Tesla și MG vând electrice ca pâinea caldă în Europa
Tesla si MG au înregistrat creșteri impresionante ale vânzărilor în luna ultimele luni. Acest lucru se datoreaza modelelor accesibile din gamă și reducerilor de preț constante.
Aprilie a fost martorul ascensiunii mașinilor electrice, reușind o cotă de piață substanțială de 22%. Cele mai recente constatări ale JATO Dynamics arată faptul că peste o cincime din vehiculele europene recent înregistrate au fost mașini electrice.
Tesla are un merit important pentru această creștere. Cu toate că gama sa este modestă și ofertele relativ învechite, compania americană a profitat de interesul în continuă creștere al oamenilor față de mașini electrice.
În august 2023, Tesla a cunoscut o ascensiune impresionantă, cu 33.809 de înregistrări noi în Europa, un salt impresionant de 240 la sută în comparație cu aceeași lună a anului precedent. Ca rezultat, Tesla a depășit titani europeni consacrați precum Opel, Citroën și Fiat.
Fenomenul Tesla se învârte în jurul unui duo popular, Model Y și Model 3. Model Y a fost în mod constant cea mai vândută mașină în Europa și nu pare că situația se schimbă prea curând. O astfel de situație ar putea lăsa producătorii auto europeni într-o poziție dificilă, deoarece un concurent străin este mai popular ca producătorii autohtoni.
Tesla a raportat deja peste 169.000 de unități ale Model Y, marcând o creștere de 216%. Între timp, Model 3 utilizează reduceri de prețuri strategice pentru a-și lărgi baza de clienți și a atrage vânzări din alte segmente. Previziunile cresc odată cu sosirea versiunii îmbunătățite, promițând o creștere și mai mare.
Tesla, alături de chinezii de la Geely și SAIC, sunt singurii producători, care au înregistrat o creștere constantă. Această performanță provine dintr-o serie de mișcări bine sincronizate, începută cu lansarea treptată a Model 3. Lansarea Model Y, însoțită de reduceri de prețuri, este dovada strategiei Tesla.
În tranziția de la combustibili fosili la electricitate pură, MG apare ca un concurent formidabil. Poziționată ca o marcă britanică, dar proiectată, dezvoltată și produsă în China, MG vor să schimbe jocul.
MG 4, o intrare recentă pe piața europeană, continuă să captiveze consumatorii datorită prețurilor competitive și recenziilor bune. În august, MG s-a impus în topul celor mai bine vândute 20 de mărci din Europa, cu aproape 14.900 de unități - depășind Suzuki, Mini, Mazda și Jeep. În mod impresionant, modelele electrice au reprezentat 59% din acest total.
Pe măsură ce Tesla și MG avansează, producătorii auto reduc cotele de piață. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot și Hyundai se confruntă cu efectele negative ale acestei scăderi. Deși ofertele lor electrice sunt lăudabile, acestea nu se ridică la nivelul Tesla și a asaltului competitiv al MG.
-
Ghinion, duminică, 01.10.2023 14:26
Iar vag, pentru ca-i lacom, sta cu ele in stoc, inchide temporar fabrici si mai vedem ce urmeaza..
-
Mihai, duminică, 01.10.2023 17:41
Hopa, cum asa? Pai nu ne ziceau noua inexopix, dan_grc, Dutz si altii ca electricele sunt super scumpe si nu se vand? Nu comentau ei cand VAG a zis ca mai opreste productia ca nu se cauta? Deci sunt marci care vand? Si vand mai bine decat dieseluri? Asa e cand isi dau cu parerea ochiometric toti meseriasii.
-
delfinu, duminică, 01.10.2023 17:51
cum?! nu da faliment tesla si chinezu?!! m-a mintit dutzu za egzpert?!!
