TOP 10: Cele mai reuşite pachete de tuning ale Salonului Auto de la Geneva

Publicat vineri, 14.03.2014 18:59 de Bogdan Mirică

Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, toate casele de tuning cu renume şi-au făcut temele. Am adunat pentru voi cele mai interesante dar şi cele mai scumpe pachete introduse cu ocazia salonului elveţian. Atracţia principală? Un Mercedes S-Klasse poleit cu aur.

Pe lângă marii constructori care şi-au expus noile modele în cadrul salonului elveţian, au mai fost şi multe nume cu greutate din lumea tuningului. Am putut vedea un Mercedes S-Klasse poleit cu aur, un Bugatti Veyron complet modificat şi un Lamborghini Aventador de 1600 de cai putere.

  • Audi RS6 Avant by ABT

    ABT s-a îndrăgostit iremediabil de Audi RS6 Avant. Break-ul din Ingolstadt a dovedit tuturor că poate fi transformat într-o adevărată bestie dacă performanţele motorului V8 sunt duse la extrem. L-am testat şi noi şi ne-am convins de asta. 

    AM TESTAT: Audi RS6 Avant - Monsterbreak

    Primul pachet propus de ABT apărea în august anul trecut şi aducea 666 de cai putere. Al doilea debuta în octombrie şi urca puterea la 700 de cai şi cuplul la 880 de Nm. Cu ocazia Salonului de la Geneva, motorul V8 va fi îmbunătăţit încă o dată. Pragul la care urcă unitatea bi-turbo de 4.0 litri este de 730 de cai putere şi 920 de Nm. Nu există informaţii despre timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h sau despre viteza maximă, însă acestea vor fi clar îmbunătăţite. Alături de plusul de putere, ABT promite şi un kit de caroserie construit complet din fibră de carbon, jante de 22 de inch echipate cu pneuri Dunlop 295/25 ZR22, o evacuare din inox, o suspensie ajustabilă şi un interior personalizat cu un volan sportiv, tetiere embosate şi fibră de carbon roşie. Producţia kitului va fi limitată la numai 25 de unităţi.

  • Lamborghini Aventador by Mansory

    Mansory este recunoscut ca fiind unul dintre puţinii tuneri care îndrăzneşte să modifice radical aspectul unor modele exotice. Cea mai nouă ispravă a germanilor a fost expusă oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva şi a avut la bază actualul Lamborghini Aventador. Kitul s-a numit Cabronado GT şi a inclus un nou kit de caroserie, cu bosaje mai largi, cu praguri laerale noi, cu o capotă din fibră de carbon, cu o priză de aer pentru acoperiş, cu un deflector posterior şi cu un eleron uriaş. Spoilerele au fost şi ele modificate radical, în vreme ce jantele standard au fost înlocuite cu unele forjate de 20 şi 21 de inch. Interiorul a fost tapiţat cu piele în două culori şi cusături contrastante, volanul a fost înlocuit, iar covoraşele au devenit personalizate. Nebunia începe sub capotă, acolo unde motorul V12 de 6.5 litri a fost modificat radical pentru a putea livra 1600 de cai putere şi un cuplu, limitat electronic, de 1200 Nm. Cu aceste resurse, Carbonado GT accelerează de la 0 la 100 de km/h în 2.1 secunde şi atinge o viteză maximă de 370 km/h.

  • Audi RS Q3 by MTM

    Audi RS Q3, unul dintre cele mai puternice SUV-uri compacte ale momentului, s-a bucurat de atenţia casei de tuning MTM cu ocazia Salonului de la Geneva. Germanii au decis să ofere un upgrade de putere modelului din Ingolstadt. Motiv pentru care, unitatea pe benzină cu cinci cilindri şi o capacitate de 2.5 litri a primit o serie de modificări importante pentru a putea livra 424 de cai putere şi 560 de Nm. Este o creştere cu 114 cai şi 140 Nm comparativ cu versiunea de serie. Resursele permit crossover-ului să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde (cu 0.6 secunde mai rapid decât verisunea de serie) şi să atingă o viteză maximă de 268 de km/h. MTM a preferat să nu se atingă prea mult de partea estetică. A instalat totuşi un deflector posterior din firbă de carbon şi un set de jante de 20 de inch, în spatele cărora a fost ascuns un sistem de frânare performant. Nu lipseşte nici suspensia KW cu sistem Dynamic Damping Control. Pe viitor, MTM promite şi o versiune mai puternică, dispusă să ofere 504 cai putere.

