Timbrul de mediu se va schimba: va fi inclus în preţul carburanţilor sau va lua forma unui impozit anual
Ministerul Mediului lucrează la un proiect care prevede schimbarea radicală a timbrului de mediu. Acesta ar putea fi transformat în impozit anual sau plătit sub forma unui impozit anual.
Timbrul de mediu introdus în 2013 este singura taxă aplicată maşinilor care a fost declarată legală de către Uniunea Europeană. De altfel, toate celelalte taxe auto plătite între 1 ianuarie 2007 şi 31 martie 2013 vor fi restituite pe parcursul următorilor 5 ani.
Cu toate acestea, Ministerul Mediului pregăteşte un nou proiect care vizează schimbarea radicală a modului în care este plătit timbrul de mediu, principiul "poluatorul plăteşte" urmând să fie menţinut.
"În prezent, la Ministerul Mediului s-a constituit un grup de lucru [...] care lucrează la o propunere legislativă de modificare a legislaţiei privind timbrul de mediu. Timbrul de mediu nu a fost declarat neconform cu legislaţia Uniunii Europene, dar va trebui să regândim în perspectiva aceluiaşi principiu Poluatorul plăteşte", explică Istvan Jakab, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Acesta a dezvăluit că există deja trei propuneri concrete pentru modificarea timbrului de mediu. Astfel, acesta ar putea să se transforme într-un impozit anual, ar putea fi inclus în preţul carburanţilor sau ar putea fi transformat în rovienietă.
Totuşi, nu este clar când ar putea avea loc schimbarea timbrului de mediu sau care va fi impactul real al noii forme comparativ cu costurile generate de actualul timbru de mediu.
Via Profit
-
Matrixu, luni, 09.05.2016 11:45
"Acesta ar putea fi transformat în impozit anual sau plătit sub forma unui impozit anual." Titlul trebuie modificat un pic..cred :)
-
mishazaitev, luni, 09.05.2016 11:51
@scamel Dar de ce e asa moral? E moral ca unul care cheltuie bani pe o masina cu motor euro 6, sau un hibrid sa plateasca la fel cu unul care are o rabla de douazeci de ani? Cum faci diferenta incluzand timbru de mediu in costul combustibilului? Stat RAR-UL la pompa si iti verifica noxele? La rovinieta, stai linistit, nu te pune nimeni sa platesti daca stai cu masina in garaj?
-
@mishazaitev, luni, 09.05.2016 12:00
n-ai nici o logica, pai daca ai hibrid consumi cat o dacie????? platesti cat consumi adica cat poluezi DAAAAAAAAAAA
-
@ @misha, luni, 09.05.2016 12:08
pai de ce sa platesti la pompa aceeasi taxa, daca tu cu motor euro 6 elimini mai putin CO2 pe litru de benzina consumat decat un Euro 1. Mai bine sa o lase cu taxele mai moale... ca le platim DEJA si in pretul benzinei si separat... ca asa face guvernul, le baga in Pret Benzina si apoi se face ca "UITA" de ele si le platim si separat. Ca parca daca maresc taxele si le imatriculeaza romanii in bulgaria sau cumpara mai putina benzina, ce castiga statul. N-au nicio notiune de "marketing" nici macar cat un magazin alimentar de la sat.
-
Kap, luni, 09.05.2016 12:53
E adevărat ca plata poluării prin combustibil nu ar ține cont de norma de poluare în care e încadrat autovehiculul, însă eficiența motoarelor a crescut și evoluția descrescătoare a consumului le avantajează pe cele mai noi. Nu e perfectă dar e cea mai corectă dintre cele fezabile. Varianta impozitului anual este la fel de incorectă ca și taxa actuală, care discriminează mașinile care nu rulează sau rulează puțin, deci ar trebui să nu fie luată în seamă. Cât despre susținerea modelelor mai puțin poluante, pot fi gândite măsuri complementare prin care să fie stimulată achiziția acestora din banii strânși prin taxa de poluare din combustibil.
-
sile, luni, 09.05.2016 12:58
@ @misha "pai de ce sa platesti la pompa aceeasi taxa, daca tu cu motor euro 6 elimini mai putin CO2 pe litru de benzina consumat decat un Euro 1."TOTAL FALS! EMISIILE DE CO2 SUNT DIRECT PROPORTIONALE CU CONSUMUL SI NU AU NICI O LEGATURA CU NORMA DE POLUARE!!! Normele de poluare au legatura cu alceva: emisii de hidrocarburi nearse ,emisii de pulberi(particule} , emisi de oxizi de azot. Un litru de benzina ars intr-un motor non-euro degaja aceeasi cantitate de CO2 ca un litru de benzina ars intr-un motor Euro 6.