-
Vali, duminică, 01.10.2023 18:58
Si eu care citisem ca mașinile electrice nu sunt cautate. Nici nu stii in cine sa mai ai incredere in ziua de azi. Avem pe aici atat de mult experti in domeniul auto si se pare ca nu ii baga in seama lumea pe inexorabil cu al lui VAG dizal, dan_grc cu al lui BMW dizal si alti super meseriasi si cunoscatori in domeniul auto. Daca inca nu si-au dat seama cei care le cumpara, vor sta mult la incarcat si nu vor avea ce sa faca cu ele. Le vor vinde dupa vreo jumatate de an si isi vor cauta diesel :)) ca are autonomie 1000 km (nu conteaza ca aia care le iau nu merg decat 5km zilnic, lor trebuie sa le arate ca pot merge mult) si se "incarca" in 2 minute. E drept ca electricele se incarca greu, peste noapte in fata casei sau la birou in 8 ore cand nu le folosesti, dar e greu de desenat la unii.
-
Banditos, duminică, 01.10.2023 21:51
Sa ma lamureasca cineva daca in articolul de fata exista macar o urma din termenul "autonomie" pentru ca il vad pe sanatosul satului reamintind de vechea lui obsesie si a gasit ocazia sa se c...reasca imprastiat fara a spune nimic concret. PS probabil ca veti sterge commentul asta da' trebuie sa recunoasteti ca am (iara) dreptate.
-
Ca noaptea, duminică, 01.10.2023 21:57
Producătorii consacrați se vor întoarce la ICE și lobby politic pentru euro 7 forever. :))))))))))) Tesla și MG sunt cele mai buni variante pentru a treia mașină în cazul celor care locuiesc la casă. :))))))))))))
-
Banditos, duminică, 01.10.2023 23:12
Daca isi inchipuie cineva ca scorul reflecta realitatea, inseamna ca e proaspat scapat de la veseli. Nea caisa, votantul fluviu al site-ului, isi face treaba cu prisosinta. Si apoi, se stie, ignorantii merg la vot in turma. Incapabili sa dialogheze, votul (ca maciuca) e cea mai usoara, convenabila si mai efienta metoda de "raspuns". Indiferent ce, imi voi expune parerea franc si deschis. Ar fi culmea ca un looser ca asta sa ajunga sa "imi puna pumnul in gura" prin metoda cea mai debila...votul multiplu. PS in max. 1 ora mai apar 10 voturi negative, pariu.
-
alex_cu_a_mic, luni, 02.10.2023 11:39
Desi cred ca raportul oficial de la Jato ofera cifre concrete, articolul defata evita sa ofere o imagine corecta asupra evolutiei adevarate a vanzarilor de electrice vs clasice (orice masina care are un motor cu ardere interna). Din articol reiese o limita atinsa de electricele de 40-50k euro "Acest lucru se datoreaza modelelor accesibile din gamă și reducerilor de preț constante". "Aprilie a fost martorul ascensiunii mașinilor electrice, reușind o cotă de piață substanțială de 22%" - de aici intelegem ca maximul de vanzari lunare a fost in aprilie cu 22%. "peste o cincime din vehiculele europene recent înregistrate au fost mașini electrice." - ce inseamna "recent inregistrate"? Ultima luna, ultimele 3 luni sau din aprilie incoace? "Model 3 utilizează reduceri de prețuri strategice pentru a-și lărgi baza de clienți și a atrage vânzări din alte segmente" - a atins maximul de clienti ce pot inghiti masini electrice de 40-50k fie ele si Tesla? Pentru entuziastii electriicelor iata cateva preturi (sursa- ev-database.org): - BYD Dolphin (subcompact) 45kwh 255km range - 30k euro - MG4 (compact) 50kwh 300km range - 35k euro - Corsa electric 50kwh 295 range - 35k euro - BYD Dolphin 60kwh 340 range - 36.5k euro - MG4 64kwh 360km range - 40k euro - MG4 75kwh 425km range - 41k euro - Tesla M3 57.5 420km range (!!!optimist) - 44k euro Nimic notabil sub 30k euro (inafara de alde Spring sau e-Up!). Sau poate ne zice @Mihai sau @Vali ceva accesibil care ne-a scapat.
