TOP 10: Premiere "verzi" la Salonul Auto de la Frankfurt

Publicat miercuri, 07.09.2011 19:55 de Dragoș Băltățeanu

Continuăm seria topurilor de la Salonul Auto de la Frankfurt cu cele mai importante maşini eco şi de oraş ce vor fi prezente săptămâna viitoare la salonul german.

Audi A2

Deschidem topul de azi cu Audi A2. Acest concept prezent la Salonul Auto de la Frankfurt anunţă viitorul model eco produs de marca din Ingolstdat. A2 nu este o denumire nouă pentru Audi. Cu toţii ne amintim de vechiul Audi A2, un model avangardist la vremea sa, cu o caroserie atipică fabricată din aluminiu. Noul model, are forme ceva mai conservatoare şi rămâne să vedem unde va fi introdus în gama Opel. Cel mai probabil va fi marketat ca un monovolum compact. Conceptul A2 are 3.8 metri lungime, 1.69 metri lăţime şi 1.49 metri înălţime. 

Conceptul A2 va mai prezenta şi o serie de soluţii tehnologice. Audi a introdus un plafon de sticlă care îşi schimbă nivelul de opacitate la apăsarea unui buton iar stopurile vor lumina în intensităţi diferite în funcţie de condiţiile atmosferice de afară. Farurile vor folosi tehnologie LED de ultimă generaţie numită "Matrix Beam". Interiorul anunţă şi el soluţii interesante. Consola centrală nu va mai fi aşezată pe podea, ci este ataşată de scaunul şoferului. Interiorul volanului are set de comenzi de tip touch prin care şoferul are la dispoziţie majoritatea funcţiilor automobilului.


BMW seria 1

A doua generaţie a seriei 1 de la BMW nu renunţă la formele care au consacrat-o. Însă germanii au renunţat la motoarele mari şi adoptat o grămadă de soluţii eco pe noul model. Nu au renunţat însă la tracţiunea spate, astfel că Seria 1 rămâne singurul automobil de clasă compactă cu tracţiune spate. Acest lucru contribuie la caracterul sportiv cu care BMW se mândreşte, dar pentru noua serie 1 bavarezii au ales şi calea economiei şi eficienţei. Astfel, motoarele cu şase cilindri sunt istorie.

Toate motoarele folosesc acum tehnologia TwinPower Turbo. 116i este versiunea entry-level. Foloseşte un motor de 1.6 litri TwinPower Turbo ce dezvoltă 136 CP. În zona diesel, 116d este cel mai economic motor. Este un propulsor de doi litri ce dezvoltă 116 CP. Consumul mediu anunţat este de 4.3 l/100 km.


Fiat Panda

Fiat aduce la Salonul Auto de la Frankfurt noua generaţie a celui mai bine vândut model din gama sa. Fiat Panda se prezintă acum cu un look proaspăt, dar reuşeşte să păstreze atuurile care au reuşit să atragă 6.5 milioane de clienţi în 31 de ani de existenţa a acestui model. Modelul de clasă mini păstrează o parte din liniile actualei generaţii, dar a crescut uşor în dimensiuni pentru a oferi un portbagaj ceva mai spaţios. Interiorul este acum mai proaspăt şi mai prietenos.

Gama de motorizări mizează pe economie şi downsizeing. Avem motorul de 0.9 litri TwinAir Turbo ce dezvoltă 85 CP ca vârf de gamă dar şi versiunea aspirată a aceluiaşi motor ce dezvoltă 65 CP. Pentru amatorii de diesel şi economie, Fiat oferă motorul 1,3 Multijet II de 75 CP.


Ford Focus ECOnetic

Ford aduce la Frankfurt cele mai economice versiuni ale modelelor Focus şi Fiesta. Acestea poartă denumirea ECOnetic. Ford Focus ECOnetic va fi primul model diesel din gamă care va folosi un sistem de absorţie a emisilor poluante numit NOx. Cu ajutorul acestui sistem, Focus 1.6 TDCI ECOnetic va emite doar 89 de grame CO2/km. Consumul de carburant se va situa în jurul valorii de 3.4 l/100 km, o cifră impresionantă pentru un model compact non-hibrid.

