. Iti observ ingnoranta profesionala de a comenta "sursele tale de 2 bani sau ale oricui...3 firme..X Y Z SRL.." , sunt sursele oficiale, observ ca habar nu ai cu ce se ocupa cele 3 "S.R.L.-uri", consacrate dealtfel. De 2 bani este aia la care lucrezi tu la cate cunostinte de marketing ai. Warranty Direct este una din cele 3 mari companii mondiale care ofera extra (garantie extinsa) sau post garantie automobilelor, garantii oferite si direct de producatori, gen Mercedes, BMW, Opel, etc. si prin oferta directa catre end-useri. WhatCAR este o companie care are ca specialitate evaluarea autoturismelor noi si sh in mod special din punct de vedere al fiabilitatii si rentabilitatii. The Independent - nu cred ca trebuie sa-ti spun eu cine sunt (nu un SRL sigur:))) - si este modalitatea prin care si-au facut partial cunoscut studiul. Targetul pe care s-a facut studiul nu are lgatura cu cel facut de J.D.Power, adica nu este bazat pe o satisfactie a clientului Studiul lor este facut direct bazat pe interventiile de reparatie a masinilor, adica direct din centrele de reparatii si istoricul pe un automobilul in speta. Deci rezultand dimensiunea foarte mare a studiului (~1500 de masini din fiecare producator, toate tipurile cu toate motorizarile) este si normal ca iese o medie, implicit aproximativ aceeasi medie de varsta, aproximativ acelasi numar de km, etc. marja de eroare fiind infima la dimensiunea studiului. Aici numarul de cazuri izolate ale lui Ion cu Dacia, Vasile cu Honda, Giga cu Merceds, Popescu cu Audi nu pot influenta studiul. Daca tu compari un studiu de gen din Anglia cu o licitatie din ROMANIA insemna ca trebuie sa mai calatoresti si tu prin Europa sa-ti descretesti fruntea si sa observi ca democratia din tara asta plina de hoti si fara legi nu seamana cu democratia de prin alta tarile astea mai luminate. Nu mai compara tu marketingul de Romania cu marketingul vesticilor. Este normal ca Automarket nu poate difuza toate detaliile studiului pentru ca datele complete ale studiului vor fi oferite de ei cu sau fara cost. Dealtfel daca studiul ar fi considerat incorect nu cred ca vre-unul din producatori ar sta cu mainile in san si nu ar lua masuri in apararea lui, inclusiv cu reperrcursiuni asupra colaborarii directe cu Warranty Direct. O zi buna!

  • BMW, sâmbătă, 03.07.2010 18:58
    @C-G-C

    Way omule eu am ras de cum gandesc prostii , dar tu ai crezut chiar ca sunt asa de prost ??? UN om a zis sa nu se puna cu mine Ok .

  • @ bb, sâmbătă, 03.07.2010 19:12
    Japonezii vor pierde foarte curand si singura piata importanta ( SUA ) in care mai o prezenta importanta

    Japonezii incet dar sigur pierd teren luna de luna in singura piata importanta in care mai au o prezenta importanta si asta din cauza ca producatorii americani GM dar mai ales Ford s-au trezit din pumni si au renuntat la a se concentra pe camionetele si SUV-urile de mari dimensiuni care au fost prioritatea lor decenii la rand . Ford a introdus noul Fiesta in SUA, urmeaza noul Focus iar alaturi de ofensiva GM si Chrysler ( in luna iunie a crescut cu 30 % ) producatorii japonezi bat in retragere . De ce japonezii nu s-au impus niciodata in Europa ? Pentru ca aici au intalnit o concurenta foarte puternica si nu slaba asa cum incearca sa sugereze studiul asta din Marea Britanie, ai carui locuitori cel putin il ignora pentru ca primii jucatori pe piata auto din Marea Britanie sunt VW Group, Ford si GM ( Vauxhall ) .

