Timbrul de mediu intră în vigoare în 15 martie 2013
Guvernul României a votat astăzi ordonanţa de urgenţă care controlează noul timbru de mediu. Acesta va intra în vigoare în 15 martie 2013. Până atunci, cetăţenii plătesc taxa auto în formula 2012.
Timbrul de mediu a fost votat astăzi de Guvern şi va intra în vigoare începând cu 15 martie. Proiectul care guverna timbrul de mediu a fost votat în cadrul unei ordonanţe de urgenţă, care va intra în vigoare la 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, informează Gândul. Timbrul de mediu ia în calcul emisiile de CO2, vechimea vehiculului, norma de poluare şi cilindreea. În raport cu vechea taxă, timbrul de mediu taxează atât automobilele deja înmatriculate în România, cât şi automobilele de import, singurele vehicule scutite fiind cele care au plătit taxa de poluare, într-o formă sau alta, între 01.01.2007 şi 14.03.2013, fără să o recupereze, alături de excepţiile existente de la taxa de poluare, cum era cazul vehiculelor donate unor organizaţii non-profit, vehiculelor adaptate persoanelor cu dezabilităţi, vehiculele electrice, hibrizii şi altele. Timbrul de mediu se plăteşte o singură dată.
În ceea ce priveşte formula de calcul a noului timbru de mediu, noua formulă a birului ia în calcul emisiile de CO2 în proporţie de 100%, pe când vechea taxă le lua în calcul în proporţie de 30%. Pe larg, pentru motoarele Euro 5, Euro 4 şi Euro 3, formula de calcul este cea care ia în calcul în proporţie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă de calcul prevăzută prin Legea nr 9/2012. Astfel, pentru autovehiculele echipate cu motoare Euro 5, timbrul de mediu are un cuantum apropiat de cel al taxei auto 2012, cu toate că există multe cazuri în care acesta are o valoare superioară. Situaţia cea mai puţin favorabilă o au vehiculele echipate cu motoare Euro 3 şi Euro 4, în cazul cărora timbrul de mediu are un cuantum semnificativ mai mare. Vestea bună vine abia pentru cei care au motorizări Euro 2, Euro 1 şi Non-Euro, care vor avea un timbru de mediu redus cu până la 90 procente graţie unor coeficienţi de devalorizare.
"Sunt exceptate de la plata timbrului de mediu autoturismele şi autovehiculele aparţinând misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, autoturismele persoanele cu dizabilităţi, autovehiculele Forţelor Armate, Forţelor de Securitate, de Poliţie, Jandarmerie, Poliţie de Frontieră, Ambulanţe, autovehiculele istorice, autovehiculele hibride şi electrice, autovehiculele intrate potrivit legii în autoritatea privată a statului acordatre cu titlu gratuit, autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi autovehiculele dobândite prin moştenire la doi ani de la data deschiderii succesiunii", a declarat Rovana Plumb, Ministerul Mediului.
Taxa de mediu sau de poluare şi-a schimbat formula de calcul şi sistemul de aplicare de mai multe ori în ultimii şase ani, dar niciuna dintre soluţiile propuse nu a reuşit să mulţumească atât automobiliştii, cât şi guvernanţii, ca să nu mai vorbim despre reprezentanţii Comisiei Europene, care au avertizat în repetate rânduri privind discriminarea pe care o produce o asemenea taxă. Noul timbru de mediu promite să rezolve mai multe probleme legate de formula anterioară a taxei auto. Mai precis, acesta se doreşte a fi neprotecţionist, evitând favorizarea reînmatriculării automobilelor înregistrate deja în România în faţa vehiculelor rulate de import.
Via Gandul
-
andrey11, marţi, 19.02.2013 21:07
Intra in vigoare de la data de 15 martie... dar totusi, daca mergi sa schimbi proprietarul unei masini inmatriculate in tara in anul 2005, ei te trimit la finante sa platesti taxa/timbru de mediu!!! Cum e posibil?
-
dan_grc, marţi, 19.02.2013 21:17
@tzenu Teoretic cateva sute de euro maxim ar trebui sa platesti.