La Salonul Auto de la Frankfurt, modelul Focus va primi şi cea mai mică motorizare pe benzină din gama Ford: noul motor 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. Fiesta va avea şi ea o versiune ECOnetic ce va utiliza un sistem start/stop pentru a scădea consumul şi emisiile de CO2. Ford Fiesta 1.6 TDCI ECOnetic are un consum mediu de 3.3 l/100 km şi emite doar 87 g CO2/km.


Honda Insight facelift

Honda aduce la Frankfurt şi o versiune cu facelift a hibridului Insight. Rivalul lui Prius are acum o parte frontală nouă şi vine cu un consum de carburant mai scăzut decât al actualului model. Spoilerul frontal a fost redesenat, iar interiorul a primit materiale noi şi numeroase îmbunătăţiri, susţine comunicatul oficial Honda. Cel mai importante modificări se găsesc sub capotă acolo unde sistemul de propulsie hibrid a fost modificat pentru a emite doar 96 g de CO2 per kilometru.


Kia Picanto 3 uşi

Kia Picanto cu trei portiere este un model care va fi destinat iniţial pieţei britanice. Europa îl va primi ulterior. Greu de spus dacă va fi importat şi la noi în ţară, unde modelele mici cu trei portiere nu sunt extrem de agreate. Pe lângă cele două portiere în minus, Kia a adus o serie de modificări la parte frontală care are acum un calandru de dimensiuni mai generoase şi un contur roşu. La interior, Picanto nu a suferit modificări. Dimensiunile sunt identice cu cele ale versiunii cu cinci portiere. La ultima sesiune de teste EuroNCAP, Picanto cu cinci portiere a obţinut patru stele.


Mercedes-Benz B-Klasse

Mercedes-Benz B-Klasse vine la Frankfurt cu o generaţie total nouă. Noul model va fi vândut în Europa începând cu luna noiembrie şi utilizează noua platformă cu tracţiune faţă numită MFA (Modular Front Arhitecture). Această platformă va fi utilizată şi de viitorul model A-Klasse. Mercedes renunţă astfel la tradiţie în favoarea unei soluţii mai bune pentru spaţiul interior. Versiunea entry-level a lui B-Klasse va debuta probabil cu un motor 1.6 turbo de 122 CP. Unitatea va avea şi o versiune de 156 CP, în timp ce gama de CDI-uri va fi compusă de un 1.8 care va oferi 109 sau 136 CP. Cei de la Mercedes-Benz îl vor oferi pe B-Klasse în compania unei transmisii 7G-DCT cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, pregătită deja să facă faţă unui sistem Start/Stop, menit să reducă emisiile de CO2 şi consumul de carburant.


smart fortwo ED

A treia generaţie a modelului smart fortwo vine la Frankfurt cu o versiune de serie electrică. Botezat fortwo ED, smartul electric foloseşte o baterie litiu-ion de ultimă generaţie. Motorul electric este de origine Bosch şi dezvoltă 74 CP în timp ce cuplul motor are 130 Nm. Motorul electric îi permite lui smart fortwo ED să accelereze de la 0 la 60 km/h în cinci secunde. De la zero la 100 km/h sprintul se face în 13 secunde, iar viteza maximă este de 120 km/h. Autonomia anunţată este de 140 km iar o încărcare completă se face în opt ore de la o priză normală. Smart vrea să atace 30 de pieţe cu acest model, urmând ca 10.000 unităţi să fie produse în primul an.


Toyota Prius Plug-in

Cel mai celebru model hibrid vine la Frankfurt cu o versiune plug-in mult aşteptată. După ce a fost testat intens în ultima jumătate de an, acest model ce îşi poate încărca bateriile şi la priză vine pe o piaţă unde Chevrolet Volt şi Opel Ampera au devenit vedete. Toyota Prius este lider în segementul modelelor hibride şi adoptă acum un sistem ce îi permite să îşi încarce acumulatorii la priză. Bateriile litiu-ion sunt de generaţie mai nouă şi permit atingerea unui consum de doar 2.2 l/100 km iar emisiile de CO2 sunt de 49 g/km. Conceptul Prius Plug-in avea o autonomie în mod electric de 20 km. Varianta de serie va avea, se pare, o autonomie ceva mai mare. 


VW Up!