-
Banditos, luni, 02.10.2023 12:16
@alex_cu_a_mic Cu M3 se pot face max. 450km. Demostrabil. Cateva conditii: mers calm, "cu traficul", de la Nord in Sudul tarii.
-
alex_cu_a_mic, luni, 02.10.2023 12:39
@Banditos Da, se pot face dar nu e un consum obtinut de regula. Consumul mediu in viata reala e cam 18.5kwh/100km pentru M3. https://www.spritmonitor.de/en/overview/198-Tesla_Motors/1582-Model_3.html?powerunit=2
-
@alex_cu_a_mic, luni, 02.10.2023 13:55
Nu e bun siteul respectiv (ev datatbse) la preturile afisate. Sunt bagate la un moment dat si gata, nu primesc actualizare.
-
Andrei, luni, 02.10.2023 14:04
@alex E bine ca ai despicat ața în 14 dar ce vrei sa spui, de fapt? Că o cincime din vânzări sunt electrice de cel puțin 30k, mai realistic 35k?
-
Banditos, luni, 02.10.2023 14:04
@alex de asta am si precizat conditiile. Era primul drum intins si de test. Nu merita "efortul", e frustrant , mai bine un mers mai sustinut si o mica pauza.
-
Dr. Spark, luni, 02.10.2023 14:38
Ia vedeti cat face tezla pe autostrada la viteza legala: https://www.teslaownersonline.com/threads/tesla-model-s-x-3-range-at-55-60-65-70-75-80-mph.5496/ Si asta de la 0 la 100%. pentru 10% la 90% sa zicem, desi se recomanda 80% (incarcare rapida) mai scadeti 20%. Restul electricelor sunt si mai varza la capitolul autostrada. Deci cu tezla poti face cel mult vreo 300km inainte sa ai pampersii plini de frica platformei care sa te ridice din pana prostului. In concluzie: nu poti face Bucuresti-litoral la viteza maxima legala cu tezla dus intors fara reincarcare. De restul aspiratoarelor nu mai zic nimic ca ele sunt si mai varza. Unele dintre fiarele de calcat nu sunt bune nici la liniute macar. Pace voua.
-
@Dr Spark minte puțină, luni, 02.10.2023 15:54
"pampersii plini de frica" Nu toți suntem căcăcioși sa tine. "pana prostului" Asta ți se întâmplă ție, noi oprim la o stație de pe autostradă și încărcăm. Dar de, nu suntem deștepți ca tine. "In concluzie: nu poti face Bucuresti-litoral la viteza maxima legala cu tezla dus intors fara reincarcare" Așa, și? Noi când mergem la mare stăm câteva zile, timp suficient să încărcăm. Dar de, nu suntem deștepți ca tine să ne întoarcem la București fără oprire. In concluzie: ești deștept de bubui. Deșteptule.
-
Andrei, luni, 02.10.2023 16:20
@Dr. Spark Din ciclul: câinele moare de drum lung și prostul de grija altuia. Conduc electrică de câțiva ani și n-am făcut niciodată pana câinelui, a prostului nici atât. Dar am văzut destui deștepți pe dreapta așteptând platforma sa le tracteze căzătura. Situații de genul "nu poti face Bucuresti-litoral la viteza maxima legala cu tezla dus intors fara reîncărcare" sunt doar în mintea ta obosită.
-
Ady, luni, 02.10.2023 17:17
Ce se oftica electrocutatii cand le arati limitarile aspiratoarelor! Ultimele 2 comentarii sunt elocvente. Ha ha ha. Ei se duc la mare sa incarce. Ha ha ha. Sclavii masinilor. Mai capete seci! Masina trebuie sa serveasca nevoilor tale si nu tu sa te ghidezi dupa limitarile ei.