  • ztele, sâmbătă, 03.07.2010 21:17
    :))

    @bb Defapt, liderul pietei din UK e Ford, urmat de Vauxhall. :)

  • gtrazvan, sâmbătă, 03.07.2010 23:34
    Brands with most Top-10 cars of TUV 2010 reliability report

    pentru romanii cu 2 neuroni Germany’s TUV 2010 vehicle quality report lists used car models for reliability performance in five different age groups (2-3 years old; 4-5 years old; 6-7 years old; 8-9 years old; 10-11 years old). Accordingly, a ranking has been produced to name brands that have the biggest number of Top-10 models recommended for reliability in each of these age classes: - Toyota: 15 models (14) - Mazda: 7 models (9) - Porsche: 7 models (9) - Subaru: 5 models (4) - Mercedes-Benz: 3 models (3) - Volkswagen: 3 models (0) - BMW: 2 models (1) - Ford: 2 models (2) - Honda: 2 models (3) - Opel: 2 models (1) - Renault: 1 model (0) - Suzuki: 1 model (0) Please note that the figure in brackets shows the number of top-reliability cars for a given automaker in the comparable TUV ranking of 2009. The 2010 TUV report records the results of all general inspections that were conducted by TUV test centers according to §29 of the German Road Traffic Regulations (StVZO). It is based on the results of roughly 7.5 million vehicle checks carried out from July 2008 to June 2009. ADICA TOT JAPONEZII CONDUC SI IN TOPURILE FACUTE DE NEMTI

  • BMW, duminică, 04.07.2010 00:01
    BEST ENGINE on BMW

    Am mai ziso e si normal ca japonezele sa nu se defecteze daca au numai motor si roti altceva nu are ce se defecta . Nu ca de exemplu BMW air went , scaneaza indicatoarele , incalzeste motorul in cateva minute cu diferite sisteme moderne , sau xDrive care reuseste sa imparta puterea pe axe pana la 100%. Japonezele nici debit-metru de aer nua aveau prin anii 1997 la Nissan e fara , de Ecu nici nu mai vorbesc ca e rahat cu prune.. . Ne mai vorbind de motoarele Diesel unde la BMW ajunge presiunea la 2000 bari , si japonezii de la Nissan cumpara motoare de la renault. Mai pe scurt facem comparatii aberante intre masini si jafuri asiatice. Mai zic comparatie Audi vs Merc vs BMW dar deja cu asiaticii ati ajuns in rapa.

  • @ ztele, duminică, 04.07.2010 00:17
    VW Group este lider in UK, nu marca VW singura

    In Marea Britanie cea mai vanduta marca este intr-adevar Ford, pe locul 2 fiind Vauxhall . Marca VW este pe locul 3 dar cumulate vanzarile VW, Audi, Skoda si Seat fac ca VW Group sa fie numarul 1 pe piata auto britanica .

  • gtrazvan, duminică, 04.07.2010 01:53
    @BMW, @@ ztele

    @BMW Pana la noul S si seria 7 Lexus LS era cea mai eccesorizata si mai tehnologizata masina. Deasemenea Lexus IS - este la acelasi nivel de accesorizare cu concurenta Acura (Honda) si Toyotaau initiat in 2003 sistemul de detectie si autofranare pre-safe cu care se lauda Europenii in 2010. Honda este cel mai mare producator mondial de motoare,, producand de la motoare de drujba pana la motoare de avioane. Honda conduce de peste 15 ani topul fiabilitatii si vanzarilor de motociclete. Tot Honda sunt cei care au facut acum 20 de ani cel mai bun motor cu distributie variabila si cele mai performantesi mai fiabile motoare aspirate de capacitate mica (1600 cmc - 130-182 CP), neegalate nici pana in 2010. Subaru a scos in 1996 renumitele motoare de 2000cmc turbo si 265 CP in varianta standard. Mitsubishi a scos in 2004 cel mai performant motor turbo in varinta e serie 2000 cmc turbo - 405 CP. etc. Pe scurt mai baga niste cultura auto in tine ca esti slab rau. Nu contest calitatea masinilor germane si sunt modele care sunt in topul preferintelor mele dar asta nu inseamna ca detin suprematia in totaliatate. @@ztele Dacia a fost nr.1 in vanzari in Franta - inseamna ca este cea mai fiabila masina? Porsche este declarat de catre Dekra si TUV in 2010 cea mai fiabila masina si este in coada vanzarilor, Toyota Corolla a fost declarata 2 sau 3 ani la rand in Germania cea mai fiabila masina nefiind nici pe departe si cea mai vanduta, deci real nr. de bucati vandute nu sunt relevante in fiabilitate.