-
Kohn Ferdinad, luni, 09.05.2016 12:58
Cel mai corect este ca poluatorul sa plateasca,deci cei care fac multi km sa plateasca in functie de acestia,respectiv in pretul carburantului.Daca fac in jur de 10 000 km anual nu trebuie sa platesc ca si cel care face 30 000 sau 40 000 km,chiar si daca are euro 6,el tot va polua mai mult.
-
gogi, luni, 09.05.2016 13:19
@scamel, si cu NOx, CO, SO2 etc ce faci? astia nu sunt proportionali cu consumul. Iar referitor la CO2 - e cel mai inocent compus degajat la ardere cu exceptia vaporilor de apa. Cum ar fi sa taxam omul ca prin respiratie degaja CO2. E absurd sa taxezi pe CO2, si sa uiti de gazele care polueaza cu adevarat.
-
unckle, luni, 09.05.2016 14:16
Emisiile de CO si CO2, insumate, sunt direct proportionale cu consumul de carburant (fiind principalii produsi ai arderii combustibilului). Ar fi logic si normal ca acei 7centi ai guvernului Ponta sa fie transformati in taxa "eco" ... si sa ne lasa draq in pace ca ne-am saturat sa platim atatea taxe si sa nu primim nimic pentru ele.
-
someone, luni, 09.05.2016 14:19
nu prea e corect cu plata la pompa, pentru ca un 1.5 diesel euro 6 consuma infim fata de un 3.0 benzina, tot euro 6, insa emite de mii de ori mai multe alte magarii ( cum zicea gogi, so2 si mai ales nox) . deci doar consumul nu e de ajuns ca si criteriu de departajare. deci parlamentarii care au gandit asta, trebuie acum sa fie mai destepti si sa gaseasca o solutie, iar la cum gandesc, nu ii vad sa reuseasca
-
gigiel, luni, 09.05.2016 14:40
Si se returneaza taxa celor ce au platit-o deja, oricare a fost forma de taxare, nu? Ca altfel ajungi de o platesti de doua ori!!!
-
mog, luni, 09.05.2016 14:45
@gigiel: o returneaza pe naiba, sau daca o fac, probabil va dura 3 ani si 100 de drumuri si hartii si o sa te lasi pagubas.
-
mishazaitev, luni, 09.05.2016 14:48
@eu inca odata Daaaa? Pe cuvantul tau? In primul rand, chiar daca am hibrid, nu vreau sa dau pe litrul de benzina cat da unul cu o rabla. In al doilea rand, daca am hibrid de 5l sau un benzinar euro 6 clasic, s-ar putea sa am oricum consumul cam cat are o rabla de 1,2. Deci, pentru ca vorbim de mediu, de ce sa platesc la fel? @sile Asa, si? Daca vorbim de protectia mediului, vorbim doar de CO2? Conteaza ce motorizare polueaza mai mult. Si conteaza pana la urma ca unul care are motor care polueaza sa nu plateasca litru de carburant la fel cu unul care a facut un efort si si-a luat un motor mai nou! Mie cea mai sfanta metoda mi se pare includerea in impozitul pe masina a unei componente de mediu care sa varieze in functie de vechimea masinii, norma euro etc. Adevarul este ca, singurul avantaj al impozitarii la pompa este acela ca acest impozit ar fi suportat si de cei cu numere de Bulgaria.
-
Cristi, luni, 09.05.2016 15:20
Pai si cei care avem masina de nu stiu cand si am platit taxa de mediu ce facem...vom mai plati la nesfarsit taxa de mediu de cate ori vom lua combustibili? Daca o masina o tii 20-25 de ani si de fiecare data cand alimentezi platesti ( chiar infim ) taxa de mediu...pai in cei 20-25 de ani cata taxa platesti? Si la un acelasi pret al combustibilului masinile polueaza diferit...cum facem ca masina care polueaza mai mult sa plateasca mai mult.. ( caci chipurile se vrea sa protejam mediul )...pana acum era clasificarea euro 2-3-4-5-6..dupa cum polua motorul si erau emisiile...acum ce criteriu de departajare va mai exista?
-
ScorpyonVAG, luni, 09.05.2016 15:22
VOTATI Istvan Jakab !... asta de unde a aparut ?
-
offy, luni, 09.05.2016 15:24
un v8 consuma si polueaza in oras de 3 ori cat dacia. un taximetrist ruleaza consuma si polueaza de 3 ori cat mine .sa plateasca de trei ori mai mult. dieselul emite noxe ? motorina sa aiba impozit mai mare. tiriac nu circula decat cu o masina din colectie. vreti sa plateasca pentru toate?