-
Andrei, luni, 02.10.2023 18:03
Ca sa nu mai spun ca pe mine ma costă câțiva euro un "plin", în timp ce tu cotizezi din greu taxe din ce în ce mai mari. Asta când hotelul nu are și încărcare gratuită inclusă :) Fac un pariu cu tine: în 5 ani îți iei electrică SH pentru că nu mai ai bani de carburant și taxe. Și o sa te dai rotund ce deștept ești tu spre deosebire de fraierii care încă au ICE.
-
Nelu.Pantofaru, luni, 02.10.2023 18:40
@Dr. Spark, esti putin pe langa si chiar cifrele pe care le-ai aratat argumenteaza asta. In cele mai multe cazuri cand pleci la un drum cu o electrica pleci 100%, ce ai zis tu acolo cu 300km se aplica daca ai un drum mai mare de facut decat duce autonomia masinii. In rest un model 3 LR te duce minim 400 km pe autostrada. De altfel, daca chiar tii sa faci un astfel de drum fara sa incarci, mergi mai incet, gasesti solutii, insa in niciun caz nu ramai in pana. Trebuie sa fii prost sa ramai in pana. Se stie ca electricele nu sunt campioane in distanta parcursa cu un plin, insa decalajul dintre acestea si cele clasice devine din ce in ce mai mic. Doar asa ca reminder, acum 10 ani nu puteai sa mergi cu o electrica pana la mare din Buc. Pentru ca nu erau electrice, ma rog, era lansat Model S insa era ceva exotic pentru noi si oricum nu auzise nimeni de asa ceva si mai era Leaf. Nici macar eGolf nu exista atunci. Au trecut 10 ani si acum poti sa iti cumperi un model 3 la pret de Passat. Si in 5 ani de cand exista model 3, verifica tu cam cat s-a imbunatatit aceasta in ceea ce priveste autonomia. Ba mai mult, trebuie sa apara pe sosele chiar si varianta facelift in cateva luni cu autonomie usor imbunatatia. Si inca ceva, de fiecare data cand merg vara la noi la mare vad efectiv cozi interminabile la fiecare dintre benzinariile de pe A2, sunt multi care isi petrec minim 15-20 minute acolo. Daca in fiecare dintre acestea ar fi si statii de incarcare de mare putere, crezi ca ar fi vreo alta diferenta intre o electrica si una clasica? Ai mai avea oare nevoie de 1000 km range daca ar exista o infrastructura mult mai buna? Doar intreb.
-
Ni-no-ni-no, luni, 02.10.2023 20:30
S-a sesizat bolnavul cu voturi multiple :))
-
@Andrei, luni, 02.10.2023 22:05
Ce eleictrica aveti domnul meu?
-
alex_cu_a_mic, luni, 02.10.2023 23:06
@13:55 site-ul respectiv are poza cu M3 facelift si datele de range baterie si consum updatate deci inclin sa cred ca e actualizat cat de cat. @14:04 Nu cred ca sunt o cincime din vanzari electrice de peste 35k pentru ca mai ai si sub 35k modele suficiente chiar daca mai nisate dar sunt. Posibil sa fie 15% peste 35k si 5% sub 35k. Defapt nu stim nimic concret ci doar ca Tesla si MG vand "in draci" cu cresteri de sute la suta desi baza de raportare e mica. Si ca s-a ajuns ca una din 5 masini sa fie electrica (nu stim daca pur electrica) desi nu stim exact perioada de raportare. Si in general majoritatea producatorilor inregistreaza scaderi sau cresteri modeste in volume de electrice vandute "in ultima perioada", nu stim exact care dar alegem una care sa ne confirme noua preferintele sau din contra. @Spark. Discutia aia e inceputa in 2017 si ultimele mesaje sunt din 2019 deci nu e ceea ce se poate numi de actualitate mai ales la Tesla cu n update-uri de soft intre timp. Ar fi utile niste tabele mai recente. @Pantofaru Eu n-am vazut cozi interminabile dar am vazut benzinarii pline ochi dar din care pleca cel putin o masina pe minut. Pentru aceiasi cadenta la incarcat electrice, iti trebuie o statie cu 30-40 de puncte de incarcare de mare putere pentru a echivala o benzinarie. Singura locatie unde se poate pune asa statie e langa Cernavoda. Nu mai dezvolt ca n-are sens in fata entuziasmului si progresului care calca in picioare legile fizicii.