-
cenzurat0005, marţi, 19.02.2013 21:26
Mamaligari de peste Dunare au iesit in strada pentru ca factura la energie era prea mare si a dat rezultat au redus pretul energiei electrice cu 8%,inca o data Bulgaria ne arata ca sunt mai aproape de vest ca noi si stiu sa isi ceara drepturile si nu se lasa calcati in picioare de mafioti de la guvern.Mai ramane sa ne intoarcem in trecut sa ajungem iaras la vechile daci ce mergeau cu benzina FARA PLUMB
-
soryn89psy, marţi, 19.02.2013 21:37
trebuie organizate macar niste proteste de amploare doar pt chestia asta stupida cu timbru de mediu.. auzi.. , sa nu mai zic de multe alte nereguli din tara, dar macar cu asta sa ridicam si noi fruntea! as merge cu mare placere daca ar fi cineva sau ceva care sa reuseasca sa ne uneasca mai multi sa le tinem piept!
-
mariusflo2006, marţi, 19.02.2013 23:51
ce mai stam haideti sa ne unim si sa esim in strada .daca vor vedea ca nu ese nimenea in strada vor considera ca au facut o fapta buna astia se gindesc decit la comisioane haideti sa stabilim o data in care sa protestam
-
inexorabil, miercuri, 20.02.2013 00:14
De fapt, sa recunoastem adevarul: aceasta taxa este menita sa-l imbogateasca pe cetateanul platitor. Sigur ca da, nu ma credeti? Chiar il imbogateste. Cu experienta unei noi taxe. Ar trebui ca "taxa" sa se numeasca moneda noastra nationala, nu "leul". Si se pare ca avem in bugetul de stat miliarde de lei, pardon, de taxe. Datorita unor oameni minunati, cu minte de doua......taxe. "Sunt exceptati de la plata"......Sa vedem o pilda din Matei 17. Iisus catre Petru: "Ce ti se pare, Simone? Regii pamantului de la cine iau dari sau bir? De la fiii lor sau de la straini?". Iar Petru a raspuns: "De la straini". Atunci Domnul a zis: "Asadar, fiii sunt scutiti". Ca sa ne intoarcem in prezent, la cazul nostru, se vede treaba ca "fiii" actuali nu trebuie sa plateasca timbrul (halal eufemism, ca sa nu mai sune a taxa......astia chiar isi inchipuie ca scoala romaneasca "scoate numai tampiti"), pentru ca masinile lor pur si simplu nu polueaza mediul. La nivel politic (a se citi politologic), noxa cea mai periculoasa este considerata......saracia. Puti a saracie? Pai te iluzionezi cumva ca te suporta mediul in halul asta?! Ei, si printre masinile de granguri strecuram si niste categorii mai speciale - handicapatii, sportivii, pasionatii retro si mostenitorii (!?) - si gata, i-am prostit pe prosti, deci platiti, bai acestia, caci voi nu sunteti niste "speciali" :P
-
terck, miercuri, 20.02.2013 08:41
O zi buna sau sa il citez pe cei de sus ''Sa traiti bine'' (asta sa nu il aduc in prim plan pe plagiator) cum sa fie mai bine in tara cand oameni nu au coloana si tac molcom si sufera fara sa ridice un deget . @ Cenzurat Mamaligari li-se spune celor din Ro nu celor din Bulgaria cei de acolo ar linsa si politisti care ii apara pe politicieni la noi in schimb nu se ridica nici macar un deget ..... stii cineva odata zicea Mamaliga nu explodeaza si mare dreptate avea. Ca sa revin la sub .... pana ce politicieni care se freaca in valiza nu se vor schimba ca si scutecele nu se va rezolva nimic.. ah si sa fie pusi pe criterii in care au ceva scoala nu ca doamna Plumb care nu are nici in clin si nici in maneca cu Poluarea.