  • gtrazvan, duminică, 04.07.2010 02:05
    Conform studiului care a analizat 50.000 de maşini cu vârste cuprinse între trei şi zece ani

    Sa nu uitam ca aici intra prima generatie de X5 care a fost in coada fiabilitatii in raport cu noul X5 care este in topul fiabilitatii, sa nu uitam de problemele Mercedesului de fiabilitate recunoscute inclusiv de presedintele Daimler AG, sa nu uitam ca Land Rover era petarda fiabilitatii pan sa fie cumparat (si nici acum nu straluceste deloc), etc. Deci topul acesta a prins fix perioada de glorie a japonezilor, de curand insa Europenii au declarat si au luat masuri serioase de rederesare a calitatii in timp ce unii japonezi au inceput sa aibe ratari serioase, deci in viitor topul s-ar putea sa aibe schimbari majore.

  • kumite, duminică, 04.07.2010 02:17
    @bmw

    Ma baiete,nissan-ul ala de care zici tu ca nu prea are dotari,totusi are mai multe dotari decat ai tu.Air flow mass meter sau debit metru de aer nu exista in 1997 la motoarele nissan?Motrul VQ de la nissan itzi spune ceva?12 ani la rand intre cele mai bune 10 motoare din lume?A fost acolo langa bmw si altele.Primul motor vq cred ca l-au scos in 1994,si da,are si un air flow mass sensor. Avea Brucan o vorba:"........people!"

  • BMW, duminică, 04.07.2010 05:17
    Deutschland uber !!!

    @kumite Ce-mi spui tu mie din carti daca eu am mers cu asa masina . Nissan 1997 Primera 1.6 SLX 16V TWIN CAM , e HUINEA nu masina. Are 8000rpm dar daca ii dai vreo 5000 rpm ai senzatia ca sare motorul de pe rama, , cu toate ca masina avea numai 100 000 si era in stare buna masina , nu consuma ulei , adica totul era ok. Alea nu sunt motoare , dar aspiratoare . Eu cu orice BMW 316 ii dau 5500-6000rpm si pe bord si se duce ca racheta nu rage ca se inadusa cu toate ca la BMW sunt numai 7000 rpm pe bord si redline incepe de la 6100. Ce aer flow , ca eu cu BMW-ul daca ii dadeam 5500 rpm cu prima treapta adica apasam pedala pana la fund , imediat ce intra in a doua intra ca la cutia automata fara nici o ezitare . Dar la Nissan ??? Am incercat asa ceva rapid si mia huruit cutia de parca nimerisem in R da nu in a doua , ambreiajul era bun. Sunt multe lucruri de discutat: cum cartie usile , plastic ieftin , cutie de viteze de doi lei, punte spate primitiva ,etc, frane de doi lei, masini pentru pensionari , Nissan , Renault ,Dacia etc...

  • BMW, duminică, 04.07.2010 05:28
    @destepti

    Nu va puneti cu fascistii ca o sa patiti ca argentina 4-0. :)) Nemtii sunt de neegalat in toate, astia daca se apuca de un lucru indiferent de lucru il fac pana la capat au spirit de invingator.

  • kumite, duminică, 04.07.2010 11:47
    Mah bmw-ule

    Este clar ca nu stii nimic despre VQ-ul de la nissan.In primul rand este un motor V6.In al doilea rand,eu am asa ceva,nu am condus a o data.Un Primera cu motor de 2litri ,cu motor SR20DET este altceva.Maxima cu motor de 3.7 litri(acelasi motor de pe 370Z)consuma doar 11,7 litri la suta.Bmw 316 are cumva 6 cilindri in linie?Nu are,deci ce zici tu acolo,nu-i Bmw.Tu stii ce face un air flow mass sensor?Dar un Knock sensor,stii ce rol are?Un crankshaft position sensor stii ce face?Stii cum lucreaza VIAS-ul?(variable induction air control system)Revolution sensor,stii ce face?Ce rotatii citeste si la care computer trimite informatia?Automatic control unit?Ups !Alt computer.Hai sa-tzi mai spun ceva:motor de 3 litri,6 cilindri in linie(RB30DET),910 Hp(cai putere).Ghici ce masina are un asemenea motor?