-
Matei, luni, 02.10.2023 23:29
O încarci acasă sau la destinație, nu la benzinărie. Sunt sub 250km între București și Constanța. Orice electrică face drumul asta, chiar și MG4. Poate doar cu Spring să îți pui problema că s-ar putea să oprești sa bei o cafea. Dacă v-ați scoate ochelarii de cal ați înțelege ca sunt aberante exagerările voastre.
-
spaclu lu manole, luni, 02.10.2023 23:40
Iar sangereaza agaricii. Si nici macar nu-s FMI.
-
Dutz, marţi, 03.10.2023 00:03
Titani Europeni: Opel, Fiat, Citroën… ha, ha. Ce nu știu fani obsedați ai electrificării (pe lângă faptul ca nu au electrice), sa calculeze si apoi sa vorbească. Tesla cu toate cele 38 K in August, nu-si acoperă capacitatea de producție nici măcar dintr-o Giga Factory… adică este grav… foarte grav, sub 1.700/zi lucrătoare. Iar MG cu cele aprox 9.000 de electrice intr-o luna este o amenințare pentru “titani” dar tot un fix pix este. “Tesla Inc a ratat estimările pieţei privind livrările de vehicule electrice (EV) în trimestrul trei din 2023, deoarece planificatele modernizări ale fabricilor sale au forţat opriri ale producţiei, iar acţiunile au scăzut luni cu 2,5%” Ce dreq vorbiți? cică “planificate”… dacă erau planificate nu-si propunea sa vândă ceva ce nu au produs… unii încă cred ca mașinile se produc din Home office. Poi nu asta am spus… ca nu o să livreze ce își planifica??? Colac peste pupăza a venit si GM-ul sa pape din felie ;))) Devine tot mai interesant… dacă Tesla nu vine cu modele ieftine rapid… praful se va alege de toată munca lor, păcat :((
-
alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 00:34
@23:29 Aberant mi se pare sa crezi ca peste noapte toata lumea o sa cada in limba dupa masini de 30-40k cu limitari/schimbari serioase de mobilitate si o sa uite de masinile de 10-15-20k cu care obisnuia sa-si faca treaba fara mari batai de cap inafara de plin si revizie. Nu stiu sincer care parte are ochelari de cal. Cei care vad ca electricele sunt scumpe si nu sunt 100% inlocuitor perfect pentru o masina clasica sau cei care vad electrificarea drept pogorarea a insusi Dumnezeu Tatal pe pamant?
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 03.10.2023 01:09
Tesla e în găletușă. Mă joc cu rățuștele.
-
@alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 01:11
Tati... fugi și i-ați masina nouă de 10k :)) P.S.: mai vorbim peste 5 ani când se face benzina 6 euro/l sau mai mult.
-
Andrei, marţi, 03.10.2023 01:33
@Dutz Tu le scoți din dos și ești fascinat ce minuni ai găsit. Ți-au mai zis și alții dar ești ca în bancul ăla cu ursul și iepurele: a început să-ți placă. Acțiunile Tesla au crescut azi cu 0.55%. În ultimele 5 zile au crescut cu 2.29%. Ultima luna 0.81% și anul curent... ține-te bine, să nu te ia amețeala... 132.75%. Du-te și te culcă...
