Tesla Model 3 domină înmatriculările de mașini electrice în Europa în septembrie: Renault Zoe și Nissan Leaf completează podiumul
Tesla Model 3 a înregistrat peste 17.000 de înmatriculări în luna septembrie în Europa și a dominat autoritar segmentul mașinilor electrice în fața rivalilor Renault Zoe și Nissan Leaf.
Tesla Model 3 a reușit o performanță istorică în Europa în luna septembrie după ce a obținut locul 11 în topul celor mai înmatriculate modele indiferent de sistemul de propulsie.
Implicit, modelul american este lider detașat și în segmentul celor mai înmatriculate mașini electrice cu peste 17.000 de unități, o performanță pe care a mai obținut-o și în câteva dintre lunile anterioare acestui an.
Totuși, de data această diferență de restul modelelor electrice este semnificativă: Renault Zoe ocupă locul doi cu aproximativ 3.500 de unități, iar podiumul este completat de Nissan Leaf cu 3.100 de unități. BMW i3 a înregistrat puțin peste 3.000 de unități, în timp ce Volkswagen e-Golf este în top 5 cu peste 2.500 de unități, în ciuda interesului major pentru noul Volkswagen ID.3.
Loc | Model | Unități |
1 | Tesla Model 3 | 17.438 |
2 | Renault Zoe | 3.555 |
3 | Nissan Leaf | 3.124 |
4 | BMW i3 | 3.048 |
5 | Volkswagen e-Golf | 2.507 |
Mașini plug-in hybrid
În segmentul PHEV (plug-in hybrid), Mitsubishi Outlander rămâne modelul cu cele mai multe înmatriculări în Europa în luna septembrie, cu aproape 2.450 de unități, în timp ce pe podium au urcat două modele BMW: Seria 3 și Seria 2 Active Tourer.
Între timp, Volvo XC60 ocupă poziția a patra și este urmat de Mini Countryman.
Loc | Model | Unități |
1 | Mitsubishi Outlander | 2.459 |
2 | BMW Seria 3 | 1.666 |
3 | BMW Seria 2 AT | 1.566 |
4 | Volvo XC60 | 1.498 |
5 | Mini Countryman | 1.476 |
Mașini hibride
Ca de obicei în ultimii ani, Toyota este liderul absolut al segmentului de mașini hibride, iar primele 4 modele din top poartă sigla constructorului japonez.
Corollla a fost lider în septembrie cu peste 11.500 de unități înmatriculate, în timp ce Yaris a depășit pragul de 9.000 de unități și a fost urmat de C-HR cu aproape 8.000 de unități. Locul patru i-a revenit lui RAV4, în timp ce primul model non-Toyota apare abia pe locul 5: Land Rover Evoque.
Loc | Model | Unități |
1 | Toyota Corolla | 11.561 |
2 | Toyota Yaris | 9.008 |
3 | Toyota C-HR | 7.919 |
4 | Toyota RAV4 | 7.810 |
5 | Range Rover Evoque | 4.926 |
Datele sunt valabile pentru cele mai mari 22 de piețe europene și au fost analizate de compania Jato Dynamics.
Via Jato