-
Bogdan, luni, 09.05.2016 16:33
ITP-ul: toti trebuie sa il luam odata la doi ani. Acolo ar trebui calculata taxa pe care sa o platim, functie de norma de poluare determinata si de numarul de kilometri facuti de la precedenta verificare. Daca tot este sa faca o lege noua pentru treaba asta macar sa faca una corecta, echitabila. Nici o alta formula nu va putea suplini o masuratoare exacta care sa tina cont de cat polueaza masina fiecaruia si de cati km a parcurs poluand cu norma respectiva de poluare. Si sa puna fratilor pe masa ce inseamna aia 52% din pretul unui litru de combustibil care merg la stat. Ca poate gasim si acolo taxe dublate sau unele care, asa cum s-a spus si mai sus, se mai platesc si sub alta forma sau si-au pierdut ratiunea de a exista (ca ultima taxa de 7euricenti).
-
ProfiBv, luni, 09.05.2016 17:44
@ Bogdan buna ideia cu calcularea taxei la 2 ani ( ITP ) si asta ar insemna si verificarea kilometrajului real nu cel dat de smecheri la vanzare , asta implica sigilii si testare si evidenta a kilometrajului sub forma centralizata.Adica sa-ti ea kilometri din bord la fiecare contact cu o autoritate fie ea service autorizat , fie politist care-ti da o amenda , poate chiar si la pompa PEC0 sa declari kilometri din bord si in cele din urma RAR-ul prin ITP . Taxa trebuie platita si in pretul carburantului , pentru ca si cei ce folosesc generatoare cu motor cu ardere interna polueaza. Bineinteles ca masinile care au platita o taxa si nu au recuperato sa nu mai plateasca "inca 25 de ani" sau pana caseaza. Si daca,un procent din aceasta taxa, o vor baga in impozit , sper sa se tina cont de norma de poluare a motorului chiar GPL sau HIBRID incluse. Nu are rost sa fie inclusa in taxa de drum , pentru simplul fapt ca un taxi poate face mai mult fum doar pe oras. Si sincer acum , dupa legea actuala , mi-as aduce un Lexus de 3.3 benzinar "cica Hibrid" sau echivalent Porsche Panamera sau S Classe. Va doresc la toti sa va mearga bine motoarele , pe care le aveti !
-
echo, luni, 09.05.2016 18:10
@Bogdan In teorie ideea ta e corecta..un raport norma de poluare/nr de km ar fi ideal..dar practic nu prea. Aproape oricine poate da nr de km inapoi..si cam scapa nepedepsit.Plus de asta..cam toti stim unu de la ITP care..mai inchide ochii
-
unckle, luni, 09.05.2016 20:47
@Bogdan - astfel Romania ar deveni tara in care se consuma miliarde de litri de combustibil si se fac cateva sute de km pe an :) Iti dai seama ce industrie ar deveni datul inapoi al kilometrajului ? Toata lumea ar avea acasa un kit format din bormasina sau laptop pentru ajustarea "taxei" (chiar daca, impreuna cu legea asta ar veni si incadrarea la fapta penala a datului inapoi al kilometrajului)
-
pt ca basism, marţi, 10.05.2016 07:35
ati vrut basisti, acum aveti basisti.
-
McCrysT, marţi, 10.05.2016 12:53
Vad ca va certați cum e mai "corect" ca statul sa-si jecmaneasca cetățenii. Căci de fapt asta este, ii doare pe ei fix undeva de mediu, vor doar sa strângă bani la buget. Câți copaci s-au plantat din banii strânși din taxele de pana acum, cate filtre s-au montat la uzinele care mai sunt de stat si care știm cât poluează? Si daca vorbim de corectitudine statul trebuie sa ofere ceva la schimb, ptr rovigneta trebuie sa ofere drumuri bune, dar nu, ei știu doar sa ia de la cetățeni ca sa-si daca ei pensii speciale. Itr-un stat civilizat (de ex. Germania) e o taxa anuala de poluare, plătită corect, in funcție de emisii si norma euro. Dar acolo oricine poate sa-si monteze un catalizator mai performant pe vechea mașină și e taxat conform cu ce emite după această operație. Mi-am adus din Germania un Volvo 2003 dotat cu un astfel de catalizator ce in Germania era încadrat într-o norma euro superioara iar la noi nu s-a ținut seama de asta, au încadrat- o cum a fost din fabrica. Desi are filtre performante. Alte exemplu, mașinuța soției, benzinara cu 1289 cmc 800 kg CO2 119 g - Euro 3. Fiecare multe mașini Euro 5 si chiar 6 au mai mult de atât. De ex versiunea următoare a mașinii, din 2005, aceeași capacitate, Euro 4, CO2 159 g. Care ar trebui taxată mai mult?
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
moral este sa fie inclus in pretul combustibilului . emisia de co 2 este proportionala cu consumul. iar masina care sta in garaj nu polueaza. si rovineta la fel.