Dutz, marţi, 03.10.2023 05:40Ha… ha….ha,… ești un geniu. Acțiunile Tesla la începutul lui 2022 erau 400, 300 in oct’22 si acuma 250. Un an egal 12 luni :))). Tu te uiți doar la ce-ți place sau ți se spune tot?… spune drept cu ce te speli pe creier? Nu cred ca ești așa varză, posibil te-ai emoționat când ai văzut titlul si cum vrei sa te convingi ca ai făcut o alegere excelenta cu electrica, frustrări șamd… asta este, ai ce ai ales ;)), nu-i treaba mea. PS vezi ca si Bitcoin e țeapă ;))
-
Andrei, marţi, 03.10.2023 01:40
@Dutz "Tesla cu toate cele 38 K in August, nu-si acoperă capacitatea de producție nici măcar dintr-o Giga Factory" 38k sunt doar în Europa, gigele. Sunt peste 140k/luna în toată lumea, în ultimul trimestru. Gigafactory din Berlin produce 4000/săptămână, deci vreo 17-18k pe lună. Ți-a dat cu virgulă. "este grav" Mergi la doctor pana nu e prea târziu.
Dutz, marţi, 03.10.2023 05:24O Giga factory trebuie să producă peste 2000/zi… una sa nu știi si alta sa te arunci la “cald” ;))… altfel nu se cheamă Giga. Cea din China trebuie sa exporte ca nu au unde sa-si vândă ce produce, cea din Germania este varza (clar sabotată din interior)… crezi ce vrei, deșii văd ca te intriga ce spun. In cazul meu ignor ceea ce nu-i relevant pentru mine… măcar atât am învățat de prin zonă. In fine, ești mulțumit cu electrică? Foarte bine… nu te judec si nu-i treaba mea ce faci tu cu bani tai, nici de faptul ca ai beneficiat de subvenție nu te acuz… prostia vine de la alții. Conduc mașini care costa minim 60 Keuro si se schimbă la 3 ani… te anunț când o sa fie prima electrică, momentan pas. PS ca-mi place sa bag strâmbe… am întrebat astăzi un grup de 18 persoane (2 fani electrice si tot o grija pentru planetă), au fost rugați sa scrie pe un bilețel cât CO2 este in atmosfera… păcat ca nu pot pune poze ;)) Mi se rupe oricum, dar sunt convins ca majoritatea obsedaților de pe aici habar nu au despre procent (hai fuga la google), si încă o chestie făina, cică precizia măsurătorilor din ultimii 40 de ani sunt in marja de eroare… ha, ha cum??? Aaa… doar navele care se mișcă in jurul Europei poluează de 20 de ori mai mult decât toate mașinile la un loc… dar nu contează, Electricele salvează planeta… poate in vreo 100 de ani!!! Si nu știm de ce trebuie salvata, eu zic ca de prostie ar trebui, dar voi nu ca poluarea ;)))
-
Ca Noaptea, marţi, 03.10.2023 08:51
Vedeți trendul asigurărilor electricelor din UK, asigurator care a refuzat prelungirea poliței Casco pt tesla Y, owner nevoit să treacă de la 1200 lire la 5000. Sănătate să fie că bucuroși veți plăti oricât. :)))))))))))
-
Seriff, marţi, 03.10.2023 10:09
@Andrei frumos limbaj ai: ''prostule, boule'', buna educatie ai primit, apropo, daca tu ai chef sa stai sa incarci nu inseamna ca toti au chef si timp sa faca asta, e strict problema ta si chiar nu intereseaza pe nimeni.
-
Andrei, marţi, 03.10.2023 11:03
@Dutz "Tesla announced that it finished the year with a respectable production rate of 3,000 Model Y vehicles per week at Gigafactory Berlin. At the end of February, the factory reached a new milestone of 4,000 units per week. Now just a month later, Tesla Gigafactory Berlin has managed to produce 5,000 Model Y vehicles in a single week."