-
domnul lol, miercuri, 20.02.2013 11:42
oare ce va mira si de ce mai va obositi postand . romani chiar nu inteleg ca nu sunt bani si nici nu vor fi vreo data 50 milioane euro pentru un km de autostrada io sunt patron aici insa ma gandesc serios sa emigrez afara (nush unde ) pe un post de maturator (angajat salubrizare ) sfatul meu legat de subiect ocoliti taxa cu inmatriculari la bg sau in alta parte io am un golf 4 inmatriculat in 2006 adus de mine de dincolo pentru care am platit taxe sub forma de tva 19% si 4,5 %taxa vamala in valoare de 2400euro ........ acum daca o vand o iau de la capat bafta la toata lumea cu transportul in comun
-
paul, miercuri, 20.02.2013 13:39
Daca Rovana Plumb isi ia un Mercedes cu motor de 6000 cm care are norma de poluare euro 6 ,plateste 0 euro taxa de timbru? Daca eu imi iau o masina cu euro 3 sau 4 ca atat imi permit, platesc o mie si ceva de euro? Pai daca Plumb merge 100.000 km pe an ca are bani ca si-a luat mercedes nou, si eu merg doar 10.000 ca nu am bani.... pai care polueaza mai mult? Plumb sau eu?
-
ION, miercuri, 20.02.2013 13:41
PROTESTE
-
Smileyx, miercuri, 20.02.2013 13:57
Eu am o amarata de astra G 1.7 diesel euro 2 fabricata in 99...Pe mine in momentul asta ma costa 14000 de euro taxa...iar inainte ma costa 1700...unde e reducerea aia de 60 - 90% ?? Trebuie sa iesim din nou in strada sa protestam...
-
Costi, miercuri, 20.02.2013 13:57
Au mancat r.... cu polonicul in campania electorala : " O sa eliminam taxa auto", mincinosi ordinari ca orice politician nemaicontand din ce partid este. Cu totii care am luat masini din Romania inainte de 2007 ne-am platit taxele la stat corespunzator codului fiscal in vigoare de atunci. Am cumparat din Romania masina in 2006 din reprezentanta, am platit toate taxele de atunci si acum cand vreau sa o schimb nu mai pot (masinile se schimba noi acum la 6-7 ani), Am taxa de timbru pentru Renault Laguna II Benzina 1998 CC :6.556 RON!!!!!! In decembrie masina valora 5000 de euro acum daca o dau cu 3000 EURO sunt norocos. Inca o data statul baga mana in buzunarul meu!!!! Legea asta incurajeaza sa aduci rable de dincolo si da in cap vanzatorilor de masini noi. Propun sa puna Ponta taxa de mediu si pe pantofi, sa impoziteze si mersul pe jos!!!!
-
BrillCK.ro, miercuri, 20.02.2013 14:08
Intrebare: Daca masina am obtinut-o printr-un proces de partaj mai platesc taxa de timbru? Unde pot vedea acest lucru? Multumesc
-
apor, miercuri, 20.02.2013 14:12
sa iesim in strada,protest,protest si iar protest pana ajungem la un rezultat!!!cica sa luat in calcul puterea de cumparare a romanilor,se pare ca nu a sesit din parlament "MADAM MEDIUM"
-
lolo, miercuri, 20.02.2013 16:58
Din noua lege rezulta o concluzie absolut aberanta: ca, in opinia guvernului, singurele masini extraordinar de poluante din Romania sunt cele Euro 3, mult mai poluante si decat masinile non-euro, de vreme ce au o taxa de poluare de 5-6 ori mai mare. Conform noii legi,eu, care mi-am luat in 2006 o masina noua Logan Euro 3 cu emisii de 170 g CO2, sunt condamnat sa circul cu ea pana vor curge tablele de pe ea si nu mai pot s-o vand in vecii vecilor, fiindca va avea o taxa de inmatriculare de 2.300 euro, deci cam cat face masina acum. Asta e rasplata guvernului pentru cei care au cumparat masini noi romanesti in 2004-2006 si i-au sustinut pe ordinarii de la Renault care acum urla in cor sa ne dubleze taxa. Ei chiar ne cred nebuni sa mai cumparam vreodata masini noi de la ei ?
