Tesla, cel mai mare constructor auto din lume? "Este posibil, vrem să vindem milioane de maşini"
Tesla consideră că poate deveni unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, însă anticipează că abia peste un deceniu va reuşi să lanseze maşini electrice cu autonomie de 800 km, echivalentul distanţei Constanţa-Arad.
Producătorul de maşini electrice Tesla are ambiţii mari pentru viitor pe baza succesului înregistrat în prezent cu Model S şi Model X. După vânzările record de peste 13.000 de maşini din perioada iulie - septembrie 2015, compania anticipează că va încheia anul cu peste 50.000 de maşini vândute.
În plus, CEO-ul Elon Musk consideră că Tesla are potenţialul de a lupta cu marii constructori ai lumii în termeni de maşini vândute.
"Putem să trecem fără probleme de peste o jumătate de milion de maşini. Pe termen lung, cred că vrem să încercăm să producem mai multe milioane de maşini. Este posibil (n.r - să luptăm cu marii constructori), nu este exclus, dar asta în timp şi dacă vom continua să realizăm produse grozave şi să menţinem costurile competitive", a precizat el.
Misiunea se anunţă însă una dificilă: anul trecut, Toyota, Volkswagen şi GM au raportat vânzări de aproximativ 10 milioane de maşini, adică de circa 200 de ori mai mari decât cele prognozate de Tesla pentru 2015.
De succesul înregistrat în prezent de Tesla se bucură însă inclusiv Mercedes şi Toyota, care deţin 10% şi, respectiv, 2.5% din acţiuni. Potrivit publicaţiei MotleyFool, cei doi constructori au înregistrat împreună profituri de 1.5 miliarde de dolari datorită performanţelor Tesla.
De la Constanţa la Arad cu un "plin", în 2025
Între timp, Musk a calmat spiritele în privinţa creşterii autonomiei maşinilor electrice şi afirmă că acestea vor putea parcurge peste 800 de kilometri cu o singură încărcare, adică echivalentul distanţei Constanţa - Arad, abia peste 10 ani.
"Putem face o maşină cu autonomie de 800 de kilometri cu actualele baterii, dar costurile ar fi prea mari, ar trebui să umplem portbagajele din faţă şi spate cu baterii şi să reducem spaţiul pentru pasageri", a adăugat el.
Via Ecomento, Ecomento, Tesla (PDF)
Domnu' CEO, stai sa-si incordeze muschii baietii cei mari. Cu toate ca nu-i suport hachitele de show/business man, Musk va ramane in istorie ca cel care a rescris regulile jocului. Asta constientizeaza si el, ca urmare si iesirile de multe ori usor debile. Si-a luat nasu' la purtare ar zice romanul. Asta cu milioanele fiind cireasa.... Pe de alta parte "vechii" stau la cotitura si o coc in liniste, bazandu-se (inca) pe dieseluri ce se apropie de pensie si de benzinare de care trag ca saracu' de martoaga. Sa nu-i uitam si pe colosii nascuti din IT si comunicatii pentru care electricele pot deveni o divizie de soc ce poate da peste cap si "meleoanele" lui Musca si prototipurile/serie mica fluturate ca la Cantarea Romaniei de catre Toyota, VAG, Mercedes, BMW, etc parerea mea