Volkswagen Up! a fost prezentat oficial cu doar trei săptămâni înaintea debutului de la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul model de oraş produs de VW va avea o lungime de 3.5 metri, 1.6 metri lăţime şi 1.4 metri înalţime. VW Up! este capabil să transporte patru adulţi iar portbagajul oferă o capacitate de 251 litri. Up! va folosi motoare de cilindree mică, pentru început fiind oferite două versiuni ale motorului de un litru cu trei cilindri. Puterile oferite sunt 60 sau, respectiv, 75 CP. În viitor vor exista şi verisiuni pe GPL şi full-electric ale modelului Up! Iniţial VW Up! va fi oferit în versiunea cu trei portiere urmând ca cea cu cinci portiere să fie disponibilă din 2012.

  • paul, miercuri, 07.09.2011 23:09

    batalia va fi intre gpl noul panda si gpl vw up

  • rzn.ozn, miercuri, 07.09.2011 23:37
    sursa: bmw.ro

    Comparativ cu modelul BMW 116d „normal", capacitatea motorului BMW TwinPower Turbo a fost redusă de la 2,0 la 1,6 litri şi îmbină o versiune mai rafinată a injecţiei directe Common Rail cu presiune de injecţie de 2.000 de bari. Acest pachet de tehnologie inteligentă reduce în mod semnificativ consumul de combustibil şi produce valori impresionante ale performanţei. Rezultatul: BMW 116d Ediţie EfficientDynamics are un consum total de combustibil de 3,8 l/100 km şi emisii de CO2 extrem de reduse, de doar 99 g/km (valori provizorii – urmează a fi confirmate în mod oficial – în conformitate cu circuitul de testare EU, în funcţie de anvelopa selectată). Raportul înalt al transmisiei şi Afişarea schimbării vitezelor optimizată oferă un ajutor suplimentar conducătorului auto pentru a adopta un stil de condus economic în mod special. De exemplu, turaţiile motorului la 100 km/h în treapta a 6-a de viteză pe un drum de ţară sunt de doar 1.600 rpm. Cu 85 kW (116 CP), BMW 116d Ediţie EfficientDynamics accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 190 km/h. 116d de care ati mentionat voi e doar varianta simpla de 116d :)

  • Marian, joi, 08.09.2011 08:07

    Hello!!! cum adica vine fraza asta? "Cu toţii ne amintim de vechiul Audi A2, un model avangardist la vremea sa, cu o caroserie atipică fabricată din aluminiu. Noul model, are forme ceva mai conservatoare şi rămâne să vedem unde va fi introdus în gama Opel. " ??????????????

  • dice, vineri, 09.09.2011 02:02
    @

    pai si opel e din germania nu...?:)),a si nu mai pot cu a2 de nu a aparut in toate topurile posibile .Cel de design ..ma rog,e subiectiv,desi era doar o schita ,in topul pt.'eco' enumerati mai multe tehnologii dar nici una 'eco' .....care e treaba?... mai ales ca vechiul model nu a fost vreo masina extraordinara.

  • paul, vineri, 09.09.2011 10:33

    pai nu e nici un fel de eco a2, e subiectivism si preferinta de marca oarba.

  • paul, vineri, 09.09.2011 10:44

    si ce puii mei de eco e mercedes b classe? pana acuma nu a evidentiat nimeni care sunt caracterististicile favorabile ale lui fiat twin air si ale lui lui nissan 1.2 DIG s ca sa inteleaga tot omul ce ofera in materie de tehnica si eficienta pt potentialii clienti. toyota, opel, chevrolet hybrizi sunt eco dar la ce pret? la fel mitsubishi, nissan, renault electrice la ce pret? cat o sa coste un nou set de acumulatori cand se duc cei inchiriati sau cumparati? honda hidrogen e 200000$ pe moment nissan si fiat ofera cea mai buna solutie. daca se va produce un panda twinair gpl la un pret de 10 mii euro ce iti mai poti dori? sau echivalentul ma rog nissan 1.2 DOG s pe micra sau ceva mai scumpa aceeasi motorizare pe viitorul Note. dar voi scrieti de audi a2, bmw i3, i8, mecedes B la 30- 40 de mii euro sau de S class verde audi a6 sau altele. trebuie sa umpleti paginile cu ceva nu? va dau si un pont: am vazut pe youtube un injector inventat de un american care urca eficienta motorului termic la peste 50% fata de eficienta actuala de vreo 25% o sa va dau un link daca-l mai gasesc asa ca scrieti de solutii cu adevarat geniale si nu ii mai umflati pe producatorii premium sau cei gen opel chevy care produc hibrizi de zeci de mii $