Tesla va produce două modele noi în Germania și China: "Cel cu preț mai mic de 25.000 de dolari va fi poziționat sub Model 3"

Publicat marţi, 29.09.2020 11:04 de Daniel Popescu

Elon Musk a confirmat că Tesla va produce două modele noi la uzinele din Berlin și Shanghai. Modelul care va costa mai puțin de 25.000 de dolari va fi poziționat în gama sub Model 3.

Gama de modele electrice dezvoltată de Tesla va crește semnificativ în următorii ani, pe lângă lansările anticipate pentru pick-up-ul Cybertruck, sportiva Roadster și capul-tractor Semi.

Cu numai câteva zile în urmă, CEO-ul Elon Musk a anunțat că Tesla va dezvolta un model care va fi disponibil pentru mai puțin de 25.000 de dolari pe piața americană, fără să ofere detalii concrete despre acesta.

Analiștii au interpretat că Tesla va lansa o versiune mai ieftină a lui Model 3, însă Musk a confirmat acum că este vorba despre un model complet nou, poziționat în gamă sub Model 3.

Cel mai probabil, ca urmare a prețului țintă scăzut, noul model va fi produs la uzina de la Shanghai, însă Musk a anunțat că Tesla va produce un model nou și la uzina aflată în stadiu de construcție lângă Berlin.

"Nu scădem prețul lui Model 3 la 25.000 de dolari. Mă refeream la un viitor model care va fi mai mic decât Model 3. Ambele uzine de la Berlin și Shanghai vor produce modele originale", a explicat el pe rețeaua de socializare Twitter.

Informația cu privire la uzina din Berlin nu este surprinzătoare în contextul în care Tesla intenționează să deschidă în Germania un centru de design.

Nu este clar când vor fi lansate cele două noi modele, însă Musk a anunțat anterior că viitorul model de 25.000 de dolari va fi disponibil pe piață pe parcursul următorilor trei ani, adică cel târziu în 2023.

Via Electrek

  • netam-nissan, marţi, 29.09.2020 11:28

    tare precizarea, eu credeam ca TezlaZoe sub 25 de mii o sa fie peste model 3 de 45 mii.

  • Edikkk, miercuri, 30.09.2020 08:27

    Exact conform previziunilor, în fereastra de timp 2023 - 2025 Tesla va produce maşina electrică de 25.000$ forţând restul să treacă la electrificare (serioasă gen EV sau PHEV, nu cele mild hybrid) sau vor ajunge în latura low-cost unde este deja, foarte bine, poziţionată Dacia! Nu vor avea spaţiu de manevră şi vor sărăci (pierde cotă de piaţă) mult sau chiar da faliment. Şi Toyota revine la plan şi până în 2025 vor face toată electrificarea, nu 2030. Până acum VAG a înţeles şi merge bine, GM a pus bazele schimbării şi roteşte către electrificare şi Toyota. Ceva Jeep de la FCA, Renault cu mare potenţial dar slab, mult sub aşteptări, în rest, o să îi prindă cu chiloţii în vine.