Teste de siguranţă: 5 stele pentru noul Tucson, 4 stele pentru Mazda MX-5 şi Opel Karl
Cea mai recentă sesiune de testare a celor de la EuroNCAP ne arată atât evoluţia celor de la Hyundai, cât şi erorile de concepţie şi elementele lipsă care i-au costat pe Opel şi Mazda câte o stea pe Karl şi pe noul MX-5.
Organizaţia europeană EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă organizată de cel mai mare nume european din domeniu. În vizorul inginerilor EuroNCAP au intrat de această dată trei maşini, doar una reuşind să adune nota maximă, cinci stele.
5 stele pentru noul Tucson
Sesiunea de teste din această toamnă a demonstrat evoluţia Hyundai în zona siguranţei active şi pasive, noua generaţie Tucson reuşind să adune cinci stele. EuroNCAP notează faptul că SUV-ul mărcii coreene a evoluat foarte mult la capitolul siguranţă faţă de 2006, atunci când Hyundai scotea pe piaţă ultimul Tucson. SUV-ul asiatic scotea atunci doar patru stele. EuroNCAP nu vorbeşte deloc însă de Hyundai ix35, model care a ocupat locul în zona SUV-urilor compacte între primul şi actualul Tucson şi care în 2010 a reuşit să adune tot cinci stele la testele de siguranţă.
Una peste alta, evoluţia structurală a modelului Hyundai este subliniată de EuroNCAP prin punctajele interesante la capitolul Siguranţa Pasagerilor Adulţi şi Siguranţa Pasagerilor Copii, cel mai mare pas fiind însă realizat în zona sistemelor active de siguranţă. De notat că, deşi Tucson oferă opţional un sistem de frânare automată, modelul coreean a reuşit să adune cinci stele fără ca acesta să fie luat în considerare de EuroNCAP.
Fişa de siguranţă completă a noului Hyundai Tucson poate fi găsită AICI.
4 stele pentru Mazda MX-5 şi Opel Karl
Celelalte două modele testate în această sesiune, Mazda MX-5 şi Opel Karl, au reuşit să adune câte patru stele la capitolul siguranţă.
Roadster-ul japonez este lăudat de inginerii EuroNCAP pentru construcţie şi pentru protecţia pasagerilor şi mai ales a pietonilor, pe care o consideră de un nivel "excepţional". La fel ca în cazul rivalului Audi TT, lansat şi el în 2015 într-o nouă generaţie, pe MX-5 nu există sisteme de frânare automată în caz de urgenţă, iar asta a făcut ca modelul japonez să nu adune decât patru stele la general.
Fişa de siguranţă completă a noului Mazda MX-5 poate fi găsită AICI.
În cazul lui Opel Karl, noul model de buget clasă mini a mărcii germane, notarea siguranţei active şi pasive s-a oprit la patru stele din cinci. EuroNCAP consideră că vorbim de un rezultat respectabil pentru un model din acest segment, însă inginerii notează faptul că există câteva probleme de eficienţă a centurilor, cum ar fi faptul că la impactul frontal şoferul iese din aria de acoperire a airbag-ului sau că la impactul frontal cu bariera solidă – test introdus de EuroNCAP în 2015 – şoferul a alunecat pe sub centură. De asemenea, la impactul lateral cu stâlpul protecţia la nivelul pieptului a fost slabă. “Dacă ar fi optimizat centurile de siguranţă, Karl ar fi făcut o impresie mai bună”, notează EuroNCAP.
Fişa de siguranţă completă a noului Opel Karl poate fi găsită AICI.
Mazda iar o da in bara, dupa Mazda 2. La Opel ma asteptam...din nefericire!