Topul celor mai aerodinamice sedanuri: Mercedes CLA conduce clasamentul

Publicat luni, 14.03.2016 11:38 de Bogdan Mirică

Pentru a putea fi eficientă, o mașină trebuie să fie și aerodinamică. Clasamentul următor ne arată care sunt cele mai aerodinamice sedanuri ale momentului.

Pentru ca o mașină să fie eficientă, rezistența la înaintare trebuie să fie cât mai mică. Acestei rezistențe i se acordă o atenție deosebită din partea designerilor, care caută să dea naștere unor mașini cât mai aerodinamice.

Prin urmare, aerodinamica a devenit o știință extrem de căutată și aplicată pe tot mai multe mașini noi, în încercarea acestora de a se opune cât mai puțin rulării. Mai mult, ele devin și mai silențioase, întrucât frecarea cu aerul este mai mică.

Trendul mașinilor aerodinamice a început prin 1930 și a continuat treptat, explodând în zilele noastre. Cu toate acestea, recordul pentru cea mai aerodinamică mașină adresată familiei îi aparține unui model construit în urmă cu 81 de ani și botezat Tatra T77. Coeficientul aerodinamic al acestui automobil era de numai 0.212 Cd.

O valoare extrem de bună, sub care s-au mai clasat doar câteva prototipuri și mașini de serie care implică resurse mari de producție, cum ar fi Volkswagen XL1.

Cu toate acestea, pe piața actuală există sedanuri, mașini de familie, care pot oferi valori apropiate de recordul stabilit în 1935. Într-un top al celor mai aerodinamice cinci sedanuri de pe piață, Mercedes are doi reprezentanți și vârful podiumului, chiar dacă victoriosul CLA se vrea a fi de fapt un coupe cu patru uși.

Mercedes-Benz CLA180 BlueEfficiency - coeficient arodinamic 0.22

Noul Mercedes Clasa E - coeficient aerodinamic 0.23

Noul Audi A4 - coeficient aerodinamic 0.23

Tesla Model S - coeficient aerodinamic 0.24

Toyota Prius - coeficient aerodinamic 0.24

  • vianu, luni, 14.03.2016 11:52

    Prius e sedan? E mai mult un fel de hatch....

  • Scorpionul.negru, luni, 14.03.2016 13:03

    2x Benz in top....e de bine !

  • Snow, luni, 14.03.2016 13:43

    Astea-s datele producatorilor sau sunt verificate in mod independent prin masuratori / calcule ? Ca de 'datele' producatorilor m-am cam saturat ... O verificare empirica e data de corelatia dintre coeficientul de aerodinamica si viteza maxima constructiva, la putere constanta. Sunt masini care la 150 CP prind 216 km la ora si altele care cu aceesi putere ajung la 223. Viteza care ar mai trebui si masurata, ca altfel ... e doar declarata de producator

  • roco, luni, 14.03.2016 14:32

    De la Prius ma asteptam la o valoare mai buna.Credeam ca au facut-o asa urata doar ca sa aiba un coeficient aerodinamic foarte bun

  • vianu, luni, 14.03.2016 14:46

    mie Prius nu mi se pare urat...ci EXTREM de ciudat si inca il "rumeg" si incerc sa pricep acest design tehno-urban pentru o arhitectura de tip hatch sta chiar bine, un coeficient mai bun ar fi fost posibil daca i-ar fi pus "coada"....adica sa il transformi intr-un sedan veritabil nu stiu cum e la generatia actuala, dar cea prcedenta nu avea "burta" carenata lucru care m-a mirat intr-o oarecare masura pentru ca la Leaf partea inferioara e aproape in intregime capsulata iar la TDI Bluemotion (nu stiu daca pe toate versiunile de echipare sau piete) au mers pana acolo incat segmentele au o suprafata ca de minge de golf

  • demin2609, luni, 14.03.2016 17:41

    ce treaba are viteza maxima cu coeficientul de aerodinamicitate? are! dar partial, in calcul trebuie luate, ultima treapta din cutia de viteze si greutatea...

  • top, luni, 14.03.2016 21:26

    e adevarat ca arata ciudat priusul asta dar sincer mie-mi place ciudatenia asta din ce in ce mai mult, iar la interior deja e sf ; l-as cumpara si maine !!!

  • Marco90, marţi, 15.03.2016 00:14

    Mercedes-benz Cla, e prea frumoasa si e placut cu ea, sunt multumit de ea, ca am si eu una de curand..:) dar nu noua, ci mai veche din 2013, pe diesel 250 CDI, full options, are cutie automata, pachet Amg, tot. Va spun sincer, Cla nu se compara cu nici-o masina indiferent de marca ! Mai ales interiorul e prea elegant. Una noua nu merita sa cumperi la 40-60k euro.

  • Scorpionul.negru, marţi, 15.03.2016 14:42

    @Marco90 Citez ,, Va spun sincer, Cla nu se compara cu nici-o masina indiferent de marca !'' Am incheiat citatul. Nu ai dreptate. Vrei sa zici ca e mai tare ca o Panamera ? Asta ca sa fie din clasa lui...e o masina draguta si buna nimic mai mult. Nu e nimic special la ea.

  • Marco90, marţi, 15.03.2016 14:54

    Fiecare cu parerea lui ! Pana nu iti dai seama cat de puternica e Cla-ul Amg..:) nu mai ai cuvinte, iti dai pareri proaste, nu are rost sa spui asta. Pana nu faci test drive cu Cla, mai vorbim man ! Nu am zis ca e mai tare ca o Panamera dar e Mercedes-benz nr 1. E adevar pur. Ba e ceva special. Cei care detin Cla-ul, sunt de acord cu ce spun. Du-te si odihneste-te, te rog. :)))) Vorbesti prea aiurea. Doar ca nu ai zice ca nici S-class Amg nu e puternica ca o Panamera, dar bate Panamera, sa stii. Bla bla..

  • Ark88, marţi, 15.03.2016 15:02

    Are dreptate " Marco90" pur si simplu.

  • Scorpionul.negru, marţi, 15.03.2016 17:16

    @Marco90 Si tu cand o sa faci test cu un Porsche indiferent care o sa iti schimbi parerea. Pana atunci du-te si fa nani :)) Porsche e momentan nr. 1 de la nemti. Mercedes a fost candva.....

  • Scorpionul.negru, marţi, 15.03.2016 21:32

    Daca faci un sondaj care ar vrea un Porsche si care ar dori un Mercedesm, 99% ar alege un Porsche nu un Benz in ziua de azi. Pana in 2000 era altceva....lucrurile se mai schimba in timp. Dar tu esti prea orb sa vezi asta.

  • vianu, miercuri, 16.03.2016 14:08

    statisticile spun cu totul altceva...dar procentul ala de 99% de unde il ai? :)