Tesla Model 3, cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna septembrie: Volkswagen ID.3 a debutat direct pe locul 3
Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna septembrie cu aproape 16.000 de unități, în timp ce Volkswagen ID.3 a debutat direct pe locul trei cu aproape 8.000 de unități.
Tesla Model 3 și-a păstrat prima poziție în clasamentul celor mai vândute modele electrice și în luna septembrie, după performanța similară obținută cu o lună în urmă.
De data aceasta, modelul constructorului american a avut 15.702 clienți noi, în scădere cu 10% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Recent, Tesla a confirmat că va comercializa unități Model 3 produse în China în unele țări europene, însă rămâne de văzut dacă acest lucru va avea un impact asupra vânzărilor.
De asemenea, Renault Zoe și-a păstrat locul doi cu 11.023 unități, corespunzător unei creșteri spectaculoase de 211%. Totuși, creșterea este una de conjunctură, în contextul în care în septembrie 2019 s-a trecut la un nou regulament pentru emisii, iar constructorii au "jonglat" cu înmatriculările pentru a epuiza stocurile vechi de mașini cu motoare cu combustie internă.
Marea surpriză este însă debutul promițător pe care îl are Volkswagen ID.3 la scurt timp după debutul livrărilor. Hatchback-ul electric a debutat direct pe locul 3 în topul european cu 7.897 unități.
Și aici există însă anumite circumstanțe, în contextul în care Volkswagen a primit deja circa 24.000 de comenzi ferme de la prezentarea inițială a modelului. Prin urmare, este posibil ca vânzările să intre pe o traiectorie descendentă după livrarea celor peste 24.000 de unități.
Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Hyundai Kona Electric cu 6.055 de unități și o creștere de 195%, în timp ce locul 5 îi revine "fratelui" Kia e-Niro cu 4.911 unități și o creștere de 520%, determinate de momentul în care cele două modele au devenit disponibile în Europa.
Fostul lider al segmentului, Nissan Leaf, ocupă acum doar locul 6, în fața lui BMW i3 și a lui Peugeot e-208, în timp ce top 10 este completat de Opel Corsa-e și Volkswagen e-Golf.
Via Jato
Din topul de mai sus,din cele cinci masini,doar doua sunt cu tamburi pe spate si suspensie spate semiindependenta exact ca la Dacia 1300 si mai scosta cam la fel de mult raportat la ce ofera si tin coada sus batoase. Bine,una dintre astea doua se vrea de buget si strict pentru oras,n-are pretentii de masina premium si populara. Una dintre ele,aia mai scumpa mai vine si cu jante de tabla in standard(macar primesti capace de plastic),nu o sa-i dau numele ca sar iar fanaticii vag la gatul meu :))