Tesla va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei: măsură pentru reducerea aglomerației de la stațiile de încărcare
Tesla a anunțat că va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei în zonele în care se înregistrează trafic intens la stațiile de încărcare, pentru a reduce astfel timpul de staționare.
Tesla are în prezent o rețea globală de aproape 1.500 de stații cu aproape 13.000 de puncte de încărcare, însă în anumite zone din Statele Unite stațiile sunt frecvent aglomerate ca urmare a vânzărilor înregistrate în ultima perioadă de Model 3.
În paralel cu extinderea rețelei, Tesla a găsit o nouă metodă pentru a reduce aglomerația prin limitarea timpului de staționare.
Astfel, la anumite stații de încărcare din Statele Unite, Tesla va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei. Măsura este luată în contextul în care tehnologia actuală a bateriilor Li-Ion permite o încărcare rapidă a bateriilor până la 80%, după care timpul de încărcare până la 100% crește semnificativ.
Practic, prin această măsură, șoferii vor pleca mai repede de la stațiile de încărcare și vor permite accesul mai rapid al următorului șofer la stație, ceea ce va reduce aglomerația formată la stații.
Pentru început, limitarea se va aplica la circa 17% dintre stațiile de încărcare din Statele Unite, iar la unele dintre ele doar în weekend-uri sau atunci când se înregistrează un flux mai mare de mașini, cum ar fi în perioadele cu festivaluri. Nu este clar dacă Tesla intenționează să aplice o măsură asemănătoare și pentru stațiile de încărcare din Europa.
Via Mashable
Intervalul ideal de incarcare al bateriilor este 20%-80%. Valabil si pentru telefoanele mobile. Daca te mentii in intervalul asta, estimarile sunt ca maresti viata bateriei de 4 ori. Legat de Tesla, se pare ca sunt primii care se dau cu capul de o problema pe care toata lumea, inclusiv aici pe AM au prevazut-o. Aglomeratia la statiile de incarcare. Si eu sunt curios cum or s-o rezolve. Interesant ar fi ca dupa ce masina s-a incarcat, sa se parcheze singura in alta parte si cand proprietarul si-a terminat treaba s-o cheme prin telefon la locul in care se gaseste. Stiu, suna SF, dar e perfect realizabil. In acelasi timp Tesla si ceilalti trebuie sa lucreze din greu la extinderea relelelor de incarcare iar prizele sa le faca dupa un singur standard. Ideal ar fi ca toata lumea sa poata folosi orice charger, indiferent cine l-a instalat, exact cum e in ziua de azi cu gura de alimentare la pompa de benzina. Din pacate, Tesla e din nou prima si singura care trebuie sa rezolve problema asta. Eu cred ca in clipa in care ceilalti producatori vor avea ritmuri de productie, vanzari mari de masini electrice, vor lucra impreuna si solutii se vor gasi.Standardizarea este una din ele si cea mai simpla.