Tesla Roadster este gata de productie

Publicat joi, 24.01.2008 12:19 de Bogdan Mirică

Oficialii americani au rezolvat problemele modelului Tesla Roadster cu ajutorul unei cutii automate cu un singur raport.

Controversatul model sportiv Tesla inca nu a ajuns in showroom-uri si nici in garajele celor care s-au inscris pe lisat de asteptare cu un an in urma. Desi data lansarii pe piata fusese fixata pentru toamna anului trecut, problemele la cutia de viteza si la trenul de rulare electric au facut ca asteptarea sa se prelungeasca la nesfarsit.

Constructorul american se pare insa ca va incepe livrarile foarte curand, principalele probleme fiind rezolvate. Dificultatile intampinate au facut ca cifrele anuntate initial sa se schimb, sprintul 0-100 de km/h realizandu-se acum in 5.7 secunde din cauza cutiei automate cu doua rapoarte, montata provizoriu.

Primul lot de masini se va numi P1 si va fi urmat in decursul acestui an de o versiune imbunatatita care va dispune de un tren de rulare mai puternic, o transmisie cu un singur raport capabila sa gestioneze mai bine cuplul motor si un sistem de racire mult mai eficient. Potrivit oficialilor, aceasta versiune va putea atinge performantele anuntate initial pentru P1: 4.0 secunde pana la 100 de km/h.

Noile imbunatatiri aduse modelului vor fi apoi oferite clientilor spre sfarsitul anului, fara ca Tesla sa pretinda alte costuri decat cele platite initial pentru versiunea P1.

Pana atunci insa, Tesla se grabeste sa demareze productia la capacitate maxima pe 17 martie, primul model de serie urmand sa fie livrat chiar saptamana viitoare presedintelui constructorului american, Elon Musk.

  • dmc, joi, 24.01.2008 17:21
    ........

    Au copiat putin Lotusul Elise.

  • Ciprian, joi, 24.01.2008 20:13
    asemanarea cu lotus

    Pai seamana cu lotus pentru ca masina este facuta in colaborare cu lotus.

  • Oggy, joi, 24.01.2008 20:28
    corect....dar precizat.

    Pai eu spuneau ca in ajutorul lor a venit Lotus pentru a proiecta partea de sportivitate a masinii. In special design-ul si sasiul. Deci Lotus e oricum implicat in treaba cu pricina, ceea ce nu poate fi decat bine! Sa ne gandim la traditia Lotus pe acest segment. Stima!