Dutz, marţi, 03.10.2023 15:35Ori nu vrei ori nu poți…. O Giga factory trebuie sa producă 2000 pe zi… in rest treaba ta. BMW produce in Spartanburg peste 1600/zi de ani de zile si nu fac atâta tam-tam.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 03.10.2023 11:20
Geniul vântului de noapte lovește din nou! "Conduc mașini care costa minim 60 Keuro si se schimbă la 3 ani" Manca-te-ar tata de grandoman. "deșii văd ca te intriga ce spun" Ma "intriga" ca nu stiiii sa scriiiiiii, geniule. "Ha… ha….ha,… ești un geniu" Comparativ cu tine cam toată lumea e geniu, geniule.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 11:56
@01:11 Acum 2 ani iti luai masina cu 10k fara rabla. Acum, dupa cel putin 20% inflatie reala in ultimii 2 ani, e posibil sa fie nevoie de vreo 12k pentru aceiasi masina. Cu 13.5k iti zic sigur ca pleci acasa pe loc cu un i20. Iar la 6 euro benzina iti zic sigur ca Revolutia Franceza o sa para un mic balci provincial pe langa deranjul pe care l-ar genera. Ai grija ce-ti doresti pentru ca tot ce e in jurul si inauntrul tau are o importanta spre covarsitoare componenta de combustibili fosili. Fatzaitul de placere cu masinile personale e un procent subunitar din toate emisiile.
-
@alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 12:19
Revoluția ca revoluția dar extragerea petrolului e din ce în ce mai scumpă pentru că acele câmpuri petroliere în care sapi o groapa și țâșnește petrol mai există doar în filme. In realitate noile explorări sunt la mare adâncime în ocean/mare si/sau în șisturi. În ambele cazuri e necesara tehnologie ultra moderna și ultra scumpa pentru extragere. Inevitabil prețul va creste pentru că va creste costul de producție. De acord ca totul încă depinde de combustibili fosili dar, din nou, inevitabil, se va schimba situația. Nu pentru că asa vor unii ci pentru că va deveni mai ieftin sa folosești surse alternative. La fel o să fie și când costurile cu sistemul medical și combaterea catastrofelor generate de climă vor sugruma bugetele naționale. Doar un exemplu: dacă nivelul marii creste cu 1m zeci de milioane de oameni vor trebui strămutați în Europa, sau construite baraje de trilioane de euro. Stoparea arderii fosilelor nu e un moft, e o necesitate economica.
-
Seriff, marţi, 03.10.2023 13:37
@12.19 Da, sigur o sa fie mai ieftin sa produci masini electrice, de-aia sunt atat de ieftine, nu e una decenta sub 40.000 euro, stai linistit ca si metalele alea sunt extrase greu si deloc ieftin, pana atunci electricele sunt in pom si pomul in aer, termicele tin baza vanzarii, fara ele industria auto ar muri in 24 h maxim.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 13:46
@12:19 Extragerea petrolului e inca foarte ieftina. Arabia Saudita are un cost de extractie sub 20$ pe baril iar Rusia sub 30$. La gaz preturile sunt la jumate. Exploatarile offshore sunt mult mai scumpe si incep de la 40$ pe baril. "De acord ca totul încă depinde de combustibili fosili dar, din nou, inevitabil, se va schimba situația. Nu pentru că asa vor unii ci pentru că va deveni mai ieftin sa folosești surse alternative." Si eu sunt de acord cu ce zici tu doar cu o aditie: ATUNCI CAND va deveni mai ieftin sa folosesti surse alternative. Si asta ar trebui sa fie principalul punct forte al unei schimbari majore, sa vii cu o tehnologie mai eficienta si mai ieftina care sa inlocuiasca o tehnologie veche. La capitolul eficienta energetica e ok, sunt eficiente dar la eficienta economica deocamdata nu e cazul. Bateriile sunt foarte scumpe. Atat de scumpe incat o masina cu baterie de 30-40-50kwh ajunge sa coste 30-35k. Sanatatea tine foarte mult de climatul economico social (sanatate mintala), regimul de activitate fizica si de ce mananca majoritatea (sanatate fizica). Poluarea in orase a fost la cote mult mai mari in a doua jumatate a secolului trecut cu masini fara nici un fel de catalizator sau control al emisiilor sau cu fabrici si vesnice santiere intre blocuri. Si totusi abia acum nu mai putem respira. Nu m-as agita atat de tare daca nu as vedea ca anumite subiecte, desi in sine corecte, sunt clar instrumentate si duse in directii dubioase. Daca avem orice problema, hai sa gasim impreuna cea mai buna solutie pe care eu sa o accept si tu entitate/autoritate sa o poti pune in practica. Dar daca tu vii si imi zici deodata sa-mi iau masina electrica de 40k ca sa salvez planeta, eu iti zic ca nu-mi permit si ramai cu salvarea planetei pe stoc ca eu n-am bani de ea. Salvarea planetei e la capitolu impuse nu la negociate. O sa aiba viata grea in cazul asta.