-
vasi, miercuri, 20.02.2013 17:00
niste idioti sa iesim an strada sa le aratam ca nu suntem prostii lor cum sa ati ei o masina de 6 ani sa platesti 1000 euro si una de 15 ani 200 euro care poate merge la fel de mult ca aia de 6 ani
-
lexion, miercuri, 20.02.2013 17:51
Pate ma ajuta cineva cu un calcul bun, pentru ca deja am auzit 100 de variante cu noua taxa. Pentru un Volvo S80, Euro 4, 1998 cmc, 151 gr CO2 din luna 10 an 2010, cat o sa fie taxa? Multumesc
-
marius, miercuri, 20.02.2013 19:59
haide-ti fratilor pe ei ....
-
robert, miercuri, 20.02.2013 21:54
La salariile noastre ne si permitem masini euro 5 si 6! Abia ne permitem sa ne intretinem! Tara nimanui!!! Ne fura astia de numa! Ne intoarcem iar la carute si mancare la cartela
-
Alexandra, miercuri, 20.02.2013 21:55
Buna seara,am o nelamurire,daca aleg sa-mi cumpar si sa inmatriculez o masina pana la data de 15 martie2013,mai sunt nevoita sa platesc taxa de mediu?In ideea ca nu o voi vinde mai departe prea curand.Multumesc!
-
ztele, miercuri, 20.02.2013 22:08
Fix pix. Si timbrul asta de mediu incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, deci se vor castiga procese in continuare. Devine amuzant :)
-
sss, joi, 21.02.2013 09:57
astia sunt mai prosti decit ceilalti! te forteaza sa renunti la masina,la cite ai de plata ca sa o poti folosi . asa ca mai bine renunt la ea.
-
Mihai, duminică, 24.02.2013 19:50
Doamna minisru cap de plumb minte cu nerusinare. Legea nu este decit un furt cu nerusinare din buzunarele romanilor saraci. Unde este principiul ca poluatorul plateste ? Toate rablele au o taxa de tot risul. Au aruncat cele mai mari valori pe EURO 3 si 4. Exact masinile care se tranzactioneaza cel mai mult pe piata de second hand si este gama cautata de romanii fara multi bani. Pentru o masina EURO 3 1,6l taxa este de 1900 EUR pe cind pentru o Dacie de 25 de ani taxa este 300 EUR. Sunt peste 2.000.000 de masini in Romania de peste 15 ani.Adica NoN EURO .Oare cum vrea USL-ul sa improspateze parcul auto ? Un detinator al unei atfel de masini nu are bani sa-si cumpere un EURO 5 sau 6, dar si-ar putea permite o masina EURO 3 sau 4 primind si un tichet de casare. De acuma vor intra in tara toate rablele din Europa. Pentru ca aceasta taxa sa poata fi morala si corecta trebuie sa aiba un punct 0 (zero) de unde sa se inceapa taxarea la perioade scurte de timp (trimestriale, anuale) adica suma rezultata in urma unui grafic (metoda de calcul) CORECT(A), sa fie impartita la durata de viata a autoturismului, iar ca idee !!! la revanzare daca tot doresc sa colecteze bani ( nenorocitii) sa se perceapa doar cuantumul taxei de la momentul fabricatiei si pana la momentul revanzarii, restul sumei sa fie platit esalonat !!! adica , sa spunem ca taxa totala la un autoturism euro 3/1600cm3 este de 600 euro si are vechime 7-8 ani (nu ca in cazul de fata 1600-1700 euro), la revanzare sa se plateasca 300 (jumatate din suma de pe jumatatea duratei de functioanare) iar restul anual ,circa 40 euro . Dupa depasirea duratei de viata doritorii taxati cu alte metode de calcul incurajatoare acizitionarii de auto noi prin scoaterea din uz si NU SUPRATAXAREA IN PERIOADA DE "VIATA" ,Perioada in care este APTA si ALINIATA din toate punctele de vedere respectiv norme de comercializare. Dar doamna ministru cap de plumb se consulta cu producatorii si importatorii de autovehicule pentru stabilirea taxei. Nu se consulta cu propriul popor. Poporul nu poate da spaga pe cind fabricantii si importatorii pot si chiar cotiza la partid.
