Tesla găsește greu forță de muncă pentru uzina din Germania: organizare haotică, fără contracte colective și cu ore suplimentare neplătite
Tesla are dificultăți să găsească forță de muncă pentru noua uzină din Germania din cauza faptului că angajații nu au contracte colective și sunt forțați să lucreze peste program, în timp ce organizarea este "haotică".
Tesla și-a stabilit ca obiectiv să înceapă producția SUV-ului electric Model Y la noua uzină de lângă Berlin în vara anului 2021 cu un efectiv de circa 7.000 de angajați.
Până în prezent, constructorul american a reușit să angajeze doar 2.000 de muncitori și întâmpină dificultăți reale în procesul de recrutare pentru ingineri.
Potrivit unor informații dezvăluite de mai multe publicații germane, principalele probleme sunt organizarea haotică din partea managerilor și presiunile majore la care sunt puși inginerii care se ocupă de pregătirea producției.
Unii dintre inginerii angajați au decis deja să părăsească Tesla din cauza presiunii exercitate la locul de muncă și de cerință de a lucra frecvent peste program. Ulterior, acești ingineri împărtășesc experiența avută la Tesla, ceea ce îi descurajează pe alți ingineri să accepte locuri de muncă la noua uzină.
În plus, șeful lucrărilor de construcție a uzinei a fost concediat recent după ce l-a contrazis pe CEO-ul Elon Musk în timpul unei vizite.
Pe de altă parte, Tesla nu este obligată în prezent să respecte prevederile contractelor colective de muncă din Germania, motiv pentru care puternicul sindicat IG Metall, care apără interesele muncitorilor din industria germană, face presiuni ca acest lucru să se schimbe.
În acest context, inginerii și muncitorii buni preferă să-și păstreze locurile de muncă actuale de la constructori precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz în loc să riște astfel de probleme la noua uzină construită de Tesla.
Constructorul american trebuie acum să găsească încă 5.000 de angajați până în vara, iar obiectivul pe termen mediu este să ajungă la un efectiv de 12.000 de angajați până la sfârșitul anului 2022.
Via Automotive News
Musk credea ca merge ca-n China, sa vina oamenii, apoi vedem cum e cu orele suplimentare :).