  • Bentley Flying Spur by Mansory

    Aşa cum vă spuneam, sunt puţini tuneri care îndrăznesc să modifice modele exotice, iar Mansory se numără printre ei. Tot un model exotic poate fi considerat şi Bentley Flying Spur, limuzina britanică echipată cu spoilere modificate, o capotă ventilată, noi praguri laterale, un eleron fixat pe portbagaj şi jante de 22 de inch, încălţate cu pneuri Vredestein. Exteriorul rezonează cu un interior extrem de personalziat, în care îşi găsesc locul pielea premium, lemnul exotic şi pedalele din aluminiu. Sub capotă, motorul W12 de 6.0 litri a fost echipat cu două turbocompresoare noi, un sistem Ecu recalibrat şi o evacuare sport. Totul pentru a putea genera 900 de cai putere şi un cuplu motor impresionant, de 1100 Nm. Limuzina de peste două tone poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.6 secunde. Şi sprintul de la 0 la 200 de km/h se face rapid, în doar 13.6 secunde. Viteza maximă se opreşte la 340 km/h. Pentru cei care nu fac faţă unui asemenea pachet, Mansory pune la dispoziţie şi un kit deva mai „cuminte”, care livrează 745 de cai şi 950 de Nm, garantând un sprint de la 0 la 100 d ekm/h în 4 secunde.

  • BMW X5 by AC Schnitzer

    Dacă tot am trecut prin curtea tunerilor de casă Audi, nu putem să nu ne oprim şi la cei dedicaţi modelelor BMW. Specialiştii de la AC Schnitzer au adus anul acesta la Geneva un kit complet pentru actuala generaţie X5. SUV-ul va fi oferit alături de noi tipuri de jante, vopsite în culori diferite, cu dimensiuni între 20 şi 22 de inch. Nu vor lipsi spoilerele redesenate, pragurile noi, terminaţiile pentru evacuare, pragurile personalizate la interior, pedalele din aluminiu şi chiar un suport personalizat pentru chei. AC Schnitzer va oferi şi o suspensie sport, care coboară garda la sol cu 30 de mm pe faţă şi 20 de mm pe spate. La capitolul resurse, AC Schnitzer a oferit îmbunătăţiri pentru şase dintre motorizările lui X5. Cele mai notabile execuţii sunt pe versiunea X5 M50d, unde motorul ajunge să ofere 425 de cai, şi pe X5 x50i, care promite 525 de cai putere.

  • Bugatti Veyron Vivere by Mansory

    Mansory a defilat cu stil la Salonul de la Geneva. Pe standul lor s-a aflat şi Bugatti Veyron Vivere, o versiune revizuită a unui kit mai vechi, botezat Vincero. Maşina a primit o faţă nouă, cu aripi laterale redesenate, o capotă mai scurtă şi o extensie a spoilerului faţă. Prizele de aer s-au mărit, pragurile laterale sunt şi ele optimizate din punct de vedere aerodinamic şi, pentru un aspect contemporan, un set de LED-uri diurne. Pachetul estetic este completat de un nou deflector spate în care sunt înglobate terminaţiile unei evacuări duble. Toate accesoriile exterioare sunt construite din fibră de carbon. Interiorul primeşte lumină ambientală de tip LED la nivelul uşilor, scaunelor şi a instrumentelor de bord, precum şi un volan complet nou, îmbrăcat în piele, cu inserţii din fibră de carbon.

  • Volkswagen Amarok by MTM

    Pe lângă micul Audi RS Q3, MTM va aduce la Geneva şi un model ceva mai puţin atrăgător, dar dedicat întru totul mediului off-road. E drept că după tratamentul tunerului, modelul devine unul mai mult de asfalt. Volkswagen Amarok, pentru că despre el este vorba, vine cocoţat pe o suspensie nouă, pneumatică, gata să se oprească cu ajutorul celor patru discuri de frâne de performanţă. Discurile de pe puntea faţă măsoară 405x36 mm şi se ascund în spatele unor jante BBS SV de 22 de inch, combinate cu ajutorul unor pneuri Michelin Latitude. Sub capotă, MTM nu s-a încurcat cu motorul standard de 2.0 litri şi numai patru cilindri. A ales să îl înlocuiască cu un V8 TDI de 4.2 litri, tot din curtea părintelui Volkswagen. Motorul livrează 410 cai putere şi un cuplu motor de 930 Nm. Cu asemenea resurse, chiar dacă este un vehicul utilitar la bază, Amarok reuşeşte să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în 6 secunde şi să atingă o viteză maximă de 222 km/h.