-
Marius, luni, 25.02.2013 12:51
Daca sunt in proces si momentan am inscris masina cu numere negre si certificat pe care scrie ca este inmatriculata masina provizoriu pana la definitivarea procesului, cand acesta (procesul) se va termina (sentinta definitiva) va mai trebui sa platesc acest timbru de mediu in inmatricularea definitiva, sau se considera la mine ca am mers pe vechea varianta de taxa si voi plati timbru de mediu doar la o eventuala revanzare a autovehiculului?
-
XBitza, sâmbătă, 02.03.2013 11:40
Pentru o masina aflata la prima inmatriculare in Romania in 2012: Daca ai inscris-o anul trecut si in certificat scrie ca este inmatriculata provizoriu pana la definitivare, vei castiga procesul anul asta cu decizie finala, vei avea o hotarare judecatoreasca pe care va fi scris "obligat la imatriculare fata plata taxei". Deci nu va trebui sa platesti. Daca ai inmatriculat-o anul asta, 2013, din pacate nu ai sanse de castig. Pentru ca de la 01.01.2013 a intrat legea in vigoare in forma completa, nesuspendata. Sper totusi ca sa te aflii in primul caz.
-
Flavius, marţi, 05.03.2013 22:57
Daca fac RAR pe data de 14 pot sa platesc noua taxa de mediu nu?
-
iosuf, miercuri, 06.03.2013 00:30
oameni dusi cu mintea dea binelea wa...dak se va contiinua tot asa ,pe bune o sa ajungem la carutze .........maine poiimaine vezi k te pute sa platesti ca unbli si cu bicicleta .......nu le ajunge ,nu vad k tara e dusa cu totu in prapastiie ,da iei tot contiinue!!!!!!!!!!!
-
cata, miercuri, 06.03.2013 18:06
Din nefericire am fost mintiti si de data aceasta (ca de fiecare data). USL este la fel de nociv ca si PDL iar noi suportam aceste actiuni fara replica. Cred ca daca vor merge in ritmul acesta la alegerile prezidentiale cei din USL vor avea mari surprize. As vrea sa vad cum MARELE Mircea Badea combate acest jaf dar.....nu corespunde targhetului sau. Iar pe fecioara Maria (Gadea Mihai) sa se arate foarte implicat in fiecare cuvant pe care il rosteste cu atata chin (dar este atat de profund)...... in combaterea acestui act mizerabil marca USL.
-
Mos Craciun, luni, 11.03.2013 18:58
@Marius. Daca ai avut nenorocul sa acghiti taxa in luna ianuarie 2012 nu o sa castigi procesul. Daca ai platit in ori ce luna pana in 31.12.2012 ai sanse sa castigi. Succes!
-
kapak, vineri, 15.03.2013 15:42
daca mi s-a acceptat judecarea cauzei la tribunal in decembrie 2012, dar sentinta am primit-o in februarie 2013, mai platesc sau nu timbru? de la tribunal am primit sentinta definitiva.
-
lyk, joi, 21.03.2013 19:52
e ttimpul sa ne spunem punctul de vedere fratilor,astia ne fura incet si sigur.
-
suzuka, joi, 02.05.2013 17:28
Buna ziua, o intrebare.Daca masina a fost cumparata in leasing in 2003, atunci sa platit vama pe masinasi acum vreau sa o vand trebuie cel care o cumpara sa plateasca taxa de mediu? Stie careva asa ceva? Multumesc
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
poate sunt putin cam derutat....... sa inteleg ca vechiturile vor fi cele mai avantajate???????? si daca da cat ar costa sa imatriculez o masina non-euro.....de exemplu un E30 320 motor de 1991cmc 6 in linie M20B20 va rog raspundeti care stie cat ar costa acest timbru de mediu...... poate dau o fuga anu asta prin germania......