  • @ gtrazvan, duminică, 04.07.2010 13:11
    Hyundai The New Honda In Engine Design Leadership

    Daca nu ai vanzari consistente automat nu ai bani pentru dezvoltare, iar acest lucru s-a vazut in ultimii cel mai clar la Honda care a fost depasita de principalii rivali europeni, dar mai ale de Hyundai care este deja recunoscut a doua forta auto din Asia dupa Toyota nu numai la vanzari ci si in domeniul motorizarilor, Hyundai dezvoltand in-house motoare in 3,4,6 si 8 cilindri de nivel mondial, aceste motoare primind numeroase premii , aceiesi situatie intalnind-o si la nivelul transmisiilor . Motorul Hyundai diesel de 2.0 L si 184 CP este alaturi de motorul BMW (diesel in 4 cilindri de 2.0 L si 184 CP) cel mai puternic motor diesel de 2.0 L cu o singura turbina . Ce face Honda ? Nu a trecut la injectia directa si continua sa ofere cutii automate in 5 trepte . Citeste urmatorul editorial care explica mai bine de ce Hyundai este noul Honda ( http://www.thetruthaboutcars.com/hyundai-the-new-honda-in-engine-design-leadership/ ) . De asemenea in ultimii doi ani in SUA, Hyundai a castigat majoritatea comparativelor cu Honda , acest lucru vazandu-se cel mai clar in clasamentul vanzarilor .

  • @ gtrazvan, duminică, 04.07.2010 17:06

    http://carscoop.blogspot.com/2010/07/lexus-officially-announces-recall-on-us.html

  • BMW, duminică, 04.07.2010 21:04
    @Kumite

    NU te fa mare destept ca stiu si eu de cranshaft , de egr , de lambda zonda , de debitmetru ,si multe altele , eu in primul rand am scris de Nissan PRIMERA 1.6 motor daca nu stii ce inseamna asta asta e motor de 1600 cm3 cu 16valve. E rahat cu prune nu motor , are 8000 rpm pe bord si nu da randament nici la 4500 Rpm urla aiurea cu senzatia ca vrea sa buhneasca. Punem un BMW E36 316i cy 8 valve vs Primera 1.6 , 16 valve si imi bat joc de ijacul tau la orice ora pe orice timp. Da ce ma chinui sa-i explic la un om care conduce un Nissan un unitaz pe roate. Cu un fan BMW sau Ferrari , Slr, sau a unui R8 mai ai ce discuta dar cu Nissan Reanult sau Dacia , poti discuta numai ca masini low-cost , care se vor a fi mare dar diferenta dintre a vrea si a ajunge e ca si cum as vrea si eu sa zbor pe martie dar nu e real la moment.

  • kumite, duminică, 04.07.2010 22:11
    @bmw

    Bah,baiete,eu te-am intrebat de nissan cu motor VQ.Tu mi-ai raspuns ca ai mers cu masina asta.Primera 1.6litri?No comment!Oi fi auzit tu de "cranshaft",egr si altele,dar numai ai auzit.Lambda zonda,nu stiu ce este.Pagani Zonda?Da, stiu ce este.Sonda lambda sau oxygen sensor stiu ce face.Tu doar ai auzit despre ele.Duh! Tanar si fara studii.Oare tu esti viitorul?Daca tu esti viitorul,we are so2#$!@#@##! All the best!

  • BMW, duminică, 04.07.2010 23:35
    @kumite

    Way omule te iai de orice greseala care am facuto daca cand am tastat , am scapat un "k" razi ca prostul ., Toti fac greseli alde Mircea Meste editeaza stiri pe automarket si fac greseli se mai intampla. Tu esti DEX-ul limbii ROMANE . Referitor la piese nu numai ca am auzit dar am si schimbat unele piese si stiu ce si cum, da nu ma mai chinui sa-ti explic tie toate astea ca nu are rost , nu am cu cine vorbi. CU studii sau fara sunt sigur ca nu ai terminat politehnica , (inginerie mecanica) . Chiar si daca ai studii in viata in primul rand trebuie sa fii om si pe urma invatat , daca nu esti om degeaba mai traiesti. Cele bune de la un Basarabean de peste Prut .,

  • kumite, luni, 05.07.2010 09:27
    Basarabeanule

    Cred ca tu ai mai spus o data de unde esti,dar eu nu am bagat de seama.Tot ce pot sa spun acum,este ca vreau sa-mi acceptzi scuzele,si cer iertare pt. faptul ca te-am criticat.Stiu ca la voi,limba romana a fost interzisa,si acum trebuie sa te felicit pt. faptul ca scrii in romaneste.Te rog sa ma iertzi! PS! Am facut o facultate tehnica pe vremea lui ceasca.Toate cele bune!