  • Mercedes S-Klasse by Carlsson

    Carlsson s-a folosit de ediţia de anul acesta a Salonului de la Geneva pentru a atrage clienţii săi din China. Tunerul german a dezvăluit pachetul CS50 Versailles pentru actualul Mercedes S-Klasse. După cum o sugerează şi numele, creaţia este un tribut adus stilului de viaţă aristocrat francez. Exteriorul a fost perfect individualizat cu ajutorul a 1000 de foiţe de aur aplicate în zona mediană a caroseriei de-a lungul unui proces manual care a durat 200 de ore. Deşi vorbim de aplicarea direct pe caroserie, Carlsson îşi asigură clienţii că procesul este extrem de meticulos şi asigură un finisaj perfect, asemănător vopselei convenţionale. Motivul aurului continuă şi la interior, unde nu mai puţin de 278 de componente, de la carcasa boxelor până la volan, au fost îmbrăcate în preţiosul metal. Preţul aurului folosit la interior ajunge la 12.000 de euro. Deşi este valabil pe mai multe versiuni de motorizare, pachetul Versailles vine şi cu ceva mai multă putere pe derivatul de performanţă AMG. Aici, motorul V12 a fost modificat pentru a livra 700 de cai putere şi 1100 Nm. Producţia va fie extrem de limitată, preţul încadrându-se între 268.000 şi 395.000 de euro.

  • Mercedes G65 AMG by Brabus

    Brabus nu putea lăsa ca Salonul Auto de la Geneva să treacă fără debutul unui tuning pentru G-Klasse. Modelul de anul acesta se numeşte 800 iBusiness şi are la bază versiunea scurtă a lui G65 AMG. Echipat cu un kit de caroserie, cu o nouă bară faţă, cu faruri fumurii, cu inserţii din fibră de carbon şi jante de 23 de inch, SUV-ul are parte de un interior tehnologizat, după cum o sugerează şi numele. Clienţii vor avea la dispoziţie mai multe produse Apple: un iPod Touch, un iPad Mini, un Mac Mini şi un Apple TV. Lista este completată de un monitor LCD de 15.6 inch, de un sistem audio premium şi de conexiune la internet. Modificări importante şi pentru motorul V12 de 6.0 litri, care promite 800 de cai şi un cuplu motor limitat electronic la 1100 de Nm. Pachetul permite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.2 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h.

  • Range Rover Sport by AC Schnitzer

    Deşi manifestă o preferinţă pentru modelele BMW, cei de la AC Schnitzer au adus anul acesta la Geneva şi primul lor kit pentru Range Rover Sport. Noua generaţie a modelului britanic a primit o suspensie nouă, o evacuare din inox, mai multe elemente aerodinamice şi un set de jante forjate din aliaj. AC Schnitzer promite şi ceva mai mulţi cai putere sub capotă. Cu ajutorul unei recalibrări a sistemului ECU, motorul diesel actual al versiunii SDV6, cu o capacitate de 2.0 litri şi 288 de cai putere, va putea sări uşor de pragul de 300 de cai. Kitul complet va fi disponibil începând cu această vară.

Mai departe...
  • HECTOR, vineri, 14.03.2014 22:12

    jantele de pe amaroc parc-ar fi roti de locomotiva cu aburi...cam kich.

  • @AM, sâmbătă, 15.03.2014 09:26

    suntem cativa proscrisi pe-aici un fel de persoane ....cam ...non grata iar voi va luati liber de week end si va asigurati ca aceste persoane sa fie oarecum...cenzurate pe intervalul week endului pt. adormi linistiti...am sa fac un experiment:voi trage niste injuraturi de alea porcoase ala roumanie...intr-un wek end de pe alta adresa IP sa vad daca mi se publica...ce ziceti?somn usor !

  • raz, sâmbătă, 15.03.2014 20:21

    Ma dar cum sa fiti asa nesimtiti cu reclamele care alea mvideo? serios acu!!! acopera 3 sferturi din ce ati srist la top 10 tuning si nu poti sa o inchizi, decat sa o maresti.... adica ce sa citesc daca nu vad de reclame? Imi mai spuneti rostul sitului?