Top 10 constructori auto la nivel global în 2018: Grupul Volkswagen, lider cu 10.83 milioane de unități. Toyota și Renault-Nissan completează podiumul
Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume și în anul 2018 cu peste 10.83 milioane de unități, în timp ce Toyota a surclasat Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi în lupta pentru locul doi.
2018 a fost un an atipic pentru industria auto. Creșterile puternice înregistrate în prima jumătate a anului au fost urmate de scăderi abrupte începând din luna septembrie, ca urmare a introducerii noilor teste de emisii WLTP în Europa și a scăderii vânzărilor în China, cea mai mare piață auto din lume.
În acest context, potrivit datelor centralizate de Focus2Move, piața auto globală a încheiat anul cu vânzări de 95.6 milioane de unități, în creștere cu numai 0.2% comparativ cu 2017.
La fel ca în ultimii doi ani, Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume cu 10.83 milioane de unități, în creștere cu 2.2% comparativ cu anul 2017. Grupul Volkswagen este avantajat de cele 12 branduri pe care le deține, dar și de faptul că vânzările includ datele celor două branduri de camioane, MAN și Scania. Totuși, acestea din urmă au comercializat împreună 143.000 de unități, iar diferența față de rivali a fost de 310.000, astfel că germanii ar fi fost pe primul loc și fără vânzările de camioane.
Poziția a două în clasament a revenit celor de la Toyota, care înglobează și vânzările brandurilor Lexus, Daihatsu și Scion. În total, japonezii au raportat vânzări de 10.52 milioane de unități, în creștere cu 2.2%.
Între timp, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, care include și vânzările obținute de Dacia, Lada, Infiniti, Datsun și Renault Samsung, a totalizat 10.36 milioane de unități, însă creșterea a fost ceva mai mică decât a rivalilor, de 1.3%.
General Motors, în urmă cu câțiva ani liderul vânzărilor, a ocupat anul trecut doar locul 4 cu 8.7 milioane de unități, după o scădere de 2%. Între timp, Grupul Hyndai-Kia este pe poziția cincea, în timp ce Ford este pe șase după ce a înregistrat cea mai mare scădere din top 10: -8.9%. Honda este pe poziția a șaptea în fața Alianței Fiat-Chrysler și a Grupului PSA Peugeot-Citroen, care integrează acum și Opel, în timp ce top 10 este încheiat de Suzuki cu puțin peste 3.2 milioane de unități.
Loc | Constructor | Unități 2018 |
Unități 2017 |
Creștere | Cotă de piață |
1 | Grupul Volkswagen | 10.830.625 | 10.598.480 | 2.2% | 11.4% |
2 | Toyota | 10.520.655 | 10.292.302 | 2.2% | 11.1% |
3 | Alianta Renault-Nissan | 10.360.992 | 10.232.365 | 1.3% | 10.9% |
4 | General Motors | 8.786.987 | 8.962.203 | -2.0% | 9.2% |
5 | Grupul Hyundai-Kia | 7.507.945 | 7.275.703 | 3.2% | 7.9% |
6 | Ford | 5.734.306 | 6.294.884 | -8.9% | 6% |
7 | Honda | 5.265.125 | 5.299.397 | -0.6% | 5.5% |
8 | Fiat-Chrysler | 4.840.664 | 4.839.575 | 0% | 5.1% |
9 | Grupul PSA | 4.125.683 | 4.248.250 | -2.9% | 4.3% |
10 | Suzuki | 3.213.224 | 3.174.143 | 1.2% | 3.4% |
Via Focus2Move
74,8 % din total reprezinta primii 10 producatori mondiali - conform topului... In top 10 n-au intrat insa: MERCEDES-BENZ, BMW, MAZDA, JAGUAR-LAND ROVER, TESLA, VOLVO, SUBARU s.a.