Top 10 modele premium cu cele mai scumpe reparatii
Un model de top inseamna reparatii mai scumpe. Forbes a alcatuit Top 10 al modelelor premium cu cele mai scumpe reparatii din lume.
Publicatia americana Forbes a intocmit un clasament al celor mai scump de intretinut modele auto premium ale lumii. La dezvoltarea acestui clasament, jurnalistii de peste Ocean au luat in considerare media costurilor de reparatie ale respectivelor modele pentru primii cinci ani de viata a acestora. Atentie! Cifrele nu contin insa costurile de intretinere, considerate a fi de circa 30 de ori mai mari decat cel destinat eventualelor reparatii.
Luand in calcul datele oferite de Vincentric, o companie specializata in analiza datelor auto, Forbes a ajuns la concluzia ca pretul total estimativ al reparatiilor ajunge la 1640 de dolari pentru primii cinci ani in cazul modelelor Audi A8 si Mercedes G-Klasse, cele mai scumpe din acest punct de vedere. In top urmeaza Jaguar XK si Range Rover (1629, respectiv 1600 de dolari) si apoi Mercedes CL-Klasse, cu 1540 de dolari platiti in medie pe reparatii timp de cinci ani.
Primul model BMW din lista este Seria 7, aflat pe locul al saselea in topul Forbes (1529 de dolari), pe pozitia imediat urmatoare venind Q7, primul SUV al celor de la Audi (1400 de dolari). Urmeaza land Rover Freelander, cel mai ieftin model din Top 10, ale carui reparatii estimate se ridica la 1360 de dolari pentru primii cinci ani de posesie. BMW M6 si Porsche Cayman incheie topul jurnalistilor americani, ambele modele avand nevoie, in medie, de 1300 de dolari pentru reparatii.
"Posesorii modelelor premium si de inalta performanta se pot astepta ca masinile lor sa le scoata mai multi bani din buzunar pentru reparatii decat ar face-o o masina de nivel mediu. Acest lucru nu se intampla neaparat pentru ca vorbim de o calitate indoielnica, ci pentru ca totalul costurilor si al orelor de manopera este mult mai ridicat decat in cazul celorlalte masini de pe piata", sustine David Wurster, presedintele Vincentric.
De exemplu, posesorul unui model din Top 10 plateste circa 100 de dolari pe ora pentru manopera in loc de 70 de dolari, cat costa ora in mod normal in Statele Unite. Asta pentru ca, spune un oficial al Institutului de Excelenta in Service din SUA, "o masina medie are intre 6 si 20 de computere care controleaza totul, de la trapa la sistemul ABS. Mecanicii de top care se ocupa de masinile premium trebuie sa cunoasca sisteme de care nu se auzise acum cativa ani. Vorbim de oameni care stiu la perfectie electronica, nu doar mecanica. Aceasta este una dintre explicatii".
Separat de topul celor mai scump de intretinut modele premium ale lumii, Forbes specifica si alte modele ale caror reparatii urca la cifre mari in comparatie cu celelalte masini de pe piata. In aceasta lista aditionala se regasesc Dodge Viper (1641 de dolari reparatii medii estimate in cinci ani), Hummer H2 si H3 (1484 si 1244 dolari), Ford Mustang (1201 dolari), Mini Cooper Cabrio (1093 dolari) sau Subaru Impreza (1006 dolari).
TOP 10 MODELE PREMIUM IN FUNCTIE DE COSTUL MEDIU AL REPARATIILOR IN PRIMII 5 ANI
1-2. Audi A8: 1,640 $
1-2. Mercedes-Benz G-Klasse: 1,640 $
3. Jaguar XK: 1,629 $
4. Land Rover Range Rover 1,600 $
5. Mercedes-Benz CL-Klasse: 1,540 $
6. BMW Seria 7 1,529 $
7. Audi Q7: 1,400 $
8. Land Rover Freelander 1,360 $
9-10. BMW M6: 1,300 $
9-10. Porsche Cayman: 1,300 $
via | Forbes
HahahahahahaLista este identica cu lista masinilor de fitze.Hahahahahaha