  • Laura-Elena, luni, 05.07.2010 13:03
    Honda

    Soichiro Honda a primit un premiu din partea FIA pentru contributia care si-a adus-o la dezvoltarea sporturilor cu motor (ps: doar el si Enzo Ferarri au primit premiul respectiv) - primul diesel scos de Honda in 2005 a doborat 19 recorduri mondiale. mi-ar placea ca cei care arunca cu noroi in Honda sa vorbeasca in cunostinta de cauza, adica doar dupa ce au condus macar intr-un test drive o Honda. one more thing: cati dintre cei care vorbesc de "simplitatea japonezelor" au condus Honda? ati fi uimiti sa vedeti cu ochii vostri cat de complexa e o Honda.

  • LEE, luni, 05.07.2010 16:14
    @Laura-Elena

    corect, sa nu mai vorbim de ACURA :) Istoria HONDA: http://www.hondatrading.ro/istoria-honda http://www.hondaauto.ro/istorie-honda etc... Istoria ACURA: http://www.istoricauto.ro/marca-acura.html

  • BMW, luni, 05.07.2010 20:15
    @kumite

    Referitor la facultatea ta , bravo ca ai facuto , felicitarile mele . Eu nustiu daca faci glume sau vorbesti serios , dar la noi limba ROMANA nu a fost interzisa , inca exista in constitutie aceasta limba art.13al.2 chiar daca acolo e scris ca e limba moldoveneasca , la scoala toti copiii invata limba ROMANA , sunt manuale editate la Bucuresti,. E rau ca in manualele celea nu sunt scrise denumirele pieselor de la masini , la chei care se lucreaza la masini etc . Oricat de rusificata ar fi Basarabia , acolo se vorbeste limba ROMANA cel putin 75%.,

  • kumite, luni, 05.07.2010 21:53
    Basarabeanule

    Nu am glumit.Stiam ca a fost interzisa cand stapan era URSS-ul.Toata stima!

  • madmax, marţi, 06.07.2010 20:28
    BMW

    Nu cred ca ai un 316i si face liniute pe centura....cred ca ai vise umede cu o astfel de masina...sau mai rau cu un TDi ....specific cu d si i ROSU :) Eu cred ca ai o supernova si iti dau un sfat da cu ea in perete poate...iti cade un renault sau macar un logan din ea....ca si asta este mai bun...:)

  • andrei, marţi, 06.07.2010 22:34
    pt Marius

    Marius, eu am japoeza si ai ramane uimit cate capete intoarce design-ul ala varza de asiatica. :)

  • andrei, marţi, 06.07.2010 22:37
    pt george

    Georgele, cam frustrat. Sofer de bemve sa-nteleg?

  • mitsu, miercuri, 07.07.2010 11:54
    Fiabilitate vs Performanta

    Conduc un Mitsubishi si la 250 000 km si 8 ani vechime nu am nici cel mai mic stres a ma porni la un drum lung de 5000km. Va spun sincer ca sunt uimit cat de fiabila este!!! (comparativ cu Mercedes C180, Ford-uri, Renault si altele). Da, e o masina relativ simpla si nu se compara complexitatea ei cu un BMW. Eu vreau sa ajung la destinatie, fara ca sa raman cu ea in drum. Nu tin neaparat sa circul cu 200 kmh. Fiabilita Totul tine de ce vrei de la o masina.