-
@alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 14:24
Petrolul din Rusia și Arabia Saudită vine la pachet cu război. Nu întru în detalii, dacă tu ești confortabil cu asta e treaba ta. Lumea, în general, nu e. Marea Nordului are 85/bbl, deci departe de cifrele tale. "ATUNCI CAND va deveni mai ieftin sa folosesti surse alternative" Guvernele subvenționează din greu extracția de petrol. Ce se întâmplă acum e că se muta subvenția de la petrol la electrice, și de la indirecta la directa. Adică în loc să direcționeze taxele care firmele care extrag și prelucrează petrol, măresc taxele la pompa. Tot tu plătești, dar măcar e mai transparent. Dacă s-ar elimina subvențiile din Industria de petrol și gaze prețul benzinei ar fi mult mai mare.
-
@Seriff, marţi, 03.10.2023 14:25
"Da, sigur o sa fie mai ieftin sa produci masini electrice, de-aia sunt atat de ieftine" Să îmi scrii când înțelegi diferența dintre timpul prezent și timpul viitor. Pana atunci ma scuzi dacă îți ignor aberațiile.
-
@andrei, marţi, 03.10.2023 14:37
Ce electrica ai omule? Vad ca esti foarte multumit. Spune-ne si noua, da-ne un sfat.
-
@inoperabil, marţi, 03.10.2023 15:08
Te sfătuiesc sa urmezi tratamentul pentru paranoia, că iar te urmăresc securiștii care conspiră împotriva geto-dacilor.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 03.10.2023 16:21
@14:24 CAND NU MAI VINE petrolul din Rusia si Arabia Saudita atunci vine razboiul. Si mai sunt si alte motive pentru care vine razboiul dar in general e vorba despre resurse sau control financiar. Nu intru in detalii dar poti sa cauti singur resorturile rasboaielor din Irak, Siria, Libia, Afganistan etc. Apropo, sper ca nu esti din cei care chiar cred ca Rusia a invadat Ucraina peste noapte si "la nervi" fara ca SUA sa nu aiba nici o legatura cu asta, nu? Daca e asa, incetam orice polemica ca ne pierdem timpul. Daca extractia petrolului din Mare Nordului costa 85$/baril, inseamna ca sondele au stat inchise in ultimii 3-4 ani pentru ca barilul a fost cam tot timpul sub pretul asta. Asa o fi oare? Sau operatorii platformelor au venit ei cu bani de acasa ca sa tina platformele deschise cand barilul a fost 40-50-60$? Nu sunt la curent cu subventiile din petrol dar nu cred ca depasesc bugetul apararii din SUA de ex. de vreo 800 miliarde $ pe an. Petrolul inseamna, agricultura, alimentatie, transporturi, industrie, constructii, energie, incalzire, plastic, materiale derivate etc. Gazul inseamna in primul rand incalzire, ingrasaminte, siderurgie, energie. Iar daca chiar s-ar subventiona la greu industria fosilelor nu cred ca le putem pune pe acelasi plan cu subventiile unor norocosi ai soartei care-si permit Tesle de 40-50-60k construite in general cu un vast consum de petrol, gaz si carbune pe tot lantul de productie si logistica.
-
Andrei Andrei Andrei, marţi, 03.10.2023 16:55
zi-ne si noua ce electrica ai te rugam frumos un grup de admiratoare
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Tesla e în găletușă, mi-a zis mie un delfin.