  • Rio, miercuri, 07.07.2010 16:06

    Mai dragii lui tata care laudati atat de mult masinile europene si va bateti joc de japoneze este evident ca aveti cultura auto a unei maimute. Doar pentru ca ati mers o data cu o japoneza nu inseamna ca toate sunt la fel. Si eu am mers cu BMW 118d si mi se pare un jaf de masina cu izolare proasta, transmisie zgomotoasa si spatiu de scoica. Dar asta nu inseamna ca BMW sunt jafuri, nici pe departe. La fel si cu Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Toyota sau oricare alt producator. Nu poti sa judeci o marca intreaga doar dupa un singur model cu o singura motorizare. Daca faci asta inseamna ca vorbesti aiureli si ar fi mai bine sa iei o pauza. @BMW BMW E36 316i cy 8 valve este o varza de masina care abia se taraie. 0-100 : 13.5s. Un melc mai incet pana si decat Solnitza mea. Hai sa iti servesc eu tie una: Mitsubishi Lancer Evo VIII FQ400. Are un motor de 2.0 turbo si crede-ma ca NU EXISTA BMW care sa se tina macar dupa el si costa la data aparitiei (01.2003) cam cat un 320 full option. Daca nu ai auzit de masina asta inseamna ca ai trait intr-o pestera. Este oficial the fastest road-car in the world. Iar daca japonezele ar fi asa proaste nu s-ar mai cumpara asa cum se intampla acum (la noi in Europa mai putin). Toate cele bune

  • Rio, miercuri, 07.07.2010 16:09

    @Andrei Bineinteles ca japonezele intorc capete la noi. Audi, BMW si VW vezi la fiecare colt de strada dar o Mazda 3 sau o Corolla Verso, sau o Lexus IS 220d nu prea vezi. Sunt masini care chiar arata bine si ies in evidenta oriunde

  • Yamato, miercuri, 21.07.2010 14:17

    Poate imi spune si mie vre-unul din fanii germanelor câte masini germane au castigat raliuri (macadam, Paris-Dakar, s.a.m.d) în ultimii 10 ani fata de japoneze sau frantuzesti ? Sa nu ma luati cu Formula 1, acolo e altceva......

  • razvan, vineri, 27.08.2010 09:06
    despre top

    nu are sens sa dezbatem acum toate plusurile si minusurile masinilor de pe piata, dar un lucru e clar : japonezii fac masini adevarate, superfiabile, frumoase si la preturi accesibile pe cand europenii fac masini proaste, scumpe la achizitie, scumpe la intretinere singurul lucru de calitate fiind o imagine castigata acum 10000 de ani. problema este ca taranoiul de roman confunda luxul si imaginea de marca cu fiabilitatea si calitatea si de aceea vedem aici tot felul de "europeni" .

  • my, joi, 23.12.2010 12:01
    doamne cati prosti....

    m-am distrat foarte tare cu comenturile postate aici.Nu stiu daca a urmarit cineva din cititorii acestui site comm in mod regulat dar cu siguranta sunt cativa si stiu ce spun. Sunt cateva specimene la acest articol gen @victor sau @enake care pur si simplu ma distreaza enorm.sunt cel putin semi-analfabeti.Dar de departe cel mai penibil e @george caci la el faceam referire mai sus, acest specimen e fantastic. Nu a existat stire despre masinile japoneze si in special honda la care sa nu intre si sa mature pe jos cu aceste masini cu niste argumente de om imbecil si va dau un singur exemplu la stirea curenta:"topul e facut aiurea de unii care habar nu au"....Acum pe bune cata minte sa ai sa spui asa ceva.Un neica nimeni din indepartata Romanie le stie pe toate si stie el ca cei ce au facut studiul sunt varza...:))))))))) eu inteleg prietene ca cel mai mare dusman din viata ta este o masina (honda) si iti versi frustrarile aici dar totusi... PS daca vreti sa va amuzati cautati stirile cu honda si urmariti-l

  • PROst BMW, miercuri, 26.01.2011 08:35

    Pentru colegul cu 316 sa-l mai racorim un pic ca i s-a urcat la cap. Uita-te la videoclipul asta si plangi, mai puneti vreo 3 motoare de alea nemtesti la coaja aia de masina si poate reusesti sa te apropii de o dacia 1100 stock. http://www.youtube.com/watch?v=D5PAOkhYbpg&feature=youtube_gdata_player http://www.youtube.com/watch?v=scAQeOUTLOA&feature=youtube_gdata_player Dacia e